Forum > Demolåtar

Hmike,Carina,Kristin - Fågeln

<< < (6/15) > >>

Harmonica mike:
Och några till som sett fågeln i flykten.. :wub:

EQ/Micke:
Ja jag la ett elpiano å pianot lite snedpannat så det bökar lite i botten mot baskaggen.Snabb skiss detta,behövde få in melodi å text vettigt.Kul att du tyckte om den.

Plinka:
Oj,jätte tack för den  :wub: Ser över mixen/sångljudet då det blir skarpt läge.

Wernis:
Bra tanke där om vers/text indelningen.Nu gillar jag ju den där "swosch synthen"men håller med,det blir för många/långa avbrott.
Sången,vet inte om jag kan sjunga utan vibrato,det kommer naturligt.Det blir mera prat då i mina öron,men det kanske passar i denna - det går ju att testa.Ja det ljusa,antar att det är falsett grejen du menar.Mmmm det är snyggt när man går steglöst över på den tekniken.Inget jag sysslar med i min "vanliga" genre,så jag är ruskigt otränad på det.I början av låten ligger jag väldigt nära sångmicken och sjunger väldigt svagt,dålig teknik då det förbrukar luft snabbt och inget för en rockscen - det kanske är det du gillar? I denna så sitter det fint,det håller jag med om.Kul att du tycker låten Stefan,det värmer.Skall se om jag får ihop det här i veckan.Jag tror på en elgura i denna,men jag skall arra/sjunga klart först.

###############

Tack för kommentarerna

Mike

ynot:
Har lite hat kärlek till denna typen av låtar

Men din fantastiska sång, får mig att sluta mig till det senare av de två.
Kompet är är lite light mot din kraftiga uttrycksfulla röst.
Ser gärna mer dynamik i kompet.

Tackar för Lyssningen
Tony

Harmonica mike:

--- Citat från: ynot skrivet 03.06.2013, 16:25:13 ---Har lite hat kärlek till denna typen av låtar

Men din fantastiska sång, får mig att sluta mig till det senare av de två.
Kompet är är lite light mot din kraftiga uttrycksfulla röst.
Ser gärna mer dynamik i kompet.

Tackar för Lyssningen
Tony

--- Slut citat ---

Tack Tony.
Jag har varit på denna,och tror jag har den nu.

################################

Lägger upp en ny version efter helgen,som jag tror är klar för hugad gitarrist.Lite sångputs dock,som jag inte hinner med så..

Hang in there mates

Mike

Harmonica mike:
Oki,ville inte låta er vänta så jag slänger upp denna verre som jag ser som klar för gura.Lite tveksamheter dock på sången som jag tänker ta om då tillfälle ges,men tidigast nästa vecka.

Försökte mixa efter tipsen jag fick,och kanske det funkar så här?
Det "bluesiga" i första sången förstod jag kanske inte riktigt så jag sjöng om rubbet lite "snällare" - kanske var det nåt sånt Per/Wernis/Staffan å nån fler menade..

Nåväl,håll till godo och såga lite om jag är ute å cyklar.

Gitarren kommer då arret sitter hoppas jag  :)

Mike

Jocke:
Det känns så gott som klart! :) Minns inte förra versionen men samma känsla infinner sig inte riktigt hos mig... men man har ju kört den här några gånger nu så det ligger nog mer hos mig. Lite detaljer och finputs så är du i hamn! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion