Forum > Demolåtar

Cykeln feat. Roffe på sax - En dag jag aldrig förstod (v5 130524)

<< < (2/4) > >>

Ola:
 :(  det känns som man förlorat sin egen spegelbild. o på sätt o vis så har man det.

musiken dog.

fin text å låt cykeln.

Mvh Ola

Asti:
Fin text! Tror jag upplever samma känsla.
Om än inte musiken dog helt, så fick åtminstone glädjen
och inspirationen i musikskapandet sig en rejäl knäck.
/Asti

MaxB:
Jag tror inte jag är okänslig men jag upplever det inte på samma sätt. Jag inspireras hela tiden och sjunger och spelar hela tiden.
Men det är många gånger jag tänker på Larsson, hans speciella sätt att säga ja, eller jo, som en norrlänning, på inandningen...
Och det är många gånger som jag ser framför mig hur han tittar upp, lite kisande så där, för att notera vilket grepp jag tar på gitarren,
så att han kan välja att få med samma toner på ett annat sätt, på ett annat ställe på gitarrhalsen, så att det tillför mer...

Jocke:
Ja, det är känslor som inte är helt enkla att sätta ord på... tycker att du gjort ett mycket gott försök och jag blir berörd... inte för att jag kände Larsson (för det gjorde jag inte...) utan för att saknaden efter de jag förlorat bubblar upp! Så, du lyckades slå an en sträng... musiken är inte död! ;-)

cykeln:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.05.2013, 22:56:46 --- :wub:

--- Slut citat ---
Tack Maria!

--- Citat från: MaxB skrivet 19.05.2013, 01:14:57 ---Ja, jag finner inte ord. Det är konstigt och så svårt att begripa...
Tack Stefan, att du bjuder på dina underfundiga texter.

--- Slut citat ---
Nej man blir stående utan ord och tänker i svart

--- Citat från: Ola skrivet 19.05.2013, 11:08:43 --- :(  det känns som man förlorat sin egen spegelbild. o på sätt o vis så har man det.
 musiken dog.
fin text å låt cykeln.
Mvh Ola

--- Slut citat ---
Tack Ola!

--- Citat från: Asti skrivet 19.05.2013, 11:47:49 ---Fin text! Tror jag upplever samma känsla.
Om än inte musiken dog helt, så fick åtminstone glädjen
och inspirationen i musikskapandet sig en rejäl knäck.
/Asti

--- Slut citat ---
Ja det blev tyst

--- Citat från: MaxB skrivet 19.05.2013, 12:08:06 ---Jag tror inte jag är okänslig men jag upplever det inte på samma sätt. Jag inspireras hela tiden och sjunger och spelar hela tiden.
Men det är många gånger jag tänker på Larsson, hans speciella sätt att säga ja, eller jo, som en norrlänning, på inandningen...
Och det är många gånger som jag ser framför mig hur han tittar upp, lite kisande så där, för att notera vilket grepp jag tar på gitarren,
så att han kan välja att få med samma toner på ett annat sätt, på ett annat ställe på gitarrhalsen, så att det tillför mer...

--- Slut citat ---
Fint!

--- Citat från: Jocke skrivet 19.05.2013, 14:24:19 ---Ja, det är känslor som inte är helt enkla att sätta ord på... tycker att du gjort ett mycket gott försök och jag blir berörd... inte för att jag kände Larsson (för det gjorde jag inte...) utan för att saknaden efter de jag förlorat bubblar upp! Så, du lyckades slå an en sträng... musiken är inte död! ;-)

--- Slut citat ---
Musiken har en märklig förmåga att skapa och förmedla känslor

----
Ny version med elgtr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion