Forum > Demolåtar

Hardrock Breakdown - halvfärdig metal/rock-låt

(1/3) > >>

bollkalle:
Tjena! Bollkalle heter jag här på forumet, och jag har gjort en liten metal/rock-låt (svårt att placera tycker jag) som jag gärna skulle vilja ha lite mixkritik på!

Jag har spelat in alla elgitarrer med mickad förstärkare, programmerat trummorna i ett program som heter Beatcraft, och basen har inte lagts så mycket krut på utan det är någon standard från Cubase ;)

Hur som helst, låter det bra eller dåligt? Är inte så duktig på att mixa än så feedback uppskattas!

Här har ni låten:
https://soundcloud.com/golden-metal/hardrock-breakdown-f-rsta

MaxB:
Kul, det här känns hur tajt som helst. Bra driv. Jag lyssnar bara i laptopens högtalare och det känns som det väsentliga går fram. Upplever att det är Trummorna och gitarrer  med ett djävulskt driv. Trummorna är enligt mig bra.

Jag kan inte uttala mig om mixen som helhet då jag inte har så bra lyssning nu men som sagt det fungerar super i mina laptophögtalare. Men måste man vara gitarrnörd för att gilla drivet i gitarrer?

Marsall:
Bra driv och spelat :)..Lyssnar också bara genom en dataskärmsljud....
Lite sång på det där så.. ;)

Mvh

Eddi:
iPad lyssning här jag tycker det låter hur bra som helst som Marsall sa lite sång på detta så har du en Golden-hit :)

Hedblom:
Riktigt skönt ljud! Tight spelat också och det gör sitt.
Tycker du hade fått till ett riktigt fint ljud på gitarren och en bra komprimering. Spännande att höra som färdig låt. Helt min musikstil!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion