Forum > Demolåtar

MaxB - karaoke av... Suppers Ready

<< < (2/6) > >>

Bribedant:

--- Citat från: Jocke skrivet 11.06.2013, 01:03:04 ---Tycker du gör det riktigt bra Max! :) Det spricker på några av de höga tonerna - ta ner den ett eller ett par halvtoner kanske? Annars stör jag mig lite på backingtracket där "spinetten" (eller vad det ska vara för instrument) inte låter rätt innan 122...  Gillar verkligen musiken från den tiden när det experimenterades vilt och spretade åt alla möjliga håll! :) Numera blir musik obegriplig (^^) om den inte håller sig i "sin genre"... :(

--- Slut citat ---

Spinett!? För bövelen, det är 12 strängat Jocke  :lol: Jo, gurorna är faktiskt "bakvända" mot originalet. I stort rätt harmisar men plockade som om akken var uppochned.
Utmärkt tolkning MaxB. Rätt feeling.

Jocke:

--- Citat från: Bribedant skrivet 12.06.2013, 21:19:35 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 11.06.2013, 01:03:04 ---Tycker du gör det riktigt bra Max! :) Det spricker på några av de höga tonerna - ta ner den ett eller ett par halvtoner kanske? Annars stör jag mig lite på backingtracket där "spinetten" (eller vad det ska vara för instrument) inte låter rätt innan 122...  Gillar verkligen musiken från den tiden när det experimenterades vilt och spretade åt alla möjliga håll! :) Numera blir musik obegriplig (^^) om den inte håller sig i "sin genre"... :(

--- Slut citat ---

Spinett!? För bövelen, det är 12 strängat Jocke  :lol: Jo, gurorna är faktiskt "bakvända" mot originalet. I stort rätt harmisar men plockade som om akken var uppochned.
Utmärkt tolkning MaxB. Rätt feeling.

--- Slut citat ---

Jag borde ju fattat... det är en av mina favoriter men jag har i huvudsak lyssnat på den långt innan jag började mixa själv och när jag tänker på det har jag nog alltid lyssnat mer på helheten än de separata stämmorna... tänk så skadad man kan bli...  :wacko: Nog är det typ 12-strängat i ena kanalen (vänster) med en dubb av något annat (spinett? :lol: )i den andra... det ger en intressant bredd och svävningar mellan tonerna.. :) Ska prova att vända på den... acken alltså - det ska finnas en 12-strängad här någonstans... ^^

Dividend:
Riktigt bra Max. Verkar svårsjunget, men tycker du klarar det riktigt bra.

Lovar att du inte vill höra min version :) men den hade varit mycket sämre...

Roffe H:
Sången är kanon Max, skitsnyggt!  :D
/Roffe H

Bribedant:
Bump för att tråden förtjänar det  :P
Gillar MaxB's tolkning, det lilla vi fick höra, bättre än Nik Kershaw's insats på Supper's Ready från Hackett's Genesis Revisited II. Den Supper's versionen är inte den bästa jag hört. Kershaw känns inte riktigt rätt och produktionen är digitalt kall och steril. Hela plattan är gjord i DAW miljö och jag tycker mig höra man klipp och klistrat lite här och där i arret. Det hänger liksom inte ihop snyggt överallt. Det förvånar mig att Hackett kör all el gitarr genom amp simulator och cabinet dito på den här plattan, en riktig sovrumsproduktion alltså. Fast gubben kan fortfarande lira gitarr och riktigt bra låter det trots att all är plugins. Låter som jag dissar hela Revisited plattan men så är det inte. Det är en helt ok lyssning om man gillar de gamla Genesis låtarna. Fräscht sound och med respekt för de gamla arren.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion