Forum > Färdiga produktioner
Plinka + Altsax och Rafa: Future´s in our hands
Tokai:
Jag vet inte hur vältränade dina elever är men skulle vilja ha låten lite snabbare.
En baskagge med tryck i som går in på varje etta vore också nåt
och fläska på med reverb på sången och studsande delay.
Du sjunger lite som Deborah Harry (Blondie) vilket är coolt.
Bra initiativ! Snyggt jobbat!
Plinka:
Halloj Tokai!
Ah, detta är faktiskt tänkt som en uppvärmningslåt, den ligger på 110 bpm, och resten av låtarna ska upp i 125 bpm(som jag redan börjat jobba med. Men visst, man kan ju prova att dra på tempot och se vad som händer :)
Jaha, du tror på mer delay och reberb...vet inte om jag håller med, men kan ju vara värt att testa och se hur det låter.
Tack för positiv feedback :D
bjurte:
Vilket härligt rythm-paket !!
Svänger som tusan och som någon annan skrev här ovan, va häfftigt det vore om hela Funk-bandet drog igång där efter "RAP" delen..
Kanske att det blir långdraget nu när det går ung. lika rätt igenom, men jag förstår syftet.. ;)
Jocke:
Egentligen tycker jag det här är så underbart befriat från konventioner om hur musik "ska" vara... men jag kan också se möjligheter till utveckling fast jag egentligen tycker att du ska låta den vara precis så här och utlysa en remix-tråd för de som vill ha den till något annat! B)
Plinka:
Haha, fritt fram att testa olika remixer! :D
Här har jag testat det som Tokai föreslog, fetare reverb och delay, samt en version där jag drog upp tempot till 115 bpm. Är nog en god idé att också förstärka varje etta med en fet bastrumma, men det får jag göra imorgon tror jag <_<
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida