Kontrollrummet

Perowitch/ The Cloud

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
LÅTNAMN: The Cloud
ARTIST/GRUPP: Perowitch
GENRE: pop/rock
LÅTLÄNGD:407
KOMPOSITÖR:perowitch
PRODUCENT:perowitch
EV. MEDVERKANDE:edddie/lite comp
INSPELNINGSÅR:2013
FORMAT: mp3


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Soft igen. Solot vid 190 kommer in skönt. Även vid 214. Är det loopar eller är det Eddi som är i farten igen?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nej jag fick inte till något bra solo på denna. Låten är bra men inte lika magisk som den senaste fast en sån sker väl bara 1 av 100 typ.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad druiden

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
Fan vill också kunna göra sådana toner Eddi! Lite Peter Puders över solot tycker jag


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fan vill också kunna göra sådana toner Eddi! Lite Peter Puders över solot tycker jag
Aha ett litet missförstånd - det är INTE mitt solo -Perre fixade ett från annat håll när jag inte lyckades.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fan vill också kunna göra sådana toner Eddi! Lite Peter Puders över solot tycker jag
Aha ett litet missförstånd - det är INTE mitt solo -Perre fixade ett från annat håll när jag inte lyckades.

Men skärp dig nu, det borde vara du!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker låten är riktigt bra! :) Stör mig lite lite på att allting svävar omkring mellan kanalerna och är extremt brett utan fokus. Tycker att "O-o-o-o" hade varit en snyggare öppning och att det hade gått att göra mer med gitarr-riffet/kompet som en hook för att öka intresset och fånga uppmärksamheten... Läge för en radio-edit för att göra mig glad?  :rolleyes:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
En till skön dänga från Perowich !
Gillar rythmerna, men på ett fåtal ställen kan den kännas lite ur balans...
Skönt 'sångljud' du fixat till på dom 2 sista låtarna..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättesnyggt!
Sköna harmonier och rytmer och effektfull sång!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snygga harmonier, skönt arrad! Tycker det känns som den inte sitter ihop riktigt här och där, känns som det sackar eller lite otighta figurer mellan instrumenten. Sången känns inte 100. lite surt, och är det en tjejröst som kommer in? ligger ovanpå nu tycker jag.. Annars härligt fantasifullt å lekfullt!  :) Bra som f-n faktiskt... :D


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Rätt ballt detta. Jag gillar när du tar lite risker musikaliskt. Går hem för det mesta. extra plus för att du fick min 12 tums subbe att skaka ordentligt. Musik får gärna lira ned till 30hz för mig.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, rätt ballt. Svårt att förstå om det här tagit väldigt lång tid eller obefintlig att skapa.

Sumpa de där samplade rösterna :D

Bra sjunget! Aha, Eddi? Gillar effektueringen av E.s röst här. Spara de inställningarna till framtida projekt :D

Det är nåt slags 80-tal och lite eurodisco anno 1995. Kul blandning av stilar, med elguran - som borde få mer plats.

Mina 50 öre.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Fan vill också kunna göra sådana toner Eddi! Lite Peter Puders över solot tycker jag
Aha ett litet missförstånd - det är INTE mitt solo -Perre fixade ett från annat håll när jag inte lyckades.

Men skärp dig nu, det borde vara du!  :lol:
Hej max Håller med dej det borde va eddie men han var upptagen av någon annan så jag fick ringa ted nuget  ha det bra max tack tycket :D


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Tycker låten är riktigt bra! :) Stör mig lite lite på att allting svävar omkring mellan kanalerna och är extremt brett utan fokus. Tycker att "O-o-o-o" hade varit en snyggare öppning och att det hade gått att göra mer med gitarr-riffet/kompet som en hook för att öka intresset och fånga uppmärksamheten... Läge för en radio-edit för att göra mig glad?  :rolleyes:
hej jocke tycker du har lite rätt .Eddie fick in mej på försöka mastra de är inte det lätaste tror stereo spreden sabbade lite av det distinkta men nu få det vara.jo kunde arra om den lite men fastanade i ett spår som man gör i bland. svårt de där med mastring när man inte vet vad man riktigt gör .


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
En till skön dänga från Perowich !
Gillar rythmerna, men på ett fåtal ställen kan den kännas lite ur balans...
Skönt 'sångljud' du fixat till på dom 2 sista låtarna..

Tack bjurte jo jag vet att på solots slut blev det lite data-rull men ibland vet man inte hur det ska bli och då tricksar man oftast blir det okej i bland oj :D


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Jättesnyggt!
Sköna harmonier och rytmer och effektfull sång!
/Asti  Kul att du gillade det asti tack


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skönt ljudcollage. Sången är lite dallrig på nåt sätt. Vet inte om det är en effekt eller något annat. Tycker den borde dallra mindre.

Härlig stämning i alla fall. Nexus rakt igenom?


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Snyggt reggeydisco-collage!
Väldigt luftig och tydlig ljudbild
Fins små melodifigurer som svävar förbi
Snyggt med elguran som sågar sig in
Gött!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Snygga harmonier, skönt arrad! Tycker det känns som den inte sitter ihop riktigt här och där, känns som det sackar eller lite otighta figurer mellan instrumenten. Sången känns inte 100. lite surt, och är det en tjejröst som kommer in? ligger ovanpå nu tycker jag.. Annars härligt fantasifullt å lekfullt!  :) Bra som f-n faktiskt... :D
Håller med dig tycker också den sackar lite i versen ligger 2 trummtakter där kanske inte va så smart  sen vill jag nog skylla på att jag försökte mastra de e inte min starka tack för lyssningen :D


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Rätt ballt detta. Jag gillar när du tar lite risker musikaliskt. Går hem för det mesta. extra plus för att du fick min 12 tums subbe att skaka ordentligt. Musik får gärna lira ned till 30hz för mig.
jo de va kul 12tums subben fick jobba lite gillar själv när det dundrar lite det är väl därför man tinutus  tack för tycket /perowitch


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Ja, rätt ballt. Svårt att förstå om det här tagit väldigt lång tid eller obefintlig att skapa.

Sumpa de där samplade rösterna :D

Bra sjunget! Aha, Eddi? Gillar effektueringen av E.s röst här. Spara de inställningarna till framtida projekt :D

Det är nåt slags 80-tal och lite eurodisco anno 1995. Kul blandning av stilar, med elguran - som borde få mer plats.

Mina 50 öre.
. 50 öre komer bra till kassan ,jo lite jobb är det ju tar par dagar med lite jobb då och då tack för lyssningen dividend


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Skönt ljudcollage. Sången är lite dallrig på nåt sätt. Vet inte om det är en effekt eller något annat. Tycker den borde dallra mindre.

Härlig stämning i alla fall. Nexus rakt igenom?
Glömde bort här jepp tror det är mastringen  jo nexus är det och roland Td 9 och lite logic tack före lyssningen