Kontrollrummet

mahan - THINK YOURE INNOCENT

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Har idag skruvat till lite nytt att tugga på. Genren vet jag int, kom med förslag.
Det usla sommarvädret ger lite tid i studion.

ÅTNAMN:   Think Youré Innocent
ARTIST/GRUPP:   Johan Malmberg
GENRE:  Pop/Rock/
LÅTLÄNGD:  3:51
KOMPOSITÖR:   Johan Malmberg
PRODUCENT:   Johan Malmberg
EV. MEDVERKANDE:  husflugan
INSPELNINGSÅR:  2007
FORMAT: mp3

Om nån hinner lyssna så tas komments emot med tacksamhet :)

EDIT: Ny version 31.07.2007  klo. 03:20

Gjort på basen av edra önskningar, mjukat upp virveln, stämmorna lite ner, och en kompromisslös avslutning med fade. :D
Kommentarer ryms fortfarande, både  + och  - :)
« Senast ändrad: 10.02.2008, 01:27:28 by tsmalmbe »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Musiken börjar falla mig mer och mer i smaken. Arrangemangen blir mera avancerade. Mixarna blir bättre de med, men därför måste jag ju hitta en hel del att påpeka om.

- sång: mera kompressor, så sången kommer närmare utan att fluktuera i volym. mera utbreddade körer kunde passa fint. men största problemet är att sången varierar i volym. dessutom är sången lite torr kanske också?
- gitarrsolot: passa inte in i genren, här krävs ett långsamt solo, utan de traditionella sounden. delay och reverb gäller. så det blir nog omtagning.
- elgitarrerna: träff sjönk! ända är att de olika tagningarna kunde vara mera tight när de är så starkt utpanorerade
- akustiska: mera kompressor här också. den dansar volymmäsigt alla over the place. det blir några starkare plock somk hoppar fram nu och då. lite störande. soundet är bättre än tidigare, lite metalliskt ännu, men annaras.
- slutet är platt och gör inte rätt åt låten, intron däremot är perfekt (förutom att den påminner väldigt starkt om senaste Bond-temat!)
- trummorna fungerar

Genren får heta rock. Låten landar i din top-2. Kanske lite reverb på hela skräpet, på mastern? Vem vet.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Musiken börjar falla mig mer och mer i smaken. Arrangemangen blir mera avancerade. Mixarna blir bättre de med, men därför måste jag ju hitta en hel del att påpeka om.

- sång: mera kompressor, så sången kommer närmare utan att fluktuera i volym. mera utbreddade körer kunde passa fint. men största problemet är att sången varierar i volym. dessutom är sången lite torr kanske också?
- gitarrsolot: passa inte in i genren, här krävs ett långsamt solo, utan de traditionella sounden. delay och reverb gäller. så det blir nog omtagning.
- elgitarrerna: träff sjönk! ända är att de olika tagningarna kunde vara mera tight när de är så starkt utpanorerade
- akustiska: mera kompressor här också. den dansar volymmäsigt alla over the place. det blir några starkare plock somk hoppar fram nu och då. lite störande. soundet är bättre än tidigare, lite metalliskt ännu, men annaras.
- slutet är platt och gör inte rätt åt låten, intron däremot är perfekt (förutom att den påminner väldigt starkt om senaste Bond-temat!)
- trummorna fungerar

Genren får heta rock. Låten landar i din top-2. Kanske lite reverb på hela skräpet, på mastern? Vem vet.

Ja jag kan bara tacka, och känna mig jättenöjd!
Den kritiken sitter, tillochmed jag ska nu kunna fixa till en ny version med dessa råd. :)
Det där med nivåerna tycks vara knepigt för mig, har nog en påse med kompressorer men det är säkert nån knåb som jag inte hittar. Får återkomma med det. Jo..gitarrsolot ska definitift tas om, planerade att förlänga solot, men låten är nu redan 4:00, får se.
Jasså BOND, har inte hört det temat men ska lyssna sinom tid.. :D
Och trummorna...hmmm, stängde in både EZ o AD i garderoben för en stund, detta är faktiskt min gamla goda Hypersonic som jag skruvade på för att fålite omväxling, så det tycks nog funka med lite pluggochskruvmetoden.

Men tackar för lyssning
(förstod jag rätt så blev det plus i boken igen!) :D


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Sköna harmonier och Wings-stämmorna sitter ju klockrent. Breaket med gitarren vid 01:50 är ursnyggt. Akkeguran är lite sen ibland, loopad? återkommer regelbundet. Tycker du arrar stämmorna häftigt särskilt på slutet med kanoneffekten 03:25. Bra!  Inte för det betyder ssk mycket men vill du slipa något så är det engelska uttalet.
« Senast ändrad: 24.07.2007, 10:04:03 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Du måste var en av de mest produktiva personer jag har hört talats om  :blink:

Jag diggar låten och prodden men det är lite otight lirat och nåt surt sångparti nånstans men inget som direkt stör!

Både ackeguran och distkompguran hörs för mycket fastän att de inte ligger för högt i ljudbilden, kanske skulle flytta in dem i arret med reverb eller skruva till nåt med eqn!

Hur som helst en av dina bästa låtar, när kommer trippelplattan?
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Sköna harmonier och Wings-stämmorna sitter ju klockrent. Breaket med gitarren vid 01:50 är ursnyggt. Akkeguran är lite sen ibland, loopad? återkommer regelbundet. Tycker du arrar stämmorna häftigt särskilt på slutet med kanoneffekten 03:25. Bra!  Inte för det betyder ssk mycket men vill du slipa något så är det engelska uttalet.

Stort takk o bokk EQ!
Du e skarp på detaljer, acken e loopad och borde väl sätta sig på skolbänken vad det gäller englishen. Men du vet ju att min prodd är ganska snabb, denna tog väl 5 timmar, så blir int mycke tid att öva t.ex på sången, och därför finns det ju alltid små (o större) fel i prodden.

Jah, du gillar gitarrsolot vid 1:50, nån tyckte att det int passar genren, ok. Skall nog ändå lira det på nytt, där e för mycket småfel. :D

Tackar för lyssningen o komment! :)

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Du måste var en av de mest produktiva personer jag har hört talats om  :blink:

Jag diggar låten och prodden men det är lite otight lirat och nåt surt sångparti nånstans men inget som direkt stör!

Både ackeguran och distkompguran hörs för mycket fastän att de inte ligger för högt i ljudbilden, kanske skulle flytta in dem i arret med reverb eller skruva till nåt med eqn!

Hur som helst en av dina bästa låtar, när kommer trippelplattan?

Ja jag kan bara tacka å ta emot FK!
Har en sån period just nu att det lixåm kommer låtideér genom alla ut och ingångar :D
Jo jag vet att det ligger en hel massa små "kråktassar" längs alstret, har alrdig varit på den millimeter noggranna linjen i min prodd, gör ju musik för skojs skull, men får väl börja skärpa mig ;)
God point med nivåerna, skall nog skruva till en ny version med all goda råd.

Jovars, ni här på KR har fått mig övertygad och uppmuntrad till att ge ut en platta, med god tur o tid kanske ännu i år, det är dock bara fem månader till jul! :D

Tacker för lyssningen o kul att du gillar!

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil

Här e nog väldigt tyst på KR, man kan nästan höra en BUMP falla... :D
Några fler kommentarer skulle vara på plats....

h. JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Hallå mahan. Småtrevlig bit detta du har rockat ihop. läste lite av de tidigare kommentarerna, förstår att de är skrivna kring en tidigare version av låten.

Gott komponerat, gott framfört, utan att nåt riktigt hugger tag i mig, men det är ju jag :P ... Och, haha, du mixar bättre än undertecknad;)

Fixa ett bra slut på låten oxå!

tjing
Bengan
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hallå mahan. Småtrevlig bit detta du har rockat ihop. läste lite av de tidigare kommentarerna, förstår att de är skrivna kring en tidigare version av låten.

Gott komponerat, gott framfört, utan att nåt riktigt hugger tag i mig, men det är ju jag :P ... Och, haha, du mixar bättre än undertecknad;)

Fixa ett bra slut på låten oxå!

tjing
Bengan


Tackar för den Bengt!
Jo detta är en test på nya sound o kunskaper, ska du ha rock så får du kolla på mina lite äldre alster :D
JAvissta ska slutet fixas :)

TAckar för lyssningen

h. JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Stämmorna är ju för tusan i bästa bohemian rhapsody-klass! Skitsnyggt. Känns lite musikal kan jag hålla med om, men det händer inte jättemycket. Vet inte riktigt varför jag får den känslan, för rent melodimässigt så finns det ju massor av variation. Kan det vara den lite stela trumprogrammeringen? Eller sitter jag kanske och väntar på ett rockriff a-la ovan nämnda queenlåt? :D

Men berätta nu, hur fick du till sådana där stämmor? :)
blargh


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Stämmorna är ju för tusan i bästa bohemian rhapsody-klass! Skitsnyggt. Känns lite musikal kan jag hålla med om, men det händer inte jättemycket. Vet inte riktigt varför jag får den känslan, för rent melodimässigt så finns det ju massor av variation. Kan det vara den lite stela trumprogrammeringen? Eller sitter jag kanske och väntar på ett rockriff a-la ovan nämnda queenlåt? :D

Men berätta nu, hur fick du till sådana där stämmor? :)

TAckar Fidden för den komplimangen!
Ska ta en disskussion med trummisen igen en gång. Jag tror han bara e så förgrymmat lat den jäkeln! :D
Så var det stämmorna, jag brukar ringa runt o så samlar jag ihop släkt o vänner o ingen går ut innan stämmorna e lagda! :D :lol:
Näeijmen, skämt åsido, visst använder jag mig av harmonizer när stämmorna blir för många eller krångliga, hamnar ju att skrika sig hes annars. Men hurudana pluggar och järn man än har så baserar sig grejen på att du själv håller rätt ton för att det ska låta rätt.  :)

Tackar för lyssningen

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hejsan!

Tycker det här låter väldigt bra. Du blir bara bättre och bättre. :)Rock, tja, det får man väl kalla det.... Kanske din bästa låt hittills, (även om summer shades är dess motsats, den är glad och denna lite tung, är också väldigt bra).... SKönt experimenterande, och stämmorna, ja hmm
tummen upp! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hejsan!

Tycker det här låter väldigt bra. Du blir bara bättre och bättre. :)Rock, tja, det får man väl kalla det.... Kanske din bästa låt hittills, (även om summer shades är dess motsats, den är glad och denna lite tung, är också väldigt bra).... SKönt experimenterande, och stämmorna, ja hmm
tummen upp! :)

Bugar mig och tackar!
Det är kul med lite experimentell musisering, int nödvändigtvis hitta på nytt men testa på olika gerijer. Har nog i smyg testat på din genre åxå, men den sitter nog inte , ännu, för den e svår, men vem vet när den är i turen.

Men det är kul att det gillas, annars kunde det bli trist,

Tack Per för lyssning o kommentar! :)


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


freddy

  • Gäst
Väldigt speciell sång faktiskt, gillar din ton som fan. Riktigt coolt!
Solot känns lite opassande tycker även jag.
Men överlag är allt bra! Snyggt jobbat.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
får lite quen vibbar av sången..freddi mahan mån tro..
lyssnar på laptopen så ljudet tar stryk..kanks elite tydligare brake arrmässigt slutslagen liteotajta kanske :D
men tågen tuffar vidare mot nua destinationer. roligit att åka med gott jobb..

tony
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Väldigt speciell sång faktiskt, gillar din ton som fan. Riktigt coolt!
Solot känns lite opassande tycker även jag.
Men överlag är allt bra! Snyggt jobbat.

TAckar Freddy!
Solot ja, he, he, man försöker ju vara bra i allt, men där e jag långt ifrån bra, ännu. :P
Och det e kul när det gillas!

Tack för lyssnignen o kommentar!

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
får lite quen vibbar av sången..freddi mahan mån tro..
lyssnar på laptopen så ljudet tar stryk..kanks elite tydligare brake arrmässigt slutslagen liteotajta kanske :D
men tågen tuffar vidare mot nua destinationer. roligit att åka med gott jobb..

tony

Danke Tyon!
Ja eller va de Johan Mercury du mena :lol: :D
Det kanske e sådandär tågluffarmusik, who knows! Kom nu ihåg att stiga av i tid ;)
TAck för tyckning o commentz!


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
versen är jätteskön. 1.30-1.50 gillar jag inte riktigt fast smaken är som baken :).
Tycker även du har fått till ett riktigt varmt och skönt sound. Tänkte lite på Duran Duran i sättet att sjunga.
var ett tag sedan jag lyssnade på något från dig och tycker du utvecklats rejält.
Bra jobb!
/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
versen är jätteskön. 1.30-1.50 gillar jag inte riktigt fast smaken är som baken :).
Tycker även du har fått till ett riktigt varmt och skönt sound. Tänkte lite på Duran Duran i sättet att sjunga.
var ett tag sedan jag lyssnade på något från dig och tycker du utvecklats rejält.
Bra jobb!
/Staffan

Den kommentaren värmde  :wub:

Skönt att höra att det går framåt, måste ju medge att jag själv åxå tycker så. :rolleyes:
Kul att det gillas,

Tackar Staffan för lyssning o kommentar! :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Det är ny version av solot skall jag tro? Nämen, det här börjar vara riktigt riktigt färdigt. Lite otight sång här och där, framförallt i början reagerar jag på en par partier (det där osäkra "streets" vid 0:20 specifikt).

Slutet.. de där gitarrharmonierna där.. de måste skippas, för de hör ihop med det förra solot. :)
 
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Skriver lite utan att ha läst övriga inlägg.
---------------------------------------
Får lite Bowie och Queen-vibbar (snygga stämmor), vilket inte är helt fel!

Tycker att sången känns för torr, även att den ligger lite ovanpå mixen. Det instrumentala är hyfsat blött och flytande, vilket göra det hela mer påtagligt. Blöt gärna ner sången lite mer, och gör den gärna lite mindre instängd,  mer luft.

Under "What am I to you" (1:26-1:27), klickar det till lite jobbigt.

Basen gör ett bra jobb, men personligen hade jag nog velat ha den lite mer distinkt och mindre grumlig. Lite mer punch helt enkelt.

Låtlängden är precis lagom, slutet är speciellt trevligt. Jag hade nog använt Queen som referenslyssning när jag mixat, speciellt sången. Visste du förresten att man dubbade Freddie Mercurs röst en massa gånger för att få det att låta extra fett och pampigt.

Kul lyssning och bra jobbat.

« Senast ändrad: 30.07.2007, 15:49:31 by Yllet »
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Skriver lite utan att ha läst övriga inlägg.
---------------------------------------
Får lite Bowie och Queen-vibbar (snygga stämmor), vilket inte är helt fel!

Tycker att sången känns för torr, även att den ligger lite ovanpå mixen. Det instrumentala är hyfsat blött och flytande, vilket göra det hela mer påtagligt. Blöt gärna ner sången lite mer, och gör den gärna lite mindre instängd,  mer luft.

Under "What am I to you" (1:26-1:27), klickar det till lite jobbigt.

Basen gör ett bra jobb, men personligen hade jag nog velat ha den lite mer distinkt och mindre grumlig. Lite mer punch helt enkelt.

Låtlängden är precis lagom, slutet är speciellt trevligt. Jag hade nog använt Queen som referenslyssning när jag mixat, speciellt sången. Visste du förresten att man dubbade Freddie Mercurs röst en massa gånger för att få det att låta extra fett och pampigt.

Kul lyssning och bra jobbat.



TAckar för den fina feeden Jon!
Jag har nog aldrig nån direkt referens när jag mixar, märkte dock själv åxå en likhet med Queen genat eftersånginspelningen. Men mixade den på mitt lilla sätt. Klicket ska kolla och fixas. Torr solist, bör blötas :D
KAnske lite mer kompressor då på basen, ska kolla. Detta med Freddy-dub var nyhet för mig, kanske jag åxå borde pröva.

Great att du gillat o tack ännu för snygg kommentar! :)


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Det är ny version av solot skall jag tro? Nämen, det här börjar vara riktigt riktigt färdigt. Lite otight sång här och där, framförallt i början reagerar jag på en par partier (det där osäkra "streets" vid 0:20 specifikt).

Slutet.. de där gitarrharmonierna där.. de måste skippas, för de hör ihop med det förra solot. :)
 

Jovars, solot nytt, inte helt nöjd själv med det. Tror att jag med all god kritik som grund öppnar projektet på nytt och kanske drar sången en gång till, ja vete fan hur ja ska få ihop slutet, hittar väl på nåt kluriskt :D

Tackar för lyssning o god kommentar! :)

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tycker trummorna låter jobbiga. Överallt - och inte bra trumsen -  låter det lite för hårt, tycker jag
Att det låter Queen om stämmerna tycker jag inte alls.
Mer som Hills Steel Nick and Young eller va fan dom hette (pinsamt, kommer inte på namnet. Det var ju Steven Hills, och så han från The Hollies. Och så han från the Byrds och Young) (Och det är väl en ännu bättre jämförrelse?)
Kanske är sången för hög? Kan nog styras upp med comp.
Känner av lite Beatles här också.

Ok, så var det sagt.
Skitbra låt tycker jag, helt i min smak ialla fall. Bra sång. Men den är ganska odynamiskt. Det mesta är lika högt hela tiden. Och det blir därför jobbigt att lyssna på tyvärr.
« Senast ändrad: 30.07.2007, 20:37:44 by Tokai »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tycker trummorna låter jobbiga. Överallt - och inte bra trumsen -  låter det lite för hårt, tycker jag
Att det låter Queen om stämmerna tycker jag inte alls.
Mer som Hills Steel Nick and Young eller va fan dom hette (pinsamt, kommer inte på namnet. Det var ju Steven Hills, och så han från The Hollies. Och så han från the Byrds och Young) (Och det är väl en ännu bättre jämförrelse?)
Kanske är sången för hög? Kan nog styras upp med comp.
Känner av lite Beatles här också.

Ok, så var det sagt.
Skitbra låt tycker jag, helt i min smak ialla fall. Bra sång. Men den är ganska odynamiskt. Det mesta är lika högt hela tiden. Och det blir därför jobbigt att lyssna på tyvärr.

Va kul Tokai att du gav dig tid att lyssna! :)
Kan väl hålla med om att virveln kunde mjukas upp eller skruvas ner, ska kolla det. Vad det sen bekommer jämförelserna så blir det ett ännu mer pinsamt erkännande, person namnen säger mig ingenting :unsure:

Men nog har det lyssnats på Beatles o Hollies o Byeds i ungdomens ljuva dar, veeerrry long time ago :P
Som sagt kommer att ta upp projektet på nytt och då ska sången åxå fixas eller dras en gång till.

Tackar innerligt för lyssning o kommentar! :)


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
kom på det det:
Crosby, Stells, Nash and Young

Nog känner väl du till dom?


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
kom på det det:
Crosby, Stells, Nash and Young

Nog känner väl du till dom?


Javisst  :wub:
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Å helan går, sjung BUMP faderallanlei :D

Ny version med några av era önskemål hoppeligen uppfyllda. Men kommentera fritt, så kör vi nya versioner. Tycker ju själv att den sitter som berget nu ;)

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=3444.msg37872#msg37872

Genom länken ovan eller högst upp i trådens början finner du låten.


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............