Forum > Färdiga produktioner
mahan - THINK YOURE INNOCENT
mahan:
--- Citat från: Tokai skrivet 30.07.2007, 20:36:11 ---Tycker trummorna låter jobbiga. Överallt - och inte bra trumsen - låter det lite för hårt, tycker jag
Att det låter Queen om stämmerna tycker jag inte alls.
Mer som Hills Steel Nick and Young eller va fan dom hette (pinsamt, kommer inte på namnet. Det var ju Steven Hills, och så han från The Hollies. Och så han från the Byrds och Young) (Och det är väl en ännu bättre jämförrelse?)
Kanske är sången för hög? Kan nog styras upp med comp.
Känner av lite Beatles här också.
Ok, så var det sagt.
Skitbra låt tycker jag, helt i min smak ialla fall. Bra sång. Men den är ganska odynamiskt. Det mesta är lika högt hela tiden. Och det blir därför jobbigt att lyssna på tyvärr.
--- Slut citat ---
Va kul Tokai att du gav dig tid att lyssna! :)
Kan väl hålla med om att virveln kunde mjukas upp eller skruvas ner, ska kolla det. Vad det sen bekommer jämförelserna så blir det ett ännu mer pinsamt erkännande, person namnen säger mig ingenting :unsure:
Men nog har det lyssnats på Beatles o Hollies o Byeds i ungdomens ljuva dar, veeerrry long time ago :P
Som sagt kommer att ta upp projektet på nytt och då ska sången åxå fixas eller dras en gång till.
Tackar innerligt för lyssning o kommentar! :)
h. JOhan
Tokai:
kom på det det:
Crosby, Stells, Nash and Young
Nog känner väl du till dom?
mahan:
--- Citat från: Tokai skrivet 30.07.2007, 21:35:29 ---kom på det det:
Crosby, Stells, Nash and Young
Nog känner väl du till dom?
--- Slut citat ---
Javisst :wub:
mahan:
Å helan går, sjung BUMP faderallanlei :D
Ny version med några av era önskemål hoppeligen uppfyllda. Men kommentera fritt, så kör vi nya versioner. Tycker ju själv att den sitter som berget nu ;)
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=3444.msg37872#msg37872
Genom länken ovan eller högst upp i trådens början finner du låten.
h. JOhan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida