Forum > Demolåtar
Girly & Hagis 'Chasing Shadows'
Bribedant:
Riktigt bra låt detta. Igen får man nog säga, du har levererat bra egna grejer varenda gång. Gillar arr och prod. Refrängen smattrar igång läckert, bra sounds och Hagis har lagt sina trummor på precis rätt nivå, nästan lite 'understatement' vilket är coolt. Det finns ett tema i synten bakom refrängen som är skitsnyggt ihop med sången. Jag skulle ha push'at det en aning framåt i ljudbilden, kanske ett eget sound också. Personligen reagerade jag inte alls på om basen diffar lite här eller där. Jag gillar när det går lite upp och ned i en låt. Möjligen kan det rullas av nån db diskant som sagt. Det blir trevligare att kräma på då.
Freddy:
Gillade sången, snyggt vibrato.
Versen tycker jag är starkare än refrängen, saknar lyftet i refrängen som man vill ha.
Baskaggen måste gröpas ur lite med EQ, den låter verkligen replokal nu (inte på ett bra sätt). Dra bort lite burkiga frekvenser.
Sen tyckte jag att sångljudet inte riktigt sitter med resten av ljudet. Det låter nästan som att du lagt sång på en färdig låt och sedan mixat ut allt. Sången ligger lite "ovanpå" ljudbilden istället för inuti.
Asti:
Bra låt! Jättefin sång av Girly!
Synd att basen mer eller mindre försvinner i refrängen!
Där tappar man det tryck som annars skulle höjt refrängen ordentligt.
Det ligger en synth i bakgrunden större delen av låten, som jag tycker
är lite för påträngande. Den tycker jag bör sänkas ett snäpp.
/Asti
hagis:
Tack för all konstruktiv kritik!
Det verkar som trycket i basen är för lågt jämfört med versen enligt de flesta (mycket dubblehalsat här :) ).
Många andra bra tips också som jag ska fundera över. Det kommer en ny version inom några dagar.
/Hagis
Dividend:
Låter bra om sång och alltet. Känns färdigt.
Låter som en melodifestivallåt, och har lite svårt för det. Bra sjunget :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida