Vilken respons,jag är nästan mållös..
Max:
Ja trummorna,tänkte först lira cajon men tog latvarianten - ez.Håller med om baskaggen där i början nu när du gjorde mig uppmärksam på det.Lite lättare fills skulle ju kunna passera på trummorna..Lite snällt cymbal skrammel då och då.Jag skall fundera lite på det.
Tack för tyck om sång

kör,flöjt etc..Van Morrison,ja det vore kul men jag lirar inte i den divisionen än

G:
Thanx man..Efter den här blir det Nattsudd
Jocke:
Ja man får ju lite abstinens efter musikprylarna där ute vid vattnet.Det blir mycke ackelir/munspel och låtskriveri men det fyller ju också en funktion

Trummorna,ja Max var inne på samma grej.Jag skall göra ett försök,då jag har guran på plats.
I första utkastet hade jag med mer av swoschsynthen men fick på skallen så jag sovrade bort en del.
Det är ingen dum tanke - "Flickan och kråkan" - synth temat i den är lysande..Nu skall det ju på en gura på denna och jag lämnar full frihet för den så jag kanske stuvar om lite i arret då jag har filen.Vi får se som sagt,i nuvarande tappning minus min gura så
funkar arret rätt bra.Funderade länge på om jag skulle spela bas eller låta de mörka pianoackorden och baskaggen stå för "basen"..Valde det senare.
"Släppt det där med fiske och stugmys" -

Peter:
Aaa kören..Ja jag tänkte det skulle bli snyggt så här

men jag håller med om att jag kan förstärka den lite med nån stämma också.Lätt fixat,skall testa det i samband med att jag mixar in den kommande gitarren.Flöjterna,ja det var "stilbrytet" jag fastnade för,tycker det sitter grymt snyggt i låten.Lite vemod typ..
Nu väntar jag ju på en gura så det blir nog lite förändring så småningom..
Kul att du gillar sången,så här "mesigt/svagt" har jag nog inte sjungit på nån av mina låtar,men det funkar fint som känsloförmedlare när jag håller tillbaka trycket.
Per:
Thanx man.Pytte lite kvar på denna,inväntar en gitarr..
Josef:
Tack Josef,bra idé med flöjten..Den sitter gjutet.Trombon polarn din,han måste också få vara med på en svängigare historia tycker jag

Kristin gjorde ett ursnyggt jobb på denna och fint inspelade filer via Zoomen.Jag har skrivit och tackat

Krister:
Thanx man,det värmde gott att en rocker gillar denna..
Marsall:
Oj,jätte tack.Kul att du gillar alstret.Och ja,den har snart radiopremiär.Bara gitarren jag väntar på sedan så får vi se vad folket i norr tycker.
Plinka:

Stort tack för dina filer,de var lätt jobbade och satt perfekt.
Eddi:
Ja en acke kanske skulle sitta bättre,jag är inne på elgura..Skall konsultera gitarristen och höra vad hen tror.
Kul att skriva hen

Tolkar som att du gillar denna Eddi,det värmer gott.
EQ Micke skulle förmodligen kunna sätta en schysst acke,men jag har en gitarrist på tråden så jag inväntar det.
#####################################
Det var väl alla då.
Stort
tack för fin respons trots min bortavaro från forumet.Jag blir nästan lite rörd då jag ser vad ni tycker om denna låt.Nu skall jag lyssna lite på vad alla sysslat med i sommar..
Micael