Forum > Demolåtar
1up-Biker - Version 3!
1up:
--- Citat från: Altsax skrivet 14.06.2013, 08:54:42 ---jag gillar uppbyggnaden, introdelen. Passar mycket bra in, du är duktig
Och pianot är ju nästan elva av tio poäng :wub:
Jag vill fortfarande dämpa tv-spels ljuden och blipp bloppet. Men som sagt, baken är delad :)
--- Slut citat ---
Tack, introt syddes ihop med första partiet rätt elegant. Pianot är väl starkaste temat i låten.
Nu i version 3 finns också ett ska-liknande parti som är dominerande med.
Soundet blir renare om jag drar ned ackorden som är syntiga. Samtidigt som låten tappar en del liv då på något vis.
Har nu däremot dragit ned något på synthmelodi och trombon. Det är både piano och dessa samtidigt som konkurrerar om uppmärksamheten.
1up:
--- Citat från: Roffe H skrivet 14.06.2013, 14:58:17 ---Pianot är mycket snyggt, ser fram emot utvecklingen av detta. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Utvecklingen är redan här!
Verkar vara samstämmighet kring pianots verkshöjd. Tack för lyssningen och kommentar.
Gurano:
Har inte läst tidigare inlägg.
Låter helt ok, men i min öron är pianot för mycket upmyface liksom - lite för nära trumhinnan!
/G
Jocke:
Känns inte lika mycket "ompa-bompa" och det är väl positivt... Jag tycker det här är antingen en hålligång-låt och skulle då vilja ha i huvudsak piano och blåspartierna varierade och kanske något mer och då åker det lugnare partiet... eller, så är pianopartiet ett kul "stick" som bryter av mot något helt annat... Det är lite upp till dig vad du vill göra av det...^^
I mixen tycker jag blåset är lite lågt men anar att det går att göra mer av det partiet... Pianot låter högt och dominerar men ändå försvinner en del toner bland "kompet"... det går säkert att få till lite större separation så du kan dra ner det lite - jobba på det här är skitkul! :)
1up:
--- Citat från: Gurano skrivet 15.06.2013, 01:13:18 ---Har inte läst tidigare inlägg.
Låter helt ok, men i min öron är pianot för mycket upmyface liksom - lite för nära trumhinnan!
/G
--- Slut citat ---
Mer spread eller rymdklang kanske. Tack för lyssning. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida