Kontrollrummet

Girly & Hagis 'Chasing Shadows'

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Girly

LÅTNAMN: Chasing Shadows
ARTIST/GRUPP: Girly & Hagis
GENRE: Pop/rock
LÅTLÄNGD: 3.27
KOMPOSITÖR: Girly
PRODUCENT: Hagis
EV. MEDVERKANDE: Girly sång, klav & Hagis kör, klav, gitarr, trummor
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Ny låt av oss :) Vad tycker ni? Synpunkter?

[mp3=200,20,0,center]http://hagstroms.net/kr/Heartbeat_Inverted-Chasing_Shadows.mp3[/mp3]

Lyrics:
I’m chasing the shadows
Of my mind
Struggling trough the darkness
Of the night

And I will dream the truth
And I will dream of you

You might not believe
I will rise to my feet
That I won’t walk again
But you are wrong my friend
I will rise up
And the hurting will end
My soul will slowly mend
I will fight for myself
With love protect what’s me
I know I just gotta believe

The sun will soon return
That’s what I’m told
But the flowers that I’d planted
Died of cold
I’m looking for a way home
I just can’t see
You point at many roads
But I am lost at sea

And I will find the strength
I will go any length

You might not believe…
I’m chasing shadows
And while I’m looking for an answer
I am searching in my heart
I am drowning in the silence
It’s so hard
To keep emotions apart
I’m chasing shadows
And the hurting will end
My soul will slowly mend
I will fight for myself
With love protect what’s me
I know I just gotta believe

« Senast ändrad: 27.05.2013, 22:48:51 by Girly »
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den här har ni jobbat bra med. Skönt spel och sången tar ut svängarna gott!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Påminner mig om musik jag gillat. :) Sången är i vanlig ordning högklassig och låter suveränt i inledningen men så snart musiken börjar och nivån ökar sabbar kompressionen mellanregistret - det låter inte så bra överallt... Det kanske behövs någon liten variation så det inte bara blir samma hela tiden...  Man kan tänka retro och det kan ju vara kul men jag hade gärna sett att groovet lyftes fram för att det ska kännas lite mer 2013.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jättesnyggt! Älskar de softare partierna och inledningen med det lite mellankoliska pianot, och de blir en härlig kontrast med de rivigare partierna. Snygg sång med :)
Plinkar på en låt...


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Oj !! Tung komposition..
En låt med många ansikten och sånt älskar ju jag !!
Börjar lite som musikal, sedan blir det 70:tals Disco, en liten konstpaus och sen är vi helt plötsligt i P.Gabriel/Genesis land !!
Häftigt!!
Bra jobbat..
En liten skum sak hittar jag dock, när Refrängen börjar 'You might not Believe.....etc.'  Tunnas basen ut väldigt mycket för att sedan
dyka upp med full kraft i nästa vers, det tappas lite tyngd där tycker jag, dock ska nämnas  att jag lyssnar i Lurar och
min förmåga att uppfatta basens omfång är ju inte vad den har varit... :wacko:
Men det är småsaker, som sagt Bra jobbat!! B)
 
« Senast ändrad: 28.05.2013, 10:24:16 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Den här har ni jobbat bra med. Skönt spel och sången tar ut svängarna gott!
Tack! Kul när Girly får trycka på lite på höjden.

Påminner mig om musik jag gillat. :) Sången är i vanlig ordning högklassig och låter suveränt i inledningen men så snart musiken börjar och nivån ökar sabbar kompressionen mellanregistret - det låter inte så bra överallt... Det kanske behövs någon liten variation så det inte bara blir samma hela tiden...  Man kan tänka retro och det kan ju vara kul men jag hade gärna sett att groovet lyftes fram för att det ska kännas lite mer 2013.
Kan inte säga att jag hör någon skillnad med mellanregistret. Sitter på jobbet, får kolla med annan lyssning.

Jättesnyggt! Älskar de softare partierna och inledningen med det lite mellankoliska pianot, och de blir en härlig kontrast med de rivigare partierna. Snygg sång med :)
Tackar!  :)

Oj !! Tung komposition..
En låt med många ansikten och sånt älskar ju jag !!
Börjar lite som musikal, sedan blir det 70:tals Disco, en liten konstpaus och sen är vi helt plötsligt i P.Gabriel/Genesis land !!
Häftigt!!
Bra jobbat..
En liten skum sak hittar jag dock, när Refrängen börjar 'You might not Believe.....etc.'  Tunnas basen ut väldigt mycket för att sedan
dyka upp med full kraft i nästa vers, det tappas lite tyngd där tycker jag, dock ska nämnas  att jag lyssnar i Lurar och
min förmåga att uppfatta basens omfång är ju inte vad den har varit... :wacko:
Men det är småsaker, som sagt Bra jobbat!! B)
Ja det är ju olika basar på dom olika partierna, fast det är ju inte meningen att bli tunt i refrängerna.  Jag tycker nog att det är bra tryck på refrängerna med, har testat lite olika lyssningar. Vi får se om någon annan håller med dig, då får vi fixa.

/Hagis


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Riktigt riktigt snyggt collab :wub:

Girly...härligt när du tar ut svängarna..med falsett...wailningar och dyker nedåt..imponerande register du har! Det bästa jag hört från dej.

Jag gillar den här låten skarpt, och mycket välgjord, den är som nån slags tids-resa..i flera faser..väldigt intressant att lyssna på.
Har du skrivit musiken Hagis och Lena gjort text och sång här?
Är ingen expert på mixeriet, men här låter det strålande!

5/5 från mej :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Henric

Jäkligt bra låt och text! Vokalinsatsen superb! Varmt fint sångljud! Finns som någon påpekade en viss tyngdskillnad i basen, tyngre på versen än refr - jag tror att jag hade tunnat ut basljudet något på versen och fettat till det lite på refr! Sen hade jag tryckt på sången några myrben i dom mest intensiva partierna! Sången är väldigt In your face i början och det gillas, försvinner lite in i gröten sen! Sen har vi ju det där med tycke och smak! Bra jobbat iaf!
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Girly

Riktigt riktigt snyggt collab :wub:

Girly...härligt när du tar ut svängarna..med falsett...wailningar och dyker nedåt..imponerande register du har! Det bästa jag hört från dej.

Jag gillar den här låten skarpt, och mycket välgjord, den är som nån slags tids-resa..i flera faser..väldigt intressant att lyssna på.
Har du skrivit musiken Hagis och Lena gjort text och sång här?
Är ingen expert på mixeriet, men här låter det strålande!

5/5 från mej :D

/Marre
Oj högsta poäng!!!  :o
Tackar, tackar! Vi bockar & bugar  :D
Vem som gör exakt vad i denna låt? Egentligen vill jag säga att det är VI som gjort den för det är bara tillsammans som vi kunnat skapa slutprodukten. Byt ut en av oss och det skulle inte låta detsamma och jag tycker att båda gör lika mycket för låten på sitt respektive område. Men jo, det är jag som har skrivit låten (musik, melodi, text) och lagt grunden med synth sen kommer Hagis med sina förbättringsförslag... bra idéer som att t.ex. korta första versen och lägga 'den kvinnliga E-type-rösten' solo mot slutet då den låg som en andra stämma i ett första skede m.m m.m. Hagis lägger på trummor, bas, gitarr, klav, petar i midi-filer och knuffar allt 100% rätt. Vi har bl.a. testat många ljud från en ny synth som jag haft demoversionen av ett tag och som Hagis har i fullverre (ja, lyckos honom) :D Hagis styr sedan låten i hamn med sitt jädrans bra mixeri  :) Tack och lov! eftersom jag INTE är en hejare på det :P
Hagis - hoppas att du tycker jag ger en rättvis bild åt det hela med min beskrivning annars får du skälla på och rätta mig  :rolleyes:
Tack Marre - kul att vi kunde ta dig på en tidsresa!  :D
/Kram från Girly

Jäkligt bra låt och text! Vokalinsatsen superb! Varmt fint sångljud! Finns som någon påpekade en viss tyngdskillnad i basen, tyngre på versen än refr - jag tror att jag hade tunnat ut basljudet något på versen och fettat till det lite på refr! Sen hade jag tryckt på sången några myrben i dom mest intensiva partierna! Sången är väldigt In your face i början och det gillas, försvinner lite in i gröten sen! Sen har vi ju det där med tycke och smak! Bra jobbat iaf!
Hej Henric! Tack för lyssning och kommentarer. Tja... basen vers/ref har två olika ljud som Hagis skrev lite tidigare. Kanske det är så att vi får 'fetta till' ref lite  ;)
Nu är jag inte så bevandrad i musikaliska termer...så jag hoppas att Hagis fattar vad 'myrben' på sången betyder  :unsure:  :rolleyes:
Tack för synpunkter!  :)
/Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Skön låt, skönt arr och fin sånginsats! Är svag för "sådanhär" musik :) Mixen låter lite vass och håller inte för lyssning på högre volym - kan ha med "mastring" att gör?  Kanske tillåta mer dynamik i mixen? Men med tanke på hur det "ska" mixas/mastras idag är detta ändå riktigt njutbart!  :P


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Riktigt bra låt detta. Igen får man nog säga, du har levererat bra egna grejer varenda gång. Gillar arr och prod. Refrängen smattrar igång läckert, bra sounds och Hagis har lagt sina trummor på precis rätt nivå, nästan lite 'understatement' vilket är coolt. Det finns ett tema i synten bakom refrängen som är skitsnyggt ihop med sången. Jag skulle ha push'at det en aning framåt i ljudbilden, kanske ett eget sound också. Personligen reagerade jag inte alls på om basen diffar lite här eller där. Jag gillar när det går lite upp och ned i en låt. Möjligen kan det rullas av nån db diskant som sagt. Det blir trevligare att kräma på då.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Freddy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 310
    • Visa profil
Gillade sången, snyggt vibrato.

Versen tycker jag är starkare än refrängen, saknar lyftet i refrängen som man vill ha.

Baskaggen måste gröpas ur lite med EQ, den låter verkligen replokal nu (inte på ett bra sätt). Dra bort lite burkiga frekvenser.

Sen tyckte jag att sångljudet inte riktigt sitter med resten av ljudet. Det låter nästan som att du lagt sång på en färdig låt och sedan mixat ut allt. Sången ligger lite "ovanpå" ljudbilden istället för inuti.
"I can take you far but I'll burn you out before we get there"

https://soundcloud.com/gitarrfreddan


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra låt! Jättefin sång av Girly!
Synd att basen mer eller mindre försvinner i refrängen!
Där tappar man det tryck som annars skulle höjt refrängen ordentligt.
Det ligger en synth i bakgrunden större delen av låten, som jag tycker
är lite för påträngande. Den tycker jag bör sänkas ett snäpp.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Tack för all konstruktiv kritik!
Det verkar som trycket i basen är för lågt jämfört med versen enligt de flesta (mycket dubblehalsat här  :)  ).
Många andra bra tips också som jag ska fundera över. Det kommer en ny version inom några dagar.
/Hagis


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter bra om sång och alltet. Känns färdigt.

Låter som en melodifestivallåt, och har lite svårt för det. Bra sjunget :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snyggt! Skön låt.. Kan tycka att girys röst är lite för hård och vass..kanske någon plugg på mastern?
Annars topp! Vad blev det för pluggar till slut ?  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Märkligt det här jag ser att Clemens skrivit något idag 10:03 men jag ser inte hans inlägg utan bara Divs som sista från långt tidigare - tråden har i alla fall åkt upp i hissen.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skumt... men skriver igen då  :D Riktigt bra låt, skönt arr, snygg sång. Kan tycka att Girlys röst är onödigt vass och hård, märks när man drar på.. Vad blev det för pluggar till slut?  :)


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Ny uppdaterad version:
Mer tryck i basen på refränger.
Sänkt diskant på mastern.
Lite mer varierade syntslingor i bakgrunden.

Skumt... men skriver igen då  :D Riktigt bra låt, skönt arr, snygg sång. Kan tycka att Girlys röst är onödigt vass och hård, märks när man drar på.. Vad blev det för pluggar till slut?  :)
Kul att du gillar  :)
Det blev lite nya syntar från Image line.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Otroligt proffsigt lirat och sjunget. Kompositionen, arret och era individuella prestationer är på topp. Bara ett litet snäpp till så är mixen i samma kaliber! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
snyggt. skön låt.
de snygga harmonierna kan stärkas upp något,

hmmm lite gitarr kanske ?


Mvh ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Girly

Otroligt proffsigt lirat och sjunget. Kompositionen, arret och era individuella prestationer är på topp. Bara ett litet snäpp till så är mixen i samma kaliber! :)
Tack Jocke! Vad kul att du gillar det vi gjort... bara undrar exakt VAD det där lilla snäppet i mixen skulle vara för något?  :)

snyggt. skön låt.
de snygga harmonierna kan stärkas upp något,

hmmm lite gitarr kanske ?


Mvh ola
Gitarr? Neee...här ska're va' synth vettu!  ;)  :D
Jag tror vi är nöjda med låten och uppbyggnad... det handlar väl mest om att få mix/mastring på topp.
Vi tar kanske in guror i nästa låt... om vi inte fastnat helt i synth-träsket förstås  :D
Tack för lyssning och kommentar!
/Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Otroligt proffsigt lirat och sjunget. Kompositionen, arret och era individuella prestationer är på topp. Bara ett litet snäpp till så är mixen i samma kaliber! :)
Tack Jocke! Vad kul att du gillar det vi gjort... bara undrar exakt VAD det där lilla snäppet i mixen skulle vara för något?  :)

Jag ska inte "nagelfara" (för det finns ingen anledning) men kan nämna några små detaljer som jag upplever kan förbättras:

Padden i början kunde vara lite lägre för att inte störa sången. Man kan nog göra den mindre påtaglig genom att skära bort lite "kofta" med EQ om man gillar att ha den högt.

Sången låter i stort sett skönt och nära men i några partier mättas topparna och det blir "lite skärande".

Breddningen av sången kunde vara något smalare iaf för lurlyssning.

Kunde tänka mig både sången och bassynten/groovet något högre för att markera kontrasten mellan groovet och sången som jag tycker är helt fenomenalt! :)

Det känns lite fånigt att kritisera och ha synpunkter på det här som är så nära professionellt att "Halvfärdig demo" känns lite fel! :)  Kommer av någon anledning att tänka på Randy Crawford... ;)

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Girly

Jag ska inte "nagelfara" (för det finns ingen anledning) men kan nämna några små detaljer som jag upplever kan förbättras:

Padden i början kunde vara lite lägre för att inte störa sången. Man kan nog göra den mindre påtaglig genom att skära bort lite "kofta" med EQ om man gillar att ha den högt.

Sången låter i stort sett skönt och nära men i några partier mättas topparna och det blir "lite skärande".

Breddningen av sången kunde vara något smalare iaf för lurlyssning.

Kunde tänka mig både sången och bassynten/groovet något högre för att markera kontrasten mellan groovet och sången som jag tycker är helt fenomenalt! :)

Det känns lite fånigt att kritisera och ha synpunkter på det här som är så nära professionellt att "Halvfärdig demo" känns lite fel! :)  Kommer av någon anledning att tänka på Randy Crawford... ;)
Om vi börjar bakifrån med sista stycket så känns det bäst  :rolleyes:  :lol:
Randy Crawford... ja jisses... det va några år sen man stod och ylade till hennes skivor  :D
haha... skämt åsido  :rolleyes: Tack Jocke för att du utvecklade vad du menade.
Hagis som rattar ljudet får ta sig en titt han också så får vi se om det petas till något ytterligare.
Tack igen!  :)
/Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Så snyggt!  :D Fin produktion och skön sång. I stort, absolut färdig...en smaksak (och roligt kanske) om man vill småfixa lite till med en så fin låt.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Henric

Lyssnat igen! Nu låter det förbaskat bra - vilken bra låt!  :)
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Uppdaterad version 130613:
Lägre pad i intro och refr.
Mer gitarrer i refr groovet.
Pillat lite på leadsång.
Sänkt cutoff på bas i vers.

snyggt. skön låt.
de snygga harmonierna kan stärkas upp något,

hmmm lite gitarr kanske ?

Mvh ola
Det har faktiskt funnits med distade gitarrer i groovet hela tiden, nu har jag höjt dom lite. Höjde väl basen tidigare utan att gitarrerna följde med.

Så snyggt!  :D Fin produktion och skön sång. I stort, absolut färdig...en smaksak (och roligt kanske) om man vill småfixa lite till med en så fin låt.  :)
/Roffe H
Man tackar, här kommer lite småfix.

Lyssnat igen! Nu låter det förbaskat bra - vilken bra låt!  :)
:)



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Otroligt proffsigt lirat och sjunget. Kompositionen, arret och era individuella prestationer är på topp. Bara ett litet snäpp till så är mixen i samma kaliber! :)
Tack Jocke! Vad kul att du gillar det vi gjort... bara undrar exakt VAD det där lilla snäppet i mixen skulle vara för något?  :)
Jag ska inte "nagelfara" (för det finns ingen anledning) men kan nämna några små detaljer som jag upplever kan förbättras:
Padden i början kunde vara lite lägre för att inte störa sången. Man kan nog göra den mindre påtaglig genom att skära bort lite "kofta" med EQ om man gillar att ha den högt.
Sången låter i stort sett skönt och nära men i några partier mättas topparna och det blir "lite skärande".
Breddningen av sången kunde vara något smalare iaf för lurlyssning.
Kunde tänka mig både sången och bassynten/groovet något högre för att markera kontrasten mellan groovet och sången som jag tycker är helt fenomenalt! :)
Det känns lite fånigt att kritisera och ha synpunkter på det här som är så nära professionellt att "Halvfärdig demo" känns lite fel! :)  Kommer av någon anledning att tänka på Randy Crawford... ;)

Såg att Hagis missat att svara på Jockes tips, så jag lägger upp dem igen!  :wub:

Jag tyckte det du skrev lät som bra idéer och synpunkter.
Men då jag lyssnar på låten tänker inte på dessa delar som något problem i nuvarande mix med hörlurslyssning.

Det jag istället spontant tänkte på vid denna lyssning är att jag saknar en riktigt arbetande basgitarr, spelad av en duktig basist. Jag upplevde inte basregistret tungt, utan tunt.
I ett parti i mitten nånstans, tänkte jag på att jag saknade en virveltrumma. Den kom först i reffen efteråt.

Nånstans låter sången nasalt eller något? Jag vet inte vad eller varför. Sången är super för övrigt!
Kul att ni fortsätter med ert samarbete!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Citera
Såg att Hagis missat att svara på Jockes tips, så jag lägger upp dem igen!  :wub:

Jag tyckte det du skrev lät som bra idéer och synpunkter.
Men då jag lyssnar på låten tänker inte på dessa delar som något problem i nuvarande mix med hörlurslyssning.

Det jag istället spontant tänkte på vid denna lyssning är att jag saknar en riktigt arbetande basgitarr, spelad av en duktig basist. Jag upplevde inte basregistret tungt, utan tunt.
I ett parti i mitten nånstans, tänkte jag på att jag saknade en virveltrumma. Den kom först i reffen efteråt.

Nånstans låter sången nasalt eller något? Jag vet inte vad eller varför. Sången är super för övrigt!
Kul att ni fortsätter med ert samarbete!
Jag missade att kommentera Jocke. Jag tog in en massa tips från honom i den senaste versionen, tack!
Tunt!? Jag är hela tiden rädd att det blir för baktungt. Har en tendens att mixa för basigt och gärna trummorna längst fram  :)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker den här mixen är bättre. Får inte alls den där känslan av att ha blivit lobotomerad av breddningen längre...  :wacko: och mättnadskänslan i sången är mindre påtaglig även om det fortfarande finns tendenser. Det här är kanonlåt :) och jag känner mig nästan elak över att ha kritik men jag hoppas ni förstår mig rätt... vill bara hjälpa till - det är ju vad vi gör här! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Speciellt gillar jag hur sången sitter och hur den låter i mixen. En jättebra låt.

Möjligen man kan önska något mer dynamik i backingen?



Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Inte riktigt min musik men jag hör kvaliteerna. Bra gjort av er båda!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Hej
Inte min musik alls ... alltid like roligt att höra  :ph34r:

Men bra prodd .mycket kraft full sång.
Tycker sången ligger lite högt i dom lugnare partierna o har kanske lite högt övre mellanregister.
o inledningsvis ligger delayet på sången o svansar i tystnaden.

Allt gott Tony
att leva är att dö


Utloggad Girly

Tycker den här mixen är bättre. Får inte alls den där känslan av att ha blivit lobotomerad av breddningen längre...  :wacko: och mättnadskänslan i sången är mindre påtaglig även om det fortfarande finns tendenser. Det här är kanonlåt :) och jag känner mig nästan elak över att ha kritik men jag hoppas ni förstår mig rätt... vill bara hjälpa till - det är ju vad vi gör här! :)
Jättetacksam för att du skriver förbättringsförslag på det du hör. Ibland lyssnar man sig blind och det är inte fel att granska sitt 'mästerverk'  :rolleyes:  ;) med nya infallsvinklar. Verkligen schysst att du engagerar dig och vill hjälpa till  :D Tack!
/Girly
Inte riktigt min musik men jag hör kvaliteerna. Bra gjort av er båda!

Gurano
Mäh... Gurano... gillar du inte det här?  :huh:  :P  :lol:
...å ja som tänkte föreslå ett schlagersamarbete...he, he
/Girly
Hej
Inte min musik alls ... alltid like roligt att höra  :ph34r:

Men bra prodd .mycket kraft full sång.
Tycker sången ligger lite högt i dom lugnare partierna o har kanske lite högt övre mellanregister.
o inledningsvis ligger delayet på sången o svansar i tystnaden.

Allt gott Tony
Vi får väl lyssna ett par vändor till på nivåer och 'svansar'. Tack för lyssning & synpunkter :)
/Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jomenvisst klassisk schlager tycker jag om :)
Jag e på!

/G
Kör hårt - så länge det ryker!