Forum > Demolåtar

1up-Biker - Version 3!

<< < (5/7) > >>

1up:

--- Citat från: Jocke skrivet 15.06.2013, 13:03:30 ---Känns inte lika mycket "ompa-bompa" och det är väl positivt... Jag tycker det här är antingen en hålligång-låt och skulle då vilja ha i huvudsak piano och blåspartierna varierade och kanske något mer och då åker det lugnare partiet... eller, så är pianopartiet ett kul "stick" som bryter av mot något helt annat... Det är lite upp till dig vad du vill göra av det...^^

I mixen tycker jag blåset är lite lågt men anar att det går att göra mer av det partiet... Pianot låter högt och dominerar men ändå försvinner en del toner bland "kompet"... det går säkert att få till lite större separation så du kan dra ner det lite - jobba på det här är skitkul! :)

--- Slut citat ---

Tack för bra tips. Farten och svänget är det jag ser som kärnan i låten. Ett alternativ är att få det lugna partiet antingen kortare som stick eller mer fart/dynamik i.

Det man gjort senast är oftast det man tycker är bäst och trombon/piano slingan mot slutet tycker jag föll ut riktigt fint. :)

ynot:
Hej min käre vän
Lite som att se sig i spegel skall man gråta eller älska.
OM låten trimmar sig lite o så att skägget blir jämt så lutar jag åt det senare
saknar en röd eller vilken färg som helst tråd.
shyst piano lir
Allt gott
Tony

1up:

--- Citat från: ynot skrivet 16.06.2013, 22:33:04 ---Hej min käre vän
Lite som att se sig i spegel skall man gråta eller älska.
OM låten trimmar sig lite o så att skägget blir jämt så lutar jag åt det senare
saknar en röd eller vilken färg som helst tråd.
shyst piano lir
Allt gott
Tony

--- Slut citat ---

Hallå!

Bra kommentar. :)
Kanske lite olika grejer mixade. Jag tar en genomgång av det lugna partiet och boostar det så det matchar övriga låten. Troligen kortning också.

Tackar för inputs & trevlig vecka.

Sigmunds:
Her gikk det unna på tangenterna!
Trummorna stör meg, ville nok heller leid inn en jazz-trummis :)

1up:

--- Citat från: Sigmunds skrivet 19.06.2013, 10:25:37 ---Her gikk det unna på tangenterna!
Trummorna stör meg, ville nok heller leid inn en jazz-trummis :)

--- Slut citat ---

Spelat i realtid. :) men det går bara så länge jag inte tänker och är för medveten.

Är någon sugen på att jazz trummor så pm
:a mig. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion