Kontrollrummet

Asti & Plinka - Who am I (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Edit 2013-07-02: Har sänkt Plinkas höga stämma något, samt dragit ihop stämmorna en liten aning mot mitten.
                          Gitarrsolot är sänkt lite grand och bastrumman är utbytt mot en som jag tror låter lite bättre...
Edit 2013-06-28: Har bytt tillbaka trummorna till föregående, samt inte minst - fått sånghjälp av Plinka!
                          Är nivån på sångstämmor och trummor OK?
Edit 2013-06-23: Har bytt ut trummorna och försökt ge den en RnB touch.... Funkar det?
Edit 2013-05-25: Har bytt ut trummorna till EZ Nashville och kontrabasen till elbas,
samt sänkt sången en aning. Bättre? Jag tycker det är lite bättre flyt så här.

Utgick ifrån ett gitarrplock och tyckte att ganska "entonig" stämsång skulle kunna funka.
Får inte till något bra flyt i trummorna - vet inte varför....
Tacksam för synpunkter på arr, mix eller vad som helst.

Titel: Who am I
Artist: Asti & Plinka
Text & Musik: Asti
Längd: 2:55
År: 2013
« Senast ändrad: 02.07.2013, 21:32:59 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Bullrig bas i mina lurar. Fin sång. Du har rätt om trummorna, ursäkta, men de låter verkligen som finlandsfärjan


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det där plocket är ju riktigt snyggt!
Kanske är det lite för mycket stämsång - kunde du köra lite omväxlande en röst och låta stämmorna komma in på några ställen (refräng)
Ja det är något med trummorna - kan det vara basen som på något sätt stör?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bullrig bas i mina lurar. Fin sång. Du har rätt om trummorna, ursäkta, men de låter verkligen som finlandsfärjan
Upplever inte själv att basen är bullrig.... men kanske skulle testa elbas i stället...
Ja, tyvärr låter trummorna som EZ Silja line, men kan inte sätta fingret på vad som är fel.
Roligt att du åtminstone gillar sången!  :)
Tack för synpunkter!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det där plocket är ju riktigt snyggt!
Kanske är det lite för mycket stämsång - kunde du köra lite omväxlande en röst och låta stämmorna komma in på några ställen (refräng)
Ja det är något med trummorna - kan det vara basen som på något sätt stör?
Tyckte själv att plocket lät hyfsat, men sångvalet kanske inte blev det bästa!
Från början tänkte jag mig enbart sång och gitarrplock, utan trummor och bas,
men det lät lite tomt så jag tyckte jag måste fylla ut med något.
Kunde inte variera sångmelodin för mycket för då hade jag inte klarat att sjunga alla stämmorna,
men jag bör nog som du säger variera sången lite mer och dra ner på stämmorna här och var!
När jag lyssnar enbart på trummorna låter det ganska bra, men tillsammans med resten blir det inget "flyt"...
Använder EZ Drummer Jazz nu. Tror inte att det är basen som stör...
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Som ni yttrycker er ska jag inte gå över till annan lyssning. Jag tycker det låter väldigt bra i mormors transistorapparat (laptopens högtalare på låg volym).
Gillar hela det här återhållna kontrollerade och det är skön stämsång i en fin melodi.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag tycker också det låter helt ok! :) Minns inte om det är 7 eller 11 mixpunkter med EQ  (redan i Win XP) innan man kommer till hörlursuttaget... Om du vill ha den här basen tror jag att du ska leta reda på knorr-frekvensen och skuva upp den några dB för att sedan dra ner hela basen så det bli lagom. Snyggt plockat och sjunget! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Låter underbart!

Vilken typ av kritik är du ute efter? Är den en singel som ska pusha en platta (hur låter resten) Är den ett mellanspår? Är du ute efter radiotid?

Är den ett mellanspår är den klar
Ska den vara en singel så måste vi kavla upp ärmarna för en hel del arbete återstår.

/Josef


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Fin låt Peter.

Jag tycker att sången ligger för högt i volym.Du kan ju höja trummorna(utom baskaggen) ett snäpp också,fast sänker du sången så blir det ett annant ljud i skällan liksom :)
Du har den då du sänkt sången.

Mike


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Snygg låt...

Följande funderingar fick jag. Producenten gillar nog inte trummisen, låter som han blivit förvisad till ett stort grannrum som ger för mkt *rum* till allt annat som är väldigt närvarande. Lite högre volym hade jag testat.
En revers på sångupplägget hade varit spännande. Dubblerad med stämmor på vers endast en röst på refräng. Lite annorlunda :-)

Detta blir bra!

/Palm


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Man känner genast igen Asti soundet,men fanken vad bullrig basen blev.
Den överröstar trummorna totalt här, så snacket om konstiga trummor hänger jag inte med på riktigt ??
Själva versen påminner en hel del om Whams gamla dänga " Careless Whisper" i harmonierna !
Fixa bullret så blir det bra och behagligt, skön stämmsång ska man väl nämna.. ;)

Haren /T.f. Bullermätare.. 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Typisk Asti-låt sa någon jepp en riktig kvalitetsmysare.  :D

Mixen - lyssnade med lurarna på jobbet och hörde inget brumbel eller fel. Nu i studion så testade jag mono och där visar sig en obalans - höger kanal låter mer både wider och högre volym - kan hända att det handlar om att gitarren ligger där och även steelen emedan visparna ligger mycket åt vänster kanske ska man byta på acke och visp? Något brumble upptäcker jag inte.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
MaxB - Kul att du gillar, även om du lyssnar i mormors transistorapparat!  :)
Jocke - Ja, basen måste jag åtgärda på något vis. Hör det nu när jag lyssnar igen i högtalare och inte hörlurar.
Altsax - Har inga andra ambitioner med denna än att förmedla en stämning till er på KR.
Harmonica mike - Ja, kanske ligger sången lite högt...? Ska pröva att sänka den ett snäpp!
palm - Får inte till trummorna riktigt som jag vill ha dom, därav lite diskret volym. :rolleyes:
          Förstår inte riktigt vad du menar med "revers på sångupplägget", men antar att du bl.a. menar mer variation i antal stämmor...?
bjurte - Håller med om att trummor och bas inte låter bra, men vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
            Hade som sagt från början tänkt mig enbart gitarrplock och sång....kanske ska återgå till den tanken!
            Får väl börja med att skruva lite på trummorna och basen och kanske testa en elbas i stället....
Eddi - Att ljudbilden är förskjuten åt höger kan möjligen bero på att jag har nersatt hörsel på höger öra...?
          Kanske kan man få en klarare mix genom att flytta om instrument och eq:a lite här och var....

Tack alla för era kommentarer! Dom är ju ganska samstämmiga vad gäller bas och trummor, så jag får börja där!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Jocke - Ja, basen måste jag åtgärda på något vis. Hör det nu när jag lyssnar igen i högtalare och inte hörlurar.


Jag ska försöka hinna veva igång monitorerna i morrn... (Roar mig "NOT" med att måla förnster...^^)
MEN... jag tycker inte att basen är störig. Däremot har den en lite "sexig" karaktär som inte alls skulle göra ont att framhäva! ;-) När man skriver "bumlig i mina lurar" tycker jag att man kanske borde redovisa vad det är man lyssnar i... Det finns "bumliga lurar" som bara kan låta anständigt med torr och hårt beskuren bas...^^ Märkligt nog har jag lyssnat i mina gamla "bumliga" Sennheiser 205 som vanligtvis spelar lite "hängmatta" - alltså pysiga med betonad bas och ändå låter det inte "bumligt"...  :wacko:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Visst, en riktig Asti-låt. Det är ju en sång och gitarrlåt detta. Trummisen sitter och latjar lite, ler och njuter åt liret och basen finns bara där, helt ok tycker jag. Tycker till och med att trummorna är lite fräcka. Snyggt!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Mmm... det låter inte brumligt i monitorerna heller. Basljudet är ju rätt dovt utan så mycket knarr eller anslag och det är kanske lätt att man drar på lite mer och då blir det ju den låga basen som slår igenom. Sen stämmer nog Eddis observation att det är något skumt med kanalbalansen... har inte nystat mer i det... Svept och kört analysator utan att hitta några frekvenser som sticker ut på något anmärkningsvärt sätt... Så det blev ju bara att hänga på en EQ. Underbart att ratta Astis vackra musik lite! :) När jag ändå var igång försökte jag öka separationen med lite m/s-mixning... vet inte om det blev bättre eller sämre utan bara annorlunda ... ^^ Ja, herregud, vad gör man inte för att slippa måla fönster...  :rolleyes: Som tur var lyckades jag göra en "Mike" och spelade sönder ena monitorn så nu kan jag hålla mig ifrån målningen en stund till!  :lol:



[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/ASTI-Who%20am%20I.mp3[/mp3]
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu lyssnar jag i "sådär-högtalare" på jobbet på nyaste länken ovanför och det låter bra.
Jag beklagar att jag inte kan vara mer konstruktiv än så.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej igen...

Oftast, enligt min mening så sjungs första vers ganska enkel och en ev dubbling. I refräng kommer kör, dubblering och lite mer lyft. Din låt har mkt sång direkt både iform av stämmor och dubblering, kanske. Men för att inte få detta rakt igenom hade det varit kul med en tunnare refräng. Tvärt emot så att säga. Men det kanske blir jättekonstigt :-)

Vad är det du inte gillar med trummorna? Sound eller spel? Jag tror det är soundet, placering som gör att den inte smälter in. Spelet kan nog passa.

/Palm


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det är en suggestiv låt. Harmiserna är snygga, känns igen från andra av dina låtar, lite som "the best of Asti" i koncentrat. Bas och trummor/spel har diskuterats här. Trummorna: lite svårt höra vad spelar egentligen, är det på pukor och öppen hihat? Tycker nog dom ska upp i ljudbilden, liksom omge de andra instrumenten. Basen: vissa bastoner slår igenom, rätt typiskt för ståbas. Måste komprimeras rätt hårt tror jag, eller redigeras ton för ton i DAW:en. Det händer inte så mycket i låten förutom gitarrsolot. Jag tror jag gillar att det är konsekvent stämmor hela vägen. Det blir som en sånggrupp, lite som den gamla gruppen Kingston trio - Greenback dollar. Sången smackar lite på vissa ställen, går väl att fixa till. Trevlig lyssning!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Sköna harmonier! Ett riff jag skulle vilja stjäla, faktiskt :D
KAnske lite mer reverbsvans på gitarrerna, trummorna? Eller kanske på allting (mer verb) hade funkat. Tycker jag.

Inte läst så noga i tråden och lyssnar inte på texten. väldigt vilsam musik, du skulle (kanske) färga ackorden här och var för att komplicera. SKulle kunna ge intressanta klanger, fast spar den här projektfilen! :D Låter jättebra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Mmm... det låter inte brumligt i monitorerna heller. Basljudet är ju rätt dovt utan så mycket knarr eller anslag och det är kanske lätt att man drar på lite mer och då blir det ju den låga basen som slår igenom. Sen stämmer nog Eddis observation att det är något skumt med kanalbalansen... har inte nystat mer i det... Svept och kört analysator utan att hitta några frekvenser som sticker ut på något anmärkningsvärt sätt... Så det blev ju bara att hänga på en EQ. Underbart att ratta Astis vackra musik lite! :) När jag ändå var igång försökte jag öka separationen med lite m/s-mixning... vet inte om det blev bättre eller sämre utan bara annorlunda ... ^^ Ja, herregud, vad gör man inte för att slippa måla fönster...  :rolleyes: Som tur var lyckades jag göra en "Mike" och spelade sönder ena monitorn så nu kan jag hålla mig ifrån målningen en stund till!  :lol:
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/ASTI-Who%20am%20I.mp3[/mp3]
Tycker du fick fram mer lyster/diskant i din mix! Låter absolut bättre än min egen mix!
Tråkigt att du spelade sönder en högtalare...
Tack för att du lägger tid på min låt!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Mmm... det låter inte brumligt i monitorerna heller. Basljudet är ju rätt dovt utan så mycket knarr eller anslag och det är kanske lätt att man drar på lite mer och då blir det ju den låga basen som slår igenom. Sen stämmer nog Eddis observation att det är något skumt med kanalbalansen... har inte nystat mer i det... Svept och kört analysator utan att hitta några frekvenser som sticker ut på något anmärkningsvärt sätt... Så det blev ju bara att hänga på en EQ. Underbart att ratta Astis vackra musik lite! :) När jag ändå var igång försökte jag öka separationen med lite m/s-mixning... vet inte om det blev bättre eller sämre utan bara annorlunda ... ^^ Ja, herregud, vad gör man inte för att slippa måla fönster...  :rolleyes: Som tur var lyckades jag göra en "Mike" och spelade sönder ena monitorn så nu kan jag hålla mig ifrån målningen en stund till!  :lol:
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/ASTI-Who%20am%20I.mp3[/mp3]
Tycker du fick fram mer lyster/diskant i din mix! Låter absolut bättre än min egen mix!
Tråkigt att du spelade sönder en högtalare...
Tack för att du lägger tid på min låt!  :)
/Asti

Jäkla bra låt och jag håller på med lite annat nu... men det var skönt att slippa måla en stund! :D
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jocke - Jag gillar "knarret" i ståbasen, men här låter den inte så bra ihop med trummorna tycker jag.
           Ska testa EZ Nashville kitet i st f EZ Jazz och se om det gör skillnad!
           I mina hörlurar låter det inte lika illa....
Roffe - Ja, kanske skulle det bara varit sång och gitarr...?
MaxB - Din kommentar är välkommen den också!  :)
palm - Trodde att det var så du menade! Kanske testar jag refrängen med färre stämmor...
          Vet inte vad det är som inte funkar med trummor och bas, men det blir inget riktigt flyt
          och jag är inte heller säker på ljudbilden. Men jag får väl testa och pröva mig fram...
Tokai - Vet att jag upprepar mig vad gäller harmonier, hamnar lätt i upptrampade spår... :wacko:
           Om jag hittar snyggare trummor ska dom få en mer framträdande roll. Får nog gå igenom bas-spåret
           och justera nivåerna! Smacket kan vara klurigt att få bort, men ska försöka.
           Kingston Trio kommer jag ihåg - främst med "Tom Dooley"! Var väl inga favoriter direkt, men hade hyfsad stämsång vad jag minns.
Dividend - Kul att du gillar harmonierna! Stjäl vad du vill!  :)
                Ska fundera på mer reverb eller ej! Har försökt att ge ackorden lite spännande klanger, men det kan säkert förbättras!

Stort tack för alla kommentarer! Har tyvärr inte kunnat ägna mig så mycket åt musikskapandet på sistone pga en värkande rygg,
som ger sig till känna speciellt när jag sitter. Men förhoppningsvis kan jag ta tag i alla bra förslag och tips snart!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jocke - Jag gillar "knarret" i ståbasen, men här låter den inte så bra ihop med trummorna tycker jag.
           Ska testa EZ Nashville kitet i st f EZ Jazz och se om det gör skillnad!
           I mina hörlurar låter det inte lika illa....

Jag har bla lyssnat i AKG 271 Studio där det blir mycket bumlig bas medan det i 271 MkII låter torrt och bra... Tycker också att det är ett härligt knarr i basen men den borde gå att skruva till så det inte blir så mycket låg bas. Någon skrev för ett tag sedan att man inte kan låg bas både i bastrumman och basen... Det är ju inte riktigt bra om musiken blir störig i vissas lyssning men jag har ingen tumregel att delge.. jag bara skruvar till jag tycker det funkar... ^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jocke - Jag gillar "knarret" i ståbasen, men här låter den inte så bra ihop med trummorna tycker jag.
           Ska testa EZ Nashville kitet i st f EZ Jazz och se om det gör skillnad!
           I mina hörlurar låter det inte lika illa....

Jag har bla lyssnat i AKG 271 Studio där det blir mycket bumlig bas medan det i 271 MkII låter torrt och bra... Tycker också att det är ett härligt knarr i basen men den borde gå att skruva till så det inte blir så mycket låg bas. Någon skrev för ett tag sedan att man inte kan låg bas både i bastrumman och basen... Det är ju inte riktigt bra om musiken blir störig i vissas lyssning men jag har ingen tumregel att delge.. jag bara skruvar till jag tycker det funkar... ^^
Jag har också AKG 271 MkII som jag använder när jag mixar och i dom låter det inte "bumligt"!
Men jag tror det är kombinationen av trummor och bas som inte är så lyckad.
Ska testa ett annat trumkit och kanske byta en del låga bastoner mot lite högre...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jocke - Jag gillar "knarret" i ståbasen, men här låter den inte så bra ihop med trummorna tycker jag.
           Ska testa EZ Nashville kitet i st f EZ Jazz och se om det gör skillnad!
           I mina hörlurar låter det inte lika illa....

Jag har bla lyssnat i AKG 271 Studio där det blir mycket bumlig bas medan det i 271 MkII låter torrt och bra... Tycker också att det är ett härligt knarr i basen men den borde gå att skruva till så det inte blir så mycket låg bas. Någon skrev för ett tag sedan att man inte kan låg bas både i bastrumman och basen... Det är ju inte riktigt bra om musiken blir störig i vissas lyssning men jag har ingen tumregel att delge.. jag bara skruvar till jag tycker det funkar... ^^
Jag har också AKG 271 MkII som jag använder när jag mixar och i dom låter det inte "bumligt"!
Men jag tror det är kombinationen av trummor och bas som inte är så lyckad.
Ska testa ett annat trumkit och kanske byta en del låga bastoner mot lite högre...
/Asti

Tror du skulle kunna prova att skära lite av det lägsta på kicken, accentuera knarret och dra ner basen lite.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jocke - Jag gillar "knarret" i ståbasen, men här låter den inte så bra ihop med trummorna tycker jag.
           Ska testa EZ Nashville kitet i st f EZ Jazz och se om det gör skillnad!
           I mina hörlurar låter det inte lika illa....

Jag har bla lyssnat i AKG 271 Studio där det blir mycket bumlig bas medan det i 271 MkII låter torrt och bra... Tycker också att det är ett härligt knarr i basen men den borde gå att skruva till så det inte blir så mycket låg bas. Någon skrev för ett tag sedan att man inte kan låg bas både i bastrumman och basen... Det är ju inte riktigt bra om musiken blir störig i vissas lyssning men jag har ingen tumregel att delge.. jag bara skruvar till jag tycker det funkar... ^^
Jag har också AKG 271 MkII som jag använder när jag mixar och i dom låter det inte "bumligt"!
Men jag tror det är kombinationen av trummor och bas som inte är så lyckad.
Ska testa ett annat trumkit och kanske byta en del låga bastoner mot lite högre...
/Asti

Tror du skulle kunna prova att skära lite av det lägsta på kicken, accentuera knarret och dra ner basen lite.
Jag har dragit ner kicken rätt mycket redan nu - tror mer på ett annat trumkit, t.ex EZ Nashville.
Tror inte jag kan accentuera knarret på ståbasen, däremot byta en del av de lägsta tonerna och
justera velocity.
Tack för dina funderingar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ja, det kanske är vad som behövs? ;-) Lyssnar idag i ett par små datorhögtalare som borde haft problem med kraftig bas men det låter riktigt bra! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, det kanske är vad som behövs? ;-) Lyssnar idag i ett par små datorhögtalare som borde haft problem med kraftig bas men det låter riktigt bra! :)


Kan du beskriva lite mer detaljerat hur du t.ex ställde in eq i din version?
Och ev ytterligare åtgärder...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ja, det kanske är vad som behövs? ;-) Lyssnar idag i ett par små datorhögtalare som borde haft problem med kraftig bas men det låter riktigt bra! :)


Kan du beskriva lite mer detaljerat hur du t.ex ställde in eq i din version?
Och ev ytterligare åtgärder...
/Asti

Kan fixa skärmdumpar och spara presets och skicka över på måndag när jag är hemma igen! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, det kanske är vad som behövs? ;-) Lyssnar idag i ett par små datorhögtalare som borde haft problem med kraftig bas men det låter riktigt bra! :)
Kan du beskriva lite mer detaljerat hur du t.ex ställde in eq i din version?
Och ev ytterligare åtgärder...
/Asti
Kan fixa skärmdumpar och spara presets och skicka över på måndag när jag är hemma igen! :)
Vore jättebussigt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Väldigt fin låt som sjungs och spelas väldigt bra.
Lite Sting känsla i den tycker jag. Nån har säkert nämt att du kunde sjunga solo på några strofer ibland för att få mer effekt i din braiga stämsång.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Har lyssnat på den senaste version, och tycker den låter bra, har inget att invända faktiskt.

Lyssnade av nyfikenhet på Jockes mix så jag fick höra en tidigare version, och kan bara konstatera att låten har utvecklats åt rätt håll. Den gamla basen och trummorna satt inte ihop frekvensmässigt med resten.
DON'T PANIC


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Väldigt fin låt som sjungs och spelas väldigt bra.
Lite Sting känsla i den tycker jag. Nån har säkert nämt att du kunde sjunga solo på några strofer ibland för att få mer effekt i din braiga stämsång.
Roligt att du gillar låten!
Har testat lite att sjunga versen solo, men inte fått till något vettigt än...
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har lyssnat på den senaste version, och tycker den låter bra, har inget att invända faktiskt.

Lyssnade av nyfikenhet på Jockes mix så jag fick höra en tidigare version, och kan bara konstatera att låten har utvecklats åt rätt håll. Den gamla basen och trummorna satt inte ihop frekvensmässigt med resten.
Skönt att höra att du tycker så! Det var något som inte stämde med trummor och bas.
Tack för feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten