Snygg mix, arret är snyggt, kanske lite "slätstruket", men det gör inget för Marres sång är ju en helt underbar och artistisk tolkning av visan! 
Plinka

Tack för din tolkning, nu blev jag glad!
Snyggt här,bra collab!
Eloge till Maria,bra sång.Kanske Maria stod för långt från micken då hon sjöng in? Tycker mig höra ett rumsljud i inspelningen,och det är ett helsicke att mixa till.Lägre volym in på micken och avstånd ca 5 -15 centimeter och puffskydd Maria,om det nu är det som gör det.Inget fel - så missförstå inte nu.Du har bra röst och förtjänar ett bra sound.Jag sjunger numera i ett kök med kakel på väggarna bakom ryggen och skåpar.Om jag backar mer än 20cm så kommer rumsljudet med på inspelningen,och det låter inte snyggt.
Sedan finns ju överkursen dämpskydd/sångbås,men det är ju fusk 
Ja ja,lite tankar kring sånginspelning.
Mike
Tänka sig, du hör visst allting

Men, du har så rätt, puffskydd har jag alltid, men mitt ljudkort (T.C Electronics) kan ibland variera inspelnings/uppspelningsvolym tycker jag, hade en ganska låg volym, men f-n så starkt det blev..höll på och rattade fram o tillbax, så jag backade instinktivt från micken. Då blev det rätt volym

Men rumsakustiken kom med... jo. Det blev en rätt bra tagning ändå, så om inte så många fler tycker att det låter fel, så får det vara så här. Tack för att du gillade sånginsatsen, det var jättekul att sjunga på den här, fint gung

Tycker oxo det låter vackert, men som sagt, något skumt med rumsljudet är det nog..
Man hör du får kämpa lite i det högre registret Maria, men vist ror du hem det..
Snyggt komp och Saxlir Mr.Sax..
Jaja....nog om rumsljud

Se förklaring ovan, måste fixa till det där framöver, men Per var inte hemma och kunde hjälpa till med finjusteringar, så det är hans fel

Tack Bjurte, kul med fler strängar på lyran, eller hur din smyg-hare...snart kommer det väl tyrolermusik oxå

/Marre