Forum > Demolåtar

Hedblom - New World

<< < (2/6) > >>

Harmonica mike:
Rätt coolt detta.Bjurte summerade mixen bra.Kan också tänka mig en liten höjning på sången.
Gitarren känns hög i början innan allt drar igång.

Mike

Hedblom:
Tusen tack för alla kommentarer. Verkligen utvecklande med bra kritik så att man kan utvecklas. Det är så jäkla lätt att bli "döv" när man sitter och spelar in och när man lyssnar igen dagen efter så låter det halvgalet  :D

druiden: Tusen tack! Mycket roligt att höra  :D

Jocke: Tack för kommentaren! Jag brukar lägga stämmor som standard på refrängen men har inte fått till någon lämplig ännu, men det ska helt klart läggas till  :) Jag har också höjt sången på en ny version som ligger länkad, men jag tror det handlar mycket om EQ också.

Altsax: Tack för att du kommenterade. Har höjt sången nu, i den länkade versionen.

bjurte: Tack för en utförlig kommentar. Jag håller fullständigt med dig att sången i början på versen är lite mjäkig, men tanken var att låten ska byggas upp till refrängen, så jag gillar när den är soft i början, men den ska göras om med något mer attityd och kanske lite mindre botten i rösten. 
Vilken gitarr är det du tycker är stickig? Är det den "klink"-gitarren i versen/refrängen, solot eller den som pumpar i refrängen?

Harmonica mike: Tack för kommentaren. Sången är höjd i mixen nu. Har också sänkt gitarren på solot i början  :)

bjurte:
Jag syftar på FUZZ guran som spelar melodi/Solo stämman i Introt
Bra spel,men väldigt högt och utanpå så att säga..(och fräsigt ;))
Men fräsigt kan vara ballt om du bäddar in det lite..

Jocke:
Riktigt skön låt detta... :)

Blir glad av att höra sången och den låter bra men något händer vid upptakten till refrängen efter 40... Plötsligt känns det som du kommer närmare... det låter bra både före och efter men lite olika... vet inte om det är något du rattat till eller om det är olika tagningar... Sedan i refrängen är sången lite låg igen iaf jmf med de jag nyss beskrev i upptakten... jag menar inte att det nödvändigtvis måste vara stämmor i refrängen - kör eller dubb kan säkert också ge lite extra tryck där! :) Håller med bjurte om melodi/solo/fuzz-gitarren - där finns mer att göra men jag tycker att även plock-gitarren är lite för mycket... Men nu är vi lite petiga för att vi fattar hur bra det här kan bli!  ;)

Hedblom:
bjurte: Har ändrat ljudet lite på den nu så den inte är lika vass och flyter in mer i mixen.

Jocke: Gud vad roligt! :D Efter 40 kommer andra delen av versen och det som är ändrat där är bara att jag tar i mer på sången och eventuellt viker undan lite från micken helt omedvetet för att undvika de värsta luftströmmarna. Det är samma tagning och inget som är annorlunda rattat på ljudet.

Jag har också splittat upp refrängen i två spår och panorerat den ena helt åt höger och den andra helt åt vänster och vridit lite på eq:n så de inte ligger helt på samma.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion