Forum > Färdiga produktioner
Henric Svensson - Sleepwalking
Henric:
Sleepwalking
LÅTNAMN: Sleepwalking
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE:Jazz
LÅTLÄNGD:3:54
KOMPOSITÖR:Henric Svensson
PRODUCENT:Henric Svensson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2013
FORMAT: mp3
Bas Yamaha TRB 5 P II - Mark bass studio, använt en "jazzbas preset"
Trummor EZ drummer The Classic - Trumset uppmickat med fyra mickar
Piano - Ivory - Jazz Steiner
Orgel B4:an
Gitarr - Fender Telecaster - Kompljud från Amplitube, sololjud TH2
Låten är inspelad och mixad i Sonar 8.5
Vad tycks om mixen???
MaxB:
Nice groove!
Tycker saxofonen har för mycket diskant och saknar bas men det kanske finns anledning till det?
Skönt gäng!
Henric:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.06.2013, 21:37:56 ---Nice groove!
Tycker saxofonen har för mycket diskant och saknar bas men det kanske finns anledning till det?
Skönt gäng!
--- Slut citat ---
Har ökat basen på saxen - håller med var nog lite i tunnaste laget... B)
Har sänkt intropianot och försökt att få det att låta lite mer "okomprimerat"
Minskat reverbet på sologitarren och lite andra småtrix - tack för kommentar! :rolleyes:
Jocke:
Tycker det här är kompetent genomfört av hela bandet :rolleyes: och de individuella instrumentalisternas prestationer är lysande men sådan här musik är inte riktigt min grej... jag tar nog min drink hemma lite för ofta! :lol: Mixen låter balanserad och lagom avmätt för att inget egentligen ska sticka ut... Jag önskar (som jag skrivit innan) att du kunde finna en lagom bredbent och raspig sångare som kunde pigga upp det lite genom att lite halvt bakfull, med skjortan felknäppt och hängande lite utanför framföra ett epos med en lite humoristisk twist! B)
Henric:
--- Citat från: Jocke skrivet 22.06.2013, 17:24:53 ---Tycker det här är kompetent genomfört av hela bandet :rolleyes: och de individuella instrumentalisternas prestationer är lysande men sådan här musik är inte riktigt min grej... jag tar nog min drink hemma lite för ofta! :lol: Mixen låter balanserad och lagom avmätt för att inget egentligen ska sticka ut... Jag önskar (som jag skrivit innan) att du kunde finna en lagom bredbent och raspig sångare som kunde pigga upp det lite genom att lite halvt bakfull, med skjortan felknäppt och hängande lite utanför framföra ett epos med en lite humoristisk twist! B)
--- Slut citat ---
Kul att du gillar Sven Swingers! :lol: Det där med att skriva texter och sjunga är inte min grej - men om det är någon som är sugen - be my guest! :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida