Frasseman - Jo precis, det är en ev utökning av arret som jag är osäker på.
Ska fundera på ditt förslag på melodislinga för t.ex munspel eller stråke.
palm - Roligt att du säger vackert! Här är det ju framför allt harmonier och sångstämmor
som jag försöker kombinera på ett tilltalande sätt, och helst ska det låta "vackert"!
I "Who am I" består sången av flera stämmor låten igenom, medan i denna jag försökt
att stoppa in trestämmigt enbart i vissa partier och i övrigt variera mellan solosång och tvåstämmigt.
Jocke - Ja, det vore spännande!

Tokai - Nej, överstämman är andrastämma! "Åtskilda" - menar du mer separerade i stereobilden eller
större skillnad vad gäller volym? Ja, jag kan också tänka mig ett ytterligare instrument på de
instrumentala partierna, men vet inte riktigt vad... blås, gitarr, stråkar,...? Funderade lite på steel....
Partiet som innehåller titeln ser jag som ett B-tema eller break/stick. Partiet som börjar "Oh oh-oh..."
är det jag kallar refräng, men skulle lika gärna kunna ses som en del av versen.
Låten skulle i stället kunna heta t.ex "Noone keeping you away from me", men jag tyckte "Magical wine"
lät bättre.

Härligt att jag för en gångs skull tycks ha fått till acceptabla trummor!

Henric - Kul att du tycker det låter äkta och genuint! Jag är så van vid att trummorna inte blir bra, så jag tog det
för givet även här.... Har själv svårt för att höra det.
Tack alla för intressanta synpunkter och tips! Intressant att höra att låten växer. Jag befarade tvärtom....
Väldigt skoj att trummorna verkar hålla! Känns som att det mest återstår att hitta ett kompletterande instrument
på de instrumentala partierna.
/Asti