Forum > Färdiga produktioner

Henric Svensson - Sleepwalking

<< < (3/5) > >>

Asti:
Skönt sväng och mycket kompetent framfört! Härliga jazzharmisar.
Tycker sax-ljudet kunde varit lite "varmare" och att crash-cymbalen kunde sänkas en aning.
I övrigt fin mix.
/Asti

Henric:

--- Citat från: Asti skrivet 23.06.2013, 14:53:18 ---Skönt sväng och mycket kompetent framfört! Härliga jazzharmisar.
Tycker sax-ljudet kunde varit lite "varmare" och att crash-cymbalen kunde sänkas en aning.
I övrigt fin mix.
/Asti

--- Slut citat ---

Sax är svårskruvat tycker jag...mycket beror ju på tonen man får när man blåser, ytterst individuellt det där, låter nog ungefär sisåhär när jag blåser...angående trummorna är det första testet med EZ drummer classic...tycker själv det ska skramla på lite grand i denna typen av musik! Tack för din kommentar!  :rolleyes:

Henric:
Avslutar detta projektet traditionsenligt med ett litet youtubeklipp med kort jag tagit själv!

IQ7lA&index=8

Tack för alla kommentarer - dom värmer i ett spelmanshjärta! :wub:

pxm:
Så skön låt, och vilket suveränt orgelsolo.
Du sköter instrumenten och mixen  på ett
shysst och fint vis (oh, nu kommer pianosolot igen, blev tvungen att lyssna om -suveränt, gitarr-såå skönt sound)
Jazzen är sammanhållen, allt fungerar modalt, temat, låtens head är underbart....
Du kan blåsa sax !!!! och lira bas också....!!!!!!!
Gillar att mixen är jazzigt torr, tycker att jazz och jazzfusion skall mixas så och att man väljer ljud därefter..
Du lyckas bra. Låter proffsigt utan att bli tråkigt.....
Suveränt jobb, Henric !!!!

mvh

Henric:

--- Citat från: pxm skrivet 25.06.2013, 20:27:37 ---Så skön låt, och vilket suveränt orgelsolo.
Du sköter instrumenten och mixen  på ett
shysst och fint vis (oh, nu kommer pianosolot igen, blev tvungen att lyssna om -suveränt, gitarr-såå skönt sound)
Jazzen är sammanhållen, allt fungerar modalt, temat, låtens head är underbart....
Du kan blåsa sax !!!! och lira bas också....!!!!!!!
Gillar att mixen är jazzigt torr, tycker att jazz och jazzfusion skall mixas så och att man väljer ljud därefter..
Du lyckas bra. Låter proffsigt utan att bli tråkigt.....
Suveränt jobb, Henric !!!!

mvh

--- Slut citat ---

-Tackar ödmjukast för alla superlativ!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion