Skapa en YouTube kanal
Gör bra filmer till dina alster
Blanda eget med covers
Promota dina låtar både på facebook, g+ och när det är riktigt bra, twitter och linked in också
Det betyder att du måste öppna dessa kanaler och börja fylla dem med innehåll som nån vill se och läsa - så att de ser dig när du lägger upp ditt material.
Sen är det bara att börja göra klart låtar!
Folk som har lyckats den vägen, gör det på mellan ett och fyra år. Petter tog ett år, hon Gina Dirawi tog fyra år på sig
Vill du veta mer exakt hur så kan du kolla på min, fast lägga upp bra musik
Alltså kopiera rakt av fast med bättre låtval

Vill du kopiera mig så kan du kolla mina publika profiler
Facebook Josef Ohlmer
g+ Josef Ohlmer
soundcloud Josef Ohlmer
www.youtube.com/user/jore108 fast jag tror Josef Ohlmer funkar också

(närmar sig 20 000 views på åtta månaders uppetid, och rätt usla inspelningar första fyra månaderna)
min twitterkanal är misslyckad total, va f*n ska man med den skiten till? @JosefOhlmer
Linked in Josef Ohlmer
Börjar du se mönstret?

Innan du börjar är det viktigt att fatta att man kommer att få skit från avundsjuka idioter vars enda nöje är att sitta och kasta hat
Och du måste publicera bra bilder på dig själv
Din text måste visa att du spelar, att du är bra på att spela, och att du gärna kommer och spelar hos läsaren av texten
För att få publikvana och om du vill börja spela på bröllop och begravningar så knackar du på i närmsta församling (ta av mössan

)
och säg som det är "Jag vill spela!" Om du spelar fel och är nervös spelar ingen roll i kyrkan, gamlingarna har stängt av hörapparaterna i alla fall

Skicka din promo text och bild till mig först så ger jag dig konstruktiv kritik.
G+ kan verka fånigt men är du med där, och ser till att skriva saker som innehåller dina key words (musik + gitarr + <västerås> + spela + bröllop + begravning) Då får du högre ranking när någon gör en google sökning på gitarrist + västerås (byt till din stad)
Ju fler gånger du får in dina key words (gör alltså flera olika inlägg under lång tid och se för guds skull till att det är vettig löptext) ju högre upp i listan kommer du. Till slut, med tålamod och tur, så kommer du att komma högst upp på alla googlesökningar på gitarrist och din hemstad, så då blir det du som alla ringer till först
Ja de är planen iallafall
mig ringer ingen, du kanske ska fråga nån som vet på riktigt

Skit också, nu gjorde youtube en uppdatering av min kanalprofil så alla bilder och bakgrunder försvann

Börja om från början, börja om på nytt