Forum > Färdiga produktioner
mahan - THINK YOURE INNOCENT
mahan:
Har idag skruvat till lite nytt att tugga på. Genren vet jag int, kom med förslag.
Det usla sommarvädret ger lite tid i studion.
ÅTNAMN: Think Youré Innocent
ARTIST/GRUPP: Johan Malmberg
GENRE: Pop/Rock/
LÅTLÄNGD: 3:51
KOMPOSITÖR: Johan Malmberg
PRODUCENT: Johan Malmberg
EV. MEDVERKANDE: husflugan
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Om nån hinner lyssna så tas komments emot med tacksamhet :)
EDIT: Ny version 31.07.2007 klo. 03:20
Gjort på basen av edra önskningar, mjukat upp virveln, stämmorna lite ner, och en kompromisslös avslutning med fade. :D
Kommentarer ryms fortfarande, både + och - :)
tsmalmbe:
Musiken börjar falla mig mer och mer i smaken. Arrangemangen blir mera avancerade. Mixarna blir bättre de med, men därför måste jag ju hitta en hel del att påpeka om.
- sång: mera kompressor, så sången kommer närmare utan att fluktuera i volym. mera utbreddade körer kunde passa fint. men största problemet är att sången varierar i volym. dessutom är sången lite torr kanske också?
- gitarrsolot: passa inte in i genren, här krävs ett långsamt solo, utan de traditionella sounden. delay och reverb gäller. så det blir nog omtagning.
- elgitarrerna: träff sjönk! ända är att de olika tagningarna kunde vara mera tight när de är så starkt utpanorerade
- akustiska: mera kompressor här också. den dansar volymmäsigt alla over the place. det blir några starkare plock somk hoppar fram nu och då. lite störande. soundet är bättre än tidigare, lite metalliskt ännu, men annaras.
- slutet är platt och gör inte rätt åt låten, intron däremot är perfekt (förutom att den påminner väldigt starkt om senaste Bond-temat!)
- trummorna fungerar
Genren får heta rock. Låten landar i din top-2. Kanske lite reverb på hela skräpet, på mastern? Vem vet.
mahan:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 24.07.2007, 01:10:11 ---Musiken börjar falla mig mer och mer i smaken. Arrangemangen blir mera avancerade. Mixarna blir bättre de med, men därför måste jag ju hitta en hel del att påpeka om.
- sång: mera kompressor, så sången kommer närmare utan att fluktuera i volym. mera utbreddade körer kunde passa fint. men största problemet är att sången varierar i volym. dessutom är sången lite torr kanske också?
- gitarrsolot: passa inte in i genren, här krävs ett långsamt solo, utan de traditionella sounden. delay och reverb gäller. så det blir nog omtagning.
- elgitarrerna: träff sjönk! ända är att de olika tagningarna kunde vara mera tight när de är så starkt utpanorerade
- akustiska: mera kompressor här också. den dansar volymmäsigt alla over the place. det blir några starkare plock somk hoppar fram nu och då. lite störande. soundet är bättre än tidigare, lite metalliskt ännu, men annaras.
- slutet är platt och gör inte rätt åt låten, intron däremot är perfekt (förutom att den påminner väldigt starkt om senaste Bond-temat!)
- trummorna fungerar
Genren får heta rock. Låten landar i din top-2. Kanske lite reverb på hela skräpet, på mastern? Vem vet.
--- Slut citat ---
Ja jag kan bara tacka, och känna mig jättenöjd!
Den kritiken sitter, tillochmed jag ska nu kunna fixa till en ny version med dessa råd. :)
Det där med nivåerna tycks vara knepigt för mig, har nog en påse med kompressorer men det är säkert nån knåb som jag inte hittar. Får återkomma med det. Jo..gitarrsolot ska definitift tas om, planerade att förlänga solot, men låten är nu redan 4:00, får se.
Jasså BOND, har inte hört det temat men ska lyssna sinom tid.. :D
Och trummorna...hmmm, stängde in både EZ o AD i garderoben för en stund, detta är faktiskt min gamla goda Hypersonic som jag skruvade på för att fålite omväxling, så det tycks nog funka med lite pluggochskruvmetoden.
Men tackar för lyssning
(förstod jag rätt så blev det plus i boken igen!) :D
h. JOhan
equality:
Sköna harmonier och Wings-stämmorna sitter ju klockrent. Breaket med gitarren vid 01:50 är ursnyggt. Akkeguran är lite sen ibland, loopad? återkommer regelbundet. Tycker du arrar stämmorna häftigt särskilt på slutet med kanoneffekten 03:25. Bra! Inte för det betyder ssk mycket men vill du slipa något så är det engelska uttalet.
Fredrik Karlsson:
Du måste var en av de mest produktiva personer jag har hört talats om :blink:
Jag diggar låten och prodden men det är lite otight lirat och nåt surt sångparti nånstans men inget som direkt stör!
Både ackeguran och distkompguran hörs för mycket fastän att de inte ligger för högt i ljudbilden, kanske skulle flytta in dem i arret med reverb eller skruva till nåt med eqn!
Hur som helst en av dina bästa låtar, när kommer trippelplattan?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida