Kontrollrummet

Tokai - Simsalabim!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
LÅTNAMN: Simsalabim!
ARTIST/GRUPP: Los Tokaios
GENRE: Pop, synth, rock
LÅTLÄNGD: 3.16
KOMPOSITÖR: Staffan Widmark
PRODUCENT: -"-
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Vill med denna låt blanda akustiskt (gitarr och stråkar) med synthar
Anser låten var rätt så färdig, men synpunkter på det mesta vore bra att få. Finns nog en hel del att fixa till. Tyckte mixningen, särskild balansen mellan olika delar var rätt knepig eftersom låten är väldigt dynamisk.
Texten. Varför barnramsor? Kan inte svara på det, passade in på nåt sätt.

Version 4. Lite mer diskant på trummorna.
« Senast ändrad: 09.07.2013, 13:11:55 by Tokai »


Utloggad Henric

Tycker det låter ok! Jag hade testat att basskära sången lite grand och hade lagt lite reverb på sången! Tycker även att 2:a sångstämman ska ner lite i volym. Trummorna låter bra men kanske lite väl framträdande i mixen, testa även att panorera instrumenten lite grand, låt dom arbeta mot varandra! Dynamik är trevligt och väldigt sällsynt i dagens raidoskval...
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Frasseman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
Jag gillar det absolut även om jag inte kan sätta fingret riktigt på det, det är något hypnotiskt med rabblandet av verser. Skulle personligen hoppa över "hårdrockstakterna" ca 48 sek in och istället gå direkt på det väldigt snygga partiet kring 1.10, det återkommer ju här och var i låten. Sången är bra, låter bra och är bra i tonen för texten, påminner om Anders F Rönnblom på fler än ett sätt. Ett extra plus för att du kör med kantslag, klart underskattat slagverk annars. Spännande o ovanlig låt på det hela taget.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Henric
Tack för lyssning och bra förslag. Har i princip nu gjort allt du påpekat, framför allt dragit ner 2:a stämman, minskat virveln lite, breddat något, fast syntharna låg redan ca kl 2 vänster-höger. Akustiska git. är stereoinspelade.

Frasseman
Hej, kul att du gillar. Det sk hårdrockstemat är tänkt som en starkt kontrast till det lite softa, kanske bara ha det en gång? Låten handlar lite om motsättningar, vad som finns och inte finns, verklighet och illusion (också i barnramsorna... "två du sa ett det va" osv)


Utloggad Frasseman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
Hej, ang hårdrockstemat, har lyssnat nu igen, antagligen är det bara jag och jag är rätt "feg" kan jag erkänna. Upplevde väl att det bröt stämningen lite som jag var på väg att vaggas in i, men det kanske är precis det som är meningen. Jobbade mig dock snabbt tillbaka och hade inte så svårt att köpa det andra gången den kom.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul! Harmonival som du behärskar till fullo. Växlingarna funkar bra och gillar de ösiga partierna. Sången försvinner ner i kompet ibland. Mixen låter annars bra. Fint ljud.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön och fantasifull låt, som oftast från dig! Tycker sången är lite låg inledningsvis.
Ljudbilden saknar på något sätt efterklang, det klingar ut väldigt snabbt....
Snyggt parti efter 71 sek med "nergången"!
Kanske basen kunde sänkas en aning...?
Annorlunda och intressant!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vilken grym blandning!
Gillar blandningen av de olika delarna massor.
Härlig ljudbild! Bra avrundning på låten!
Grymt!
« Senast ändrad: 28.06.2013, 22:56:25 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
dubbelpost i exaltationen
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Frasseman
Just så är det tänkt, sticket ska få en att hoppa till, ingenting är som det synes, magikern visar sina tricks, simsalabim! Kaninen har plötsligt blivit en tiger

equality
"Sången försvinner ner i kompet ibland". Antar du menar i barnramsorna? Fast där är väl texten så välbekant att den inte behövar vara så tydlig, eller? Annars tycker jag sången hörs bra på andra ställen. Den viktiga slutdelen där jag utvecklar texten är sången också lite högre. Men ska lyssna på det kritiskt.
Har du rätt ändrar jag.
Fint ljud säger du, ja, det får man tacka för. Slutmix är ett litet helvete. Framförallt basen. Särskilt som ens sk studiorum inte är optimalt. Jag lyssnar i lurar, ändrar, det låter skit i högtalarna, lyssnar i högtalare, aktiva såväl passiva,  ändrar och försöker hitta en kompromiss. Lyssnar samtidigt på annan musik, men ingen liknar ju egentligen det jag gör, men lyssnar ändå, skruvar på eq, osv i det oändliga...

Asti

Jag tycker nog inte sången är låg i början. Kan vara så att partiet efter barnramsorna är lite högre i sången och att det får den effekten. Men det är medvetet.  Barnremsertexten är ju allom bekant och behöver inget förtydligande, sången ligger där mest som en... ja sångramsa eller nåt, tvåstämmig.
Lite konfunderad vad du menar med efterklangen. På vissa ställen har jag kapat bort efterklang, speciellt i barnramsorna, vill att ha ett totalt tomrum där, men ett piano hänger kvar lite.  Men överlag kör jag nog med korta efterklang från nåt som liknar ett plåteko. Jag tror på det, så att det inte kluddar till så mycket i mixen. Men jag ska kolla upp det. Jag har tre reverb igång, kanske har jag kopplat in det lite fel nånstans.
Basen ska inte sänkas - därmed basta! (Tror jag...)
Basgången är en sån klassisk tamala motown.

MaXB
Hej! Grymt att du gillar!
jag drömmer om att göra nåt i stil med vad 10.cc gjorde i sina bästa dar, att foga ihop olika skilda musikaliska partier till en helhet. Här har jag bara drygt 3 minuter på mig men kanske lyckats lite?
Skoj att du gillar slutet på låten för det är där det viktigaste och kanske lite förklarande partiet finns.


 



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag gillar också låten men tror att du tacklar den på fel sätt. Det är först vid 125 som man riktigt hör vad du sjunger förslaget är alltså att gå ner ordentligt i keys för att din röst ska få briljera mer - nu blir det ständiga krockar röst kontra instrument dessvärre. Jo jag vet att det är ett drastiskt förslag men va fasen låten är bra......
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Eddi
Allvarligt talat vet jag inte vad du menar. Vid 125 kommer den andra barnramsan in och den skiljer sig inte alls från den första vare sig volym eller annat. Varför hörs det bättre där?  Eller är det efterföljande partiet du menar? Ingen skillnad där heller tycker jag. Mot slutet har jag medvetet höjt sången eftersom det kommer in lite mer prylar där men också för att det är ett viktigt ställe. Eller känner du inte till den gamla ramsan om bulleri bock (första barnramsepartiet)?  Vad menar du med att gå ner i keys? Sjunga en oktav lägre? Och vad är det för krockar med instrument? Tycker sången ligger på väldigt lugna platser. När det öser på är det ingen sång. Nej, förstår inte dina drastiska förslag.
 Men upplyftande att du gillar ändå. Du får förklara dig närmare. Du vet, att när jag förstår så går jag till handling.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Eddi
Allvarligt talat vet jag inte vad du menar. Vid 125 kommer den andra barnramsan in och den skiljer sig inte alls från den första vare sig volym eller annat. Varför hörs det bättre där?  Eller är det efterföljande partiet du menar? Ingen skillnad där heller tycker jag. Mot slutet har jag medvetet höjt sången eftersom det kommer in lite mer prylar där men också för att det är ett viktigt ställe. Eller känner du inte till den gamla ramsan om bulleri bock (första barnramsepartiet)?  Vad menar du med att gå ner i keys? Sjunga en oktav lägre? Och vad är det för krockar med instrument? Tycker sången ligger på väldigt lugna platser. När det öser på är det ingen sång. Nej, förstår inte dina drastiska förslag.
 Men upplyftande att du gillar ändå. Du får förklara dig närmare. Du vet, att när jag förstår så går jag till handling.
Ok kanske blev luddig där. Din röst kommer inte till sin rätt tycker jag om du drar ner låten från C till G typ så tror jag att det blir bättre - nu kan jag väl inte missförstås?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här var kul! :) Kommer att tänka på Häjkom bäjkon med lite influenser av kåldolmar... Respektlöshet men ändå seriöst.^^ Tycker också att musiken minskar tydligheten i sången/ramsorna och även om vi "vuxna" känner igen dem och vet vad som komma skall är vi väl knappast "målgruppen"? Det här gillar ungar att studsa runt till! :) 
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Har inte läst de tidigare inläggen. En låt som andas mycket Tokai :)
I mina öron är det en balanserad mix. Ja tycker att du ska utveckla rock-delen lite mera - nu är den bara 20 sek som längst.
Jag tycker att några partier med synthen är mindre roliga...men det är nog bara avhängigt min smak, så det behöver du inte ta notis om :)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Frasseman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
Det här var kul! :) Kommer att tänka på Häjkom bäjkon med lite influenser av kåldolmar... Respektlöshet men ändå seriöst.^^ Tycker också att musiken minskar tydligheten i sången/ramsorna och även om vi "vuxna" känner igen dem och vet vad som komma skall är vi väl knappast "målgruppen"? Det här gillar ungar att studsa runt till! :) 

Ja, jag vet inte riktigt, den där magikern är nog inte att leka med ändå, han står där och rabblar sina mysiga ramsor men har en rätt obehaglig kniv bakom ryggen känns det som, möjligen har han redan använt den. Det tycker jag är lite behållningen med låten och stämningen i den. Och ungarna kanske studsar ännu mer då...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Med tanke på de diskantrika gitarrernas plektrumanslag och sångens relativa goda diskant tycker jag trummorna i introt ska ha mer diskant - inte låta 60-tals truminspelning. Är det samma trumljudsval genom hela låten eller olika?
Men jag är den enda som tänkt på det så det spelar väl ingen roll.

Vandringen neråt efter 70 och 240 sekunder är så djävla skön! Perfekt att du initierar den passagen med det tuffa gitarrspelet innan.
Din röst är riktigt bra i den här låten.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Eddi, tror jag förstår - eller inte. Du menar att låten borde gå i en annan tonart? Men låten går inte i C utan i D. Och om du menar G så blir det A istället och vad innebär det? Att jag går lägre eller högre upp i tonart? Vad är det som passar min röst?
Nej, begriper nog inte, käre vän.

Jocke, min närmaste granne
"Tycker också att musiken minskar tydligheten i sången/ramsorna och även om vi "vuxna" känner igen dem och vet vad som komma skall är vi väl knappast "målgruppen"?"
Låten är inte tänkt för barn. Men jag ska snacka med barnbibliotekarien på mitt jobb. Kanske har du rätt? Snarare är väl Frassemans senaste inlägg mitt i prick. Exakt så är det tänkt.

Gurano
Misstänkte att du skulle gilla det ösiga partiet bäst. Men nej, det ska inte utvecklas. Det var mest för kontrasten.
Just synth-partierna var jag själv lite undrande över eftersom de är instrumentala. Men ingen verkar sakna sång där.
Bra att du gillar mixen för den var rätt knepig.

Frasseman
Det här var kul! :) Kommer att tänka på Häjkom bäjkon med lite influenser av kåldolmar... Respektlöshet men ändå seriöst.^^ Tycker också att musiken minskar tydligheten i sången/ramsorna och även om vi "vuxna" känner igen dem och vet vad som komma skall är vi väl knappast "målgruppen"? Det här gillar ungar att studsa runt till! :) 
Ja, jag vet inte riktigt, den där magikern är nog inte att leka med ändå, han står där och rabblar sina mysiga ramsor men har en rätt obehaglig kniv bakom ryggen känns det som, möjligen har han redan använt den. Det tycker jag är lite behållningen med låten och stämningen i den. Och ungarna kanske studsar ännu mer då...

Du tog ordet ur min mun. Perfekt sammanfattat!

MaxB
Hur kan du höra att trummorna låter 60-tal? Är det stilen du menar i trumkompet?
Det är samma trummor hela vägen, fast olika programmerade förstås.
Basnedgången och ackorden - jamen det är ju klassiskt Tamla Motown all the way!
Kul att gillar sången, jobbar rätt mycket med den faktiskt.


Har lagt ut en 3:e version där barnramsepartiet ligger lite högre samt bytt ett reverb mot ett annat
« Senast ändrad: 29.06.2013, 22:05:58 by Tokai »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trummorna låter dova som i en gammal inspelning och jag upplever då att de befinner sig i ett annat (mindre) rum än övriga instrument och sång.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Trummorna låter dova som i en gammal inspelning och jag upplever då att de befinner sig i ett annat (mindre) rum än övriga instrument och sång.

Du menar fortfarande cymbal och kantslags trummorna i de lugnare partierna, väl.
Ok, men jag har inga problem med det, gammalt är bra, analogt och så. Trummorna står i trummbås. Skämtar bara. Men ska se över dom, om det går spetsa till dom lite.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trummorna låter dova som i en gammal inspelning och jag upplever då att de befinner sig i ett annat (mindre) rum än övriga instrument och sång.

Du menar fortfarande cymbal och kantslags trummorna i de lugnare partierna, väl.
Ok, men jag har inga problem med det, gammalt är bra, analogt och så. Trummorna står i trummbås. Skämtar bara. Men ska se över dom, om det går spetsa till dom lite.

Det ante mig, trumbås alltså...  :lol:
Det jag reagerar på är virveln, de första trettio sekunderna. Där fick jag min vision. Sen är det inget jag reagerar negativt på.
Jämför med virveltrumman direkt efter (50-86 sekunder). Den är i samma rum som de andra.  :)
Sen kommer den dova virveln tillbaka igen..  :angry:
Borde kunna använda den som är i samma rum, hela vägen.

Gillar, gillar, gillar!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
 :D Vad härligt fantasifullt! Gillar verkligen, och mest gillar jag den rappa synthen mot elgitarren. Kanske ligger det nåt i att texten försvinner lite ibland, om det nu är viktigt  ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
MaxB
Kanske låter virveln dovare när slagen är lösare? Och därmed minskar också reverbet (det som reflekteras tillbaka)från rummet. Så är det väl?

Plinka
Trevligt att du gillar. En låt om elak trollkarl måste ha lite fantasi. Klart att texten försvinner ibland. Trolleri!  ;)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Kul idé att göra psykedelica av barnkammarrim. Kommer ju osökt att tänka på Lennon då, men vet inte om det finns så många andra exempel på svenska.
 
Jag gillar låten och harmonierna. Den känns dock lite lång, jag tappar fokus mot slutet. Det kanske borde vara något mer som händer i arret över låtens gång, mer uppbyggnad.

Liksom andra tycker jag också att trummorna låter dova, limmar inte riktigt mot resten. Mer diskant bara så är dom hemma.
DON'T PANIC


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Du har alltid så bra idéer. Och genomför dom också.

Det jag skulle önska, om man får det. En annan sångare, med mer "edge" i rösten.

Bra bra!!!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du har alltid så bra idéer. Och genomför dom också.

Det jag skulle önska, om man får det. En annan sångare, med mer "edge" i rösten.

Bra bra!!!

Då är det inte längre Tokai ju...
Jag gillar nuvarande röst.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
[off-topic]
Du har alltid så bra idéer. Och genomför dom också.

Det jag skulle önska, om man får det. En annan sångare, med mer "edge" i rösten.

Bra bra!!!

Då är det inte längre Tokai ju...
Jag gillar nuvarande röst.

Sa han som är lyrisk över sitt eget senaste collab.  ;)[/off-topic]


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
[off-topic]
Du har alltid så bra idéer. Och genomför dom också.

Det jag skulle önska, om man får det. En annan sångare, med mer "edge" i rösten.

Bra bra!!!

Då är det inte längre Tokai ju...
Jag gillar nuvarande röst.

Sa han som är lyrisk över sitt eget senaste collab.  ;)[/off-topic]

Tokai berättade att han jobbat mycket med sin sång här då jag tidigare kommenterade sången i den här låten.
Jag själv ser fram mot nästa låt efter.sommaren  som troligen eller kanske blir en duett.  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Rattlesnake
Lennon tänkte jag inte på. Är det Bungalow Bill? Hurra om du har rätt, att jag är först på svenska!
Kul att du gillar låten, ganska typiska för mig växlingar mellan moll och dur.
Drygt tre minuter är väl inte så långt? Slutdelen har jag ändå försökt variera lite. Efter sista hårda delen, tar jag ner det till bara piano och stråkar (+bas, trummor) och fyller sedan på med synth efter synth. Vet inte vad mer jag skulle ha gjort.
Ja, nu har jag då försökt spetsa trummorna lite. Problemet är att de marschliknande trummorna spelar lite svagare på virvel och får därmed ett annat sound, svårt att ändra på.

Wernborg
Önska kan man alltid, men det vore kanske nåt? Men jag undrar hur det skulle påverka mina låtar, bra eller kanske sämre? Helst skulle jag då vilja ha någon i min "studio" så att man har direktkontakt, går väl kanske online också men är nog inte riktigt samma sak.
Får se om jag trolla fram nån!
Tack för att du gillar och är särskilt glad för att du tycker mina idéer är bra.


MaxB

Javisst sjunger jag bra. Är helt överens.
Jag skrev att jag har jobbat rätt mycket med sången, men mest på andra låtar som är på gång. Så du behöver inte vänta till efter sommaren, har redan 6 låtar mer eller mindre klara. Om ett par veckor så... 
Duett? Det vore kanske nåt!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tokai, jag pratade inte om duett med dig!  B)
Mina duetter ska vara med Annique, ingen annan.  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tokai, jag pratade inte om duett med dig!  B)
Mina duetter ska vara med Annique, ingen annan.  :wub:

Jag tänkte väl det


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fantasifult och helt ok komp tycker jag...musiken är jätteschyst. Du är bara bra!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Fantasifult och helt ok komp tycker jag...musiken är jätteschyst. Du är bara bra!  :D
/Roffe H

Tack ska du ha Roffe!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Känns som att ljudbilden är bättre nu - inte så dov. Sången har rätt nivå i lurar.
Låten är annorlunda och sätter sig. Gillar den skarpt efter att ha lyssnat ytterligare några gånger.
Arret känns väldigt genomtänkt och genomarbetat. Här finns inga överflödiga instrument eller stämmor.
Funderade på om möjligen stråkarna i slutdelen är lite för starka...?
Du ska inte byta ut din sång - det här är ju en typisk Tokai-låt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Känns som att ljudbilden är bättre nu - inte så dov. Sången har rätt nivå i lurar.
Låten är annorlunda och sätter sig. Gillar den skarpt efter att ha lyssnat ytterligare några gånger.
Arret känns väldigt genomtänkt och genomarbetat. Här finns inga överflödiga instrument eller stämmor.
Funderade på om möjligen stråkarna i slutdelen är lite för starka...?
Du ska inte byta ut din sång - det här är ju en typisk Tokai-låt!
/Asti

Tack Peter. Ja, det är rätt så färdig nu. Minns att jag drog upp stråkarna lite sist, får kolla upp det.
Nästa låt blir nog inte så Tokaisk, snarare lutar den mer åt bli lite Astisk... - bortsett från sången då  :D