Forum > Demolåtar
Girly & Hagis 'Chasing Shadows'
hagis:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.05.2013, 23:13:32 ---Den här har ni jobbat bra med. Skönt spel och sången tar ut svängarna gott!
--- Slut citat ---
Tack! Kul när Girly får trycka på lite på höjden.
--- Citat från: Jocke skrivet 27.05.2013, 23:23:03 ---Påminner mig om musik jag gillat. :) Sången är i vanlig ordning högklassig och låter suveränt i inledningen men så snart musiken börjar och nivån ökar sabbar kompressionen mellanregistret - det låter inte så bra överallt... Det kanske behövs någon liten variation så det inte bara blir samma hela tiden... Man kan tänka retro och det kan ju vara kul men jag hade gärna sett att groovet lyftes fram för att det ska kännas lite mer 2013.
--- Slut citat ---
Kan inte säga att jag hör någon skillnad med mellanregistret. Sitter på jobbet, får kolla med annan lyssning.
--- Citat från: Plinka skrivet 27.05.2013, 23:39:44 ---Jättesnyggt! Älskar de softare partierna och inledningen med det lite mellankoliska pianot, och de blir en härlig kontrast med de rivigare partierna. Snygg sång med :)
--- Slut citat ---
Tackar! :)
--- Citat från: bjurte skrivet 28.05.2013, 00:00:08 ---Oj !! Tung komposition..
En låt med många ansikten och sånt älskar ju jag !!
Börjar lite som musikal, sedan blir det 70:tals Disco, en liten konstpaus och sen är vi helt plötsligt i P.Gabriel/Genesis land !!
Häftigt!!
Bra jobbat..
En liten skum sak hittar jag dock, när Refrängen börjar 'You might not Believe.....etc.' Tunnas basen ut väldigt mycket för att sedan
dyka upp med full kraft i nästa vers, det tappas lite tyngd där tycker jag, dock ska nämnas att jag lyssnar i Lurar och
min förmåga att uppfatta basens omfång är ju inte vad den har varit... :wacko:
Men det är småsaker, som sagt Bra jobbat!! B)
--- Slut citat ---
Ja det är ju olika basar på dom olika partierna, fast det är ju inte meningen att bli tunt i refrängerna. Jag tycker nog att det är bra tryck på refrängerna med, har testat lite olika lyssningar. Vi får se om någon annan håller med dig, då får vi fixa.
/Hagis
Marruschkka:
Riktigt riktigt snyggt collab :wub:
Girly...härligt när du tar ut svängarna..med falsett...wailningar och dyker nedåt..imponerande register du har! Det bästa jag hört från dej.
Jag gillar den här låten skarpt, och mycket välgjord, den är som nån slags tids-resa..i flera faser..väldigt intressant att lyssna på.
Har du skrivit musiken Hagis och Lena gjort text och sång här?
Är ingen expert på mixeriet, men här låter det strålande!
5/5 från mej :D
/Marre
Henric:
Jäkligt bra låt och text! Vokalinsatsen superb! Varmt fint sångljud! Finns som någon påpekade en viss tyngdskillnad i basen, tyngre på versen än refr - jag tror att jag hade tunnat ut basljudet något på versen och fettat till det lite på refr! Sen hade jag tryckt på sången några myrben i dom mest intensiva partierna! Sången är väldigt In your face i början och det gillas, försvinner lite in i gröten sen! Sen har vi ju det där med tycke och smak! Bra jobbat iaf!
Girly:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 28.05.2013, 18:22:18 ---Riktigt riktigt snyggt collab :wub:
Girly...härligt när du tar ut svängarna..med falsett...wailningar och dyker nedåt..imponerande register du har! Det bästa jag hört från dej.
Jag gillar den här låten skarpt, och mycket välgjord, den är som nån slags tids-resa..i flera faser..väldigt intressant att lyssna på.
Har du skrivit musiken Hagis och Lena gjort text och sång här?
Är ingen expert på mixeriet, men här låter det strålande!
5/5 från mej :D
/Marre
--- Slut citat ---
Oj högsta poäng!!! :o
Tackar, tackar! Vi bockar & bugar :D
Vem som gör exakt vad i denna låt? Egentligen vill jag säga att det är VI som gjort den för det är bara tillsammans som vi kunnat skapa slutprodukten. Byt ut en av oss och det skulle inte låta detsamma och jag tycker att båda gör lika mycket för låten på sitt respektive område. Men jo, det är jag som har skrivit låten (musik, melodi, text) och lagt grunden med synth sen kommer Hagis med sina förbättringsförslag... bra idéer som att t.ex. korta första versen och lägga 'den kvinnliga E-type-rösten' solo mot slutet då den låg som en andra stämma i ett första skede m.m m.m. Hagis lägger på trummor, bas, gitarr, klav, petar i midi-filer och knuffar allt 100% rätt. Vi har bl.a. testat många ljud från en ny synth som jag haft demoversionen av ett tag och som Hagis har i fullverre (ja, lyckos honom) :D Hagis styr sedan låten i hamn med sitt jädrans bra mixeri :) Tack och lov! eftersom jag INTE är en hejare på det :P
Hagis - hoppas att du tycker jag ger en rättvis bild åt det hela med min beskrivning annars får du skälla på och rätta mig :rolleyes:
Tack Marre - kul att vi kunde ta dig på en tidsresa! :D
/Kram från Girly
--- Citat från: Henric skrivet 28.05.2013, 19:08:24 ---Jäkligt bra låt och text! Vokalinsatsen superb! Varmt fint sångljud! Finns som någon påpekade en viss tyngdskillnad i basen, tyngre på versen än refr - jag tror att jag hade tunnat ut basljudet något på versen och fettat till det lite på refr! Sen hade jag tryckt på sången några myrben i dom mest intensiva partierna! Sången är väldigt In your face i början och det gillas, försvinner lite in i gröten sen! Sen har vi ju det där med tycke och smak! Bra jobbat iaf!
--- Slut citat ---
Hej Henric! Tack för lyssning och kommentarer. Tja... basen vers/ref har två olika ljud som Hagis skrev lite tidigare. Kanske det är så att vi får 'fetta till' ref lite ;)
Nu är jag inte så bevandrad i musikaliska termer...så jag hoppas att Hagis fattar vad 'myrben' på sången betyder :unsure: :rolleyes:
Tack för synpunkter! :)
/Girly
HasseFX:
Skön låt, skönt arr och fin sånginsats! Är svag för "sådanhär" musik :) Mixen låter lite vass och håller inte för lyssning på högre volym - kan ha med "mastring" att gör? Kanske tillåta mer dynamik i mixen? Men med tanke på hur det "ska" mixas/mastras idag är detta ändå riktigt njutbart! :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida