Kontrollrummet

Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ursäkta sena svar, blev ett par dagars frånvaro till förmån för sol och bad med familjen  ;)

Freddy: Tack för det! (är det ett erbjudande...?) Jag tar till mig ditt tips om trumbeat när sologitarren går in, när jag nu jobbar vidare på den!  :D

Altsax:  :)  :)  :)

Alatar: Tusen tack!
Plinkar på en låt...


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Mm, du har fixat till Staccatostråkarna? Låter klart bättre.

Gitarrsolot är välspelat men tycker det passar riktigt i soundet i övrigt. Undrar hur det hade låtit på en nylonsträngad gitarr?

Leadsången är densamma väl? Men jag hör puffljud nu som jag inte har reagerat på tidigare. Kanske försvinner om du skär all bas under 100-150 Hz.

Hör bara dina röster, inga andra.
DON'T PANIC


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ny version upplagd på denna nu!

 Har fått lite fler fina distade gitarrfiler som jag mixat in mot slutet, blev lite tyngre och mer dynamik-är det lagom volym? ... men för att inte gröta till det ytterligare så skippar jag nog ev planer på horn o d som diskuterats  ;).

Ändringar i mixen har också gjorts då jag förstärkt dynamiken, höjt basmattan som kommer in efter första versen, höjt körtjejerna och sänkt leaden något. Vad tycks?

Stort tack till gitarristen och körtjejerna!
Plinkar på en låt...


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Verkligt skön låt, på alla sätt :D Lyssnade på denna tidigare men kom mig inte för att skriva... Gillar stråkarna. Jag hade kanske panorerat sångspåren en aning närmare mitten. I synnerhet i första versan. Men det är ju bara jag. Nånting här som får mig att tänka på Sam Brown  :wub:

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Underbart!  :wub:

Befarade ett ögonblick att du skrotat "stråkfrossan" men blev lugn igen rätt kvickt! ;) "Anonyma gitarrister"? Verkar vara ett gäng jag skulle gilla att hänga med... :lol: Tycker det känns lite bekant.^^ Håller med Space om sången och det känns lite dovt och kofta första rundan med kör - annars reagerade inte "Gnäll-Jocke" på något mer än att det är riktigt bra! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Nu rockar stråkarna fett ..gitarrpartiet blev än bättre tillsammans nu...sånginsatser kalasbra! :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
oxå lugn fint å riktigt bra :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Verkligt skön låt, på alla sätt :D Lyssnade på denna tidigare men kom mig inte för att skriva... Gillar stråkarna. Jag hade kanske panorerat sångspåren en aning närmare mitten. I synnerhet i första versan. Men det är ju bara jag. Nånting här som får mig att tänka på Sam Brown  :wub:

// Space

Tackar! Menar körens sångspår på refrängen? För de är utspridda ända ut ja... oki, verkar som att jag kan behöva kolla lite på det...tack för lyssning och kommentar  :)

Underbart!  :wub:

Befarade ett ögonblick att du skrotat "stråkfrossan" men blev lugn igen rätt kvickt! ;) "Anonyma gitarrister"? Verkar vara ett gäng jag skulle gilla att hänga med... :lol: Tycker det känns lite bekant.^^ Håller med Space om sången och det känns lite dovt och kofta första rundan med kör - annars reagerade inte "Gnäll-Jocke" på något mer än att det är riktigt bra! :)
Nä, lite stråkfrossa var jag allt tvungen att ha kvar, även om den kommer in senare nu, då jag fick vika mig för grupptrycket  :P Ja, jag tror det går bra att ansluta sig till "anonyma gitarrister", de har visst fina och givande möten tillsammans varje torsdag... :rolleyes:
Ah, ska ta mig en extra titt på kören då, tackar för lyssning och kommentar, snälla gnäll-jocke! :D

Nu rockar stråkarna fett ..gitarrpartiet blev än bättre tillsammans nu...sånginsatser kalasbra! :)
Gott det! Ja, tycker också att det smälter ihop bättre nu i denna mixen och bättre dynamik, och sången bra -härligt att höra! Tack för lyssning och fin kommentar :D

oxå lugn fint å riktigt bra :)
/G
Gurano, det tackar vi för!

Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mycket är skrivet efter min senaste lyssning men jag hinner inte läsa allt.
Mycket är gjort med låten sen senast också. Det låter härligt drömskt.
Vem spelar sologitarren? Det är också skönt!
Underbart mystical!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Nu har jag panorerat kören mer mot mitten, samt justerat eq på densamma. Det blev faktiskt bättre som ni sa, Jocke och Space!

Mycket är skrivet efter min senaste lyssning men jag hinner inte läsa allt.
Mycket är gjort med låten sen senast också. Det låter härligt drömskt.
Vem spelar sologitarren? Det är också skönt!
Underbart mystical!
Tack för det, "härligt drömskt" är jag väldigt nöjd med! Gitarristen har bett att få vara anonym, men är mycket glad över hans insats! :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Riktigt skön lyssning. Det vore så grymt att göra en riktig bombastisk crossover mellan människa och maskin av denna. Boom krasch och malande synthar :D

...men den funkar ju såklart som den är. Snyggt! Möjglien kunde man kanske tänka sig att få upp dina körtjejer lite i volym så det hörs att det är flera.


riktigt trevlig lyssning! bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Vackert och stämningsfullt! Har inte hört de tidigare versionerna men denna låter klar i mina öron. Allt låter kanon! :D


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Suggestiv och skön lyssning, lite folkmusik från både när och fjärran i ett skönt arr.
Läckert och trollskt...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jaa vad snyggt det blev.

Gitarren lyfte det hela ett snäpp till,men varför denna blyghet från gitarristen?

Spänningen stiger,vem är det?  :D

Strunt i det,jag skojar lite,

Ursnyggt jobbat,en underbar lyssning detta!

Mike


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Riktigt skön lyssning. Det vore så grymt att göra en riktig bombastisk crossover mellan människa och maskin av denna. Boom krasch och malande synthar :D

...men den funkar ju såklart som den är. Snyggt! Möjglien kunde man kanske tänka sig att få upp dina körtjejer lite i volym så det hörs att det är flera.


riktigt trevlig lyssning! bra!
Tack för det! Jaa, intressant idé där, men det får nog bli i ett nytt projekt i så fall -"Kissing Anuther Frog Part II", den hade nog du fått till bättre än jag! Oki, jag kanske ta en sista slutgiltig titt på körvolymen då  ;)

Vackert och stämningsfullt! Har inte hört de tidigare versionerna men denna låter klar i mina öron. Allt låter kanon! :D
Tackar! Glad att höra, ja kanske den börjar närma sig "Färdig"!

Suggestiv och skön lyssning, lite folkmusik från både när och fjärran i ett skönt arr.
Läckert och trollskt...
Tackar! Älskar din tolkning/association, är väldigt glad om jag lyckas få lyssnaren just dit  ;)

Jaa vad snyggt det blev.

Gitarren lyfte det hela ett snäpp till,men varför denna blyghet från gitarristen?

Spänningen stiger,vem är det?  :D

Strunt i det,jag skojar lite,

Ursnyggt jobbat,en underbar lyssning detta!

Mike
Tack så väldans Mike! Ja, men det kanske gör musiken än mer mystisk med en mystisk gitarrist!  ;)  :D
Men, håller med, han lyfter musiken ett snäpp till! :wub:
Plinkar på en låt...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
En sista liten ändringar har jag nu gjort: höjt kören ett snäpp till. Så...nu tror jag att jag är nöjd med denna och flyttar nog över den till färdiga om ingen har någon invändning  :)
Plinkar på en låt...


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Låter avslappnat och bra och gitarrsolot ger låten en bra puff.  :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Återkommer till denna guldklimp nu när den verkar färdig ;)

Det är nog din bästa (av de jag hört) och allas prestationer är jättebra. Texten är suggestiv och jag gillar den.
Jag sparar ned denna.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
1up: Härligt, tackar så mycket :)
Dividend: Låter som ett gott betyg ;) Tackar för det, och glad att du gillar texten, då den uppkom ur en speciell frustrerande livssituation, men kanske också innehåller en längtan efter något mer sagolikt... :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Henric

Tung komposition!  ;) Låter bra, mäktigt, lite Roger Pontare, gillar detta! Har inga synpunkter på inividuella instrument eller vokalinsatser, låten som helhet - jag upplever den som något väldigt lite för basig, förmodligen beroende på adderingseffekter från stråkmattor m m! Bra jobbat - rolig och konstruktiv sida detta - låt oss sammanstråla mera i nya musikprojekt! :wub:
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Tung komposition!  ;) Låter bra, mäktigt, lite Roger Pontare, gillar detta! Har inga synpunkter på inividuella instrument eller vokalinsatser, låten som helhet - jag upplever den som något väldigt lite för basig, förmodligen beroende på adderingseffekter från stråkmattor m m! Bra jobbat - rolig och konstruktiv sida detta - låt oss sammanstråla mera i nya musikprojekt! :wub:
Tack för det :)
Jaa, vad svårt det är med frekvenserna, när jag nu lyssnade i vår hemmabioanläggning med tre subbar, så kände jag att jag gott kunde sänkt basstråkmattan, samt höjt sången istället...blir tokig på detta med mixning och frekvenser, låter ju olika var man än spelar, hur gör alla? :P Men håller med dig, flera gemensamma musikprojekt utvecklar oss o det är kul!
Plinkar på en låt...


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Låter bättre nu och är mer dynamisk än första gången jag hörde den........
Riktigt skön......Jag lyssnar i mina monitors och jag tycker nivåerna är okey.....

Shysst låt..... :)

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Underbart Plinka :rolleyes:

Alltihopa ljuvligt, men vem kan gitarristen vara...Wernborg är min gissning i första hand..eller Bjurte?!!

Du KAN inte låta oss sväva i ovisshet så mycket längre nu :D

5/5 av mej!!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har lyssnat in denna lite då och då men inte skrivit något - nu låter det som om du har alla hästarna inne gäller bara att få fason på dom. Jag tycker det är lite hårt mixat och som du själv säger sången försvinner lite och är lite diffus - arret måste ducka lite när den anonymes gura kommer in för att det ska funka. Mina tankar... såg förresten att du fått ett anbud från Freddy om att mixa - hade jag vart du hade jag skickat filerna till honom för slutmixet - gurasolot behöver du nog inte skicka dock :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Låter bättre nu och är mer dynamisk än första gången jag hörde den........
Riktigt skön......Jag lyssnar i mina monitors och jag tycker nivåerna är okey.....

Shysst låt..... :)

mvh
Tack för det  :) Många monitorer kan vara lite luriga har jag märkt, jag menar de flesta har väl typ max 8", så hur gör ni, kompletterar ni med sub-basar i era studios för att uppfatta alla frekvenserna rätt(kanske annan tråd nu)... Håller med, okey är dom nog, men mer kan göras uppenbarligen ;)  :P

Underbart Plinka :rolleyes:

Alltihopa ljuvligt, men vem kan gitarristen vara...Wernborg är min gissning i första hand..eller Bjurte?!!

Du KAN inte låta oss sväva i ovisshet så mycket längre nu :D

5/5 av mej!!

/Marre
Tack för det Marre, glad att höra så gott omdöme av dig  :wub: Men...ett löfte är ett löfte...ingen av dina gissningar stämmer dock, men vill gitarristen, så får hen själv komma fram!  :P Hur spännande som helst förstår jag ;)

Jag har lyssnat in denna lite då och då men inte skrivit något - nu låter det som om du har alla hästarna inne gäller bara att få fason på dom. Jag tycker det är lite hårt mixat och som du själv säger sången försvinner lite och är lite diffus - arret måste ducka lite när den anonymes gura kommer in för att det ska funka. Mina tankar... såg förresten att du fått ett anbud från Freddy om att mixa - hade jag vart du hade jag skickat filerna till honom för slutmixet - gurasolot behöver du nog inte skicka dock :D
Hej Eddi! Tack för lyssning och bra kommentar! Javisst, nu när jag lyssnat runt lite på den så håller jag med dig  :) Tanken med Freddy är helt klart lockande, även om jag ser framför mig ett jäkla jobb med hysteriskt många filer som då ska skickas över :blink:
Samtidigt, så skulle man ju någonstans vilja lära sig det här med mixning också, så en del av mig vill fortsätta öva! Hittills har mitt musikskapande krävt oändligt tålamod och oceaner av tid, så varför ge upp nu :lol:

Men...kanske behöver jag vila mina öron lite från denna nu, och sen gå på´t igen
Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tack för det  :) Många monitorer kan vara lite luriga har jag märkt, jag menar de flesta har väl typ max 8", så hur gör ni, kompletterar ni med sub-basar i era studios för att uppfatta alla frekvenserna rätt(kanske annan tråd nu)... Håller med, okey är dom nog, men mer kan göras uppenbarligen ;)  :P

Bra lyssning är verkligen helt avgörande för vad man lyckas "kläcka" ur sig. Tycker nog att subs är lite överkurs om det är musik man håller på med - film däremot... Det allra viktigaste är att man kan avnjuta sina mixar i andra system (högtalare, bil, lurar...) utan att störa sig. Tycker det här låter utmärkt! :)

Mecklar med en XL-modell av mina monitorer... de små pallade inte medhörning av elbas mer än några år... också värt en egen tråd - hur gör ni andra? ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jepp ! En liten pärla som bara blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar..
Kanske en aningens mer tydlighet/vässa överlag skulle kunna önskas ??
Den 'Mystiske' Strängbendaren har nog fallit lite väl långt in i musiken, kanske att du kunde lyfta upp plinket en uns.
Men dessa påpekanden är bara petitesser, det låter skitbra som som det är !! 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Tack för det  :) Många monitorer kan vara lite luriga har jag märkt, jag menar de flesta har väl typ max 8", så hur gör ni, kompletterar ni med sub-basar i era studios för att uppfatta alla frekvenserna rätt(kanske annan tråd nu)... Håller med, okey är dom nog, men mer kan göras uppenbarligen ;)  :P

Bra lyssning är verkligen helt avgörande för vad man lyckas "kläcka" ur sig. Tycker nog att subs är lite överkurs om det är musik man håller på med - film däremot... Det allra viktigaste är att man kan avnjuta sina mixar i andra system (högtalare, bil, lurar...) utan att störa sig. Tycker det här låter utmärkt! :)

Mecklar med en XL-modell av mina monitorer... de små pallade inte medhörning av elbas mer än några år... också värt en egen tråd - hur gör ni andra? ;-)
Tack going! Ja...funderar mycket över monitorer här...forskar vidare i detta!

Har bara blivit bättre varje gång jag lyssnar på den :)
 :wub:

/Josef
Glad att höra! :wub:

Jepp ! En liten pärla som bara blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar..
Kanske en aningens mer tydlighet/vässa överlag skulle kunna önskas ??
Den 'Mystiske' Strängbendaren har nog fallit lite väl långt in i musiken, kanske att du kunde lyfta upp plinket en uns.
Men dessa påpekanden är bara petitesser, det låter skitbra som som det är !! 
Gott att höra, så att man tycker att det är värt att göra en sista översikt av mixen och frekvenserna, ger mig på det igen i helgen eller så! :wub:
Plinkar på en låt...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Slutmixen klar.
Nu lägger jag upp denna som film, med egna målningar och foton(nya och gamla)
Plinkar på en låt...



Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa

Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nu är det ett tag sedan jag lyssnade senast... Den håller så bra - och vilken multibegåvning du är - snyggt! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Proffsigt - allt sitter och vilka snygga bilder - multibegåvning yess!!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se