Då skall vi se vad ni tycker om detta
nedstämda utkast.Jag blir så glad då jag presenterar ett så pass hastigt tillkommet alster och ni lyssnar och kommenterar direkt,helt underbart detta forum..
Josef:
Thanx man,ja
ämnet berörde mig starkt och jag sjöng lite och ut kom detta.Vi får se vad jag lägger till i denna.Ett kortare soloparti istf "swosch" synthen kan bli rätt snyggt.Jag har inte bestämt soloinstrument än men tror på elgura..
Jocke:
Tack Jocke..Bra idé där på slutrakan,jag tänkte nåt liknande.Den upprepande versen byts mot liknande lyrik och efter moll reffen ett avslutande elgurasolo på G-D-C to the end uppbackat av hammond/piano/ez-indiefolks räcker nog..Lite melodi baserat lir typ.Vi får se om nån "nappar" på det
Eddi:
Tack Eddi..Ja jag testade falsett grejen just på isande.Tänkte - det blir kallt,isande och rätt för text/låt.Kul att du gillade det.
"Swoschet"..Ja man kan ju slänga på lite snyggt elgura eller acke lir på de sträckorna om man sänker "swoschet" i volym,men då måste jag kontraktera en gitarrist.Helt klart måste det in en textvers till,det håller inte att upprepa även om det är bra text/snyggt gjort.Jag är i rätt mood så jag skall skriva den i helgen.
Freddy:
Tack Freddy.Tommy Nilsson - ja det var en liknelse det - extra tack.Tror att jag har ett svagt delay på nu,men det går att ratta lite till.Skall försöka få denna klar,mitt vanliga dilemma - det blir aldrig klart.
Maria:
Tack Maria.Jag skall kika på sångljud då jag satt allt..Lite studsande delay kan sitta rätt i denna..
Max:
Tack Max.
Bjurte:
Tack Björn.Jag har ett piano höger40-60 och ett elpiano vänster 60-40..En "snirklig" elgura lite här och där samt ett snyggt elgurasolo på slutrakan typ på G-D-C kan nog bli snyggt och mer text på den upprepande versen(tidsbrist och nödlösning).Skall se om jag kan styra upp det lite då jag ger mig på denna igen.
Jag bör nog sidechaina baskaggen också på varje etta,kanske burket kommer därifrån.Piano/elpiano å baskagge dundrar in där rätt kraftigt..
Peter:
Tack Peter,kul att du gillar denna..Men inte behöver du sälja micken,skicka den till mig så får du all sång norrifrån

skämtar där,vill du låna pipan så säg till.Har jag tid så sjunger jag gärna.
Brightar jag upp sången lite så blir den starkare i volym,bra tips.
###########################
Tack alla för fina kommentarer på denna "Fågel".Jag skall försöka få denna klar - jag lovar - men fiske först

Mike