Forum > Demolåtar

Hmike,Carina,Kristin - Fågeln

<< < (3/15) > >>

Dividend:
Hovpoetsklass på texten. Man ser flickan framför sig. :(
Enkel ackordsföljd. Låter bra om nivåer och skulle kanske önske att du testade att sjunga mindre bluesigt på den här. Hålla igen på vad det nu är som låter blues.  Inget måste, men man kan ju önska. :)
Tänk ut en tredje vers/refräng text. Hör inte vilket som är grundackordet men du kan testa att gå upp på Cdur om det är Am, som första ackord i en ev refräng.

Vore snyggt, om än inte särskilt nydanande

Sigmunds:
Bra og stemningsfullt dette, ser frem mot fortsätningen..
Personlig ville jeg foretrukket et torrare komp, ingen elpiano eller synth, kanskje heller en cello..
Du synger jo veldig bra, men her synes jeg låten er best når du holder tilbake.

Dividend:
Ja cello hade funkat. Kanske även altfiol. Har du noterna mike, så kan jag mixa till en cellofil. :)

Roffe H:
Väldigt snyggt och känslosamt.  :wub: Inga kommentarer om arret eller det tekniska, jag lyssnade på känslan och texten istället, och jag såg att du redan fått förslag...så fortsätt jobba och på... jättefint.  :D
/Roffe H

Tokai:
Gillar också kompet mycket. Speciellt trummorna med kantslag i synkoper. Lustigt nog hör man på slutet att det kanske var en illusion. Där blir dom plötsligt "raka".
Lite 80-tals feeling tycker jag i produktionen, därmed inget dåligt i sig.
Blit förtjust i din lite överraskande ljusa röst i verserna. Väldigt vackert. På ett sätt hade jag nästan önskat att du på nåt sätt hade undvikit disten i sången (få förunnande)
Jobba vidare med detta, en vers till, kanske nåt solo med munspel. Och fixa sångvolymen så den ligger jämn.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion