Forum > Demolåtar

Hardrock Breakdown - halvfärdig metal/rock-låt

<< < (2/3) > >>

bollkalle:
Tack så hemskt mycket för alla uppmuntrande svar!

MaxB: Tackar tackar! :D Jag börjar bli sjukt nöjd med mitt trumljud som jag har jobbat fram under en tid nu..:)
Självklart behöver man inte vara gitarrnörd för att uppskatta drivet. Det är ju en känsla man får bara!

Marsall: Tack! Sång kommer om kanske en vecka eller så, det gäller ju att det ska sitta tajt också..

Eddi: Tackar, himla kul att ni gillar detta, ska kämpa för att få sången att sitta fint nu.

Hedblom: Tack så mycket! Jo gitarrljudet känns gött, det är inspelat med hög volym på förstärkaren och micken 2-3dm ifrån.
Någon komprimering har jag faktiskt inte gjort alls! Det kanske inte behövs då med andra ord? :)

Gött att ni är så positiva och härliga!

equality:
Skönt lir och väldigt tajt. Basen lite anonym i mina monitorer. Lovar gott detta. Välkommen hit!

bollkalle:
Tack, gött att höra!

Jag funderar på hur jag ska göra med basen, jag hade tänkt ha den lite mer i bakgrunden och bara ge lite mer botten till mixen, eftersom det är trummor, gitarr och sång som kommer vara det mest utstickande. Kanske kan EQa lite och få den lite tydligare.

Tack för välkomnandet!

Hedblom:
Jo förstod nästan att gitarren var uppmickad :)
Men jag håller med equality om basen. Det bästa vore ju en riktig bas som pumpar på och bygger ett saftigt driv. Om inte annat finns det många pluggar som simulerar förstärkare och det går ju att exprimentera med.

bollkalle:
Jo, jag själv är lite halvdan på att spela bas och jag har ingen så värst bra bas, så det känns som att det får ske i datorn. Jag får väl försöka få tag i någon cubase-plugg eller nåt. Har inte lärt mig så mycket där än!

Sen känns det också som att jag måste EQ'a en hel del för att få både basen, trummorna och gitarrerna att låta tydliga och inte dränka varandra.

Det är svårt detta!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion