Forum > Färdiga produktioner
Divi, Marre, Cykeln - Med tanke på vad som saknas.. (In memoriam Larsson)
Sigmunds:
Er jo triste omstendigheter her, men det låter veldig vakkert. Passe melankolsk uten å gå helt i källaren..
Dividend:
--- Citat från: Plinka skrivet 27.05.2013, 23:50:46 ---Väldigt vackert och känslosamt, inte många kan få till det där som du. Och jag beklagar verkligen det som hänt, lycka till med framförandet!
--- Slut citat ---
Hej Elinca! Ja, det är trevligt att tanken går fram. Väntar på spåret med själva dikten, annars klar.
--- Citat från: Sigmunds skrivet 28.05.2013, 12:19:19 ---Er jo triste omstendigheter her, men det låter veldig vakkert. Passe melankolsk uten å gå helt i källaren..
--- Slut citat ---
Tack för lyssning. Skriver från mobilen och det går ej snabbt.
Tack till er båda föör er tid!
Dividend:
FULLSTÄNDIGT FÄRDIG vP5
Musik och dikt i försök att sätta musik och ord på känslorna av bedrövelse efter dödsfallet.
Per, MAria och Stefan i samarbete. Maria lade dikten och skickade för nån timme sen. Detta är förmodligen det känslosammaste vi gjort. Vi blev alla berörda av det tragiska, Cykeln (fast han ej träffat Larsson) så berörd att han skrev nåt av det bästa jag läst av honom. Med andra ord, väl jobbat av alla inblandade :)
Ja, då var den färdig. Skönt att få lägga den här till handlingarna.
Maria lade ett förträffligt recitationsspår. Och klarinetten har fått mer utrymme i intro och även cellon lite grann, utan att jag gjort det mer svårlyssnat. Har börjat bli riktigt bra med polyfonin nu, även om det här är i enklaste laget.
SKriv gärna en rad och depplyssna lite, Marias recitation av dikten har ni ju inte hört! ;)
Per :)
Dividend:
Flyttade den här till färdiga.
Marruschkka:
Ja, det här var en djupt tragisk händelse som både Cykeln och Dividend satte ord och musik till.
Känns som en ära att få läsa denna vackra dikt till sådan musik.
Tack Cykeln och Dividend, sorgen känns något lättare att bära :wub:
/Marre Maria
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida