Sax är fint! Vilken är din favoritsaxofonist! Jag lyssnar gärna Michael Brecker! Spyro Gyra har en mycket duktig lirare men glömt vad han heter....Tack för att du lyssnade! 
Har ingen favorit. Jag lyssnar gärna på ett bra solo. Gerald Albright gjorde bra ifrån sig på "against all odds" på liveplatan "a hot night in paris" eller maceo parker på roots n grooves "Halleluja I just love her so" (oh den svänger) eller varför inte Dexter Gordons Cry me a River
Sen lyssnar jag på annat med tex Maceo och blir besviken. Svänger inte alls lika skönt. Jag tycker faktiskt inte att Johan Stengård har för mycket vibrato, tur ni inte vet var jag bor annars hade jag blivit doppad i tjära och fjädrar. Däremot kan han ha attitydproblem, har inte träffat karln, bara hört om han. Han har bra fart i röret och stooora lungor, bland svenska saxofonister är han den som påverkat mig mest. Vill nämna Hello Josephine med Taj Mahal från Goin Home, A Tribute to Fats Domino, nu när jag fick chansen att nämna favoriter som verkligen svänger
Favorit på Youtube. Amy Whinehouse va för full för att gå upp på scen. Bandet, under ledning av Marcus Miller har publik och har repat, så va ska de göra? En helt uuuunderbar instrumental version av Rehab. Candy Dulfer gör bra ifrån sig även om hon spelar lite "fel", att hon lirar med Patches Stewart, Roy Hargrove och Gregoire Maret gör inte saken sämre

Jag är alltid öppen för att få en ny favorit. Roffe ligger bra till

Vi får se när jag fått lyssna på dig

Josef