Forum > Demolåtar

Cykeln feat. Roffe på sax - En dag jag aldrig förstod (v5 130524)

<< < (4/4)

cykeln:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.05.2013, 12:11:38 ---Fint Stefan.
Ja jag blev helt klart berörd och bedrövad av detta tråkiga budskap.Du fångar den känslan bra här.
Mike

--- Slut citat ---
Tack Mike!

--- Citat från: Jocke skrivet 20.05.2013, 12:41:03 ---Vill egentligen inte kommentera detaljer... man kanske inte ska "slipa" för mycket för att behålla känslosamheten. Tycker mixen har blivit mer ödesmättad men tycker kanske inte att riffandet på elgitarren tillför så mycket... iaf inte mellan textraderna. Gör en blues-version också vet ja!^^ Så var det något cymbalslag som jag upplevde som helt omotiverat... Men, men... det är ett stycke som berör.

--- Slut citat ---
Du kan nog ha rätt. Här har jag dragit iväg och försökt färga med mer svarta känslor, mer skärande, vassa saker men det blir kanske lite mycket ...

--- Citat från: bjurte skrivet 20.05.2013, 14:09:44 ---Vill inte skriva om teknikaliteter i denna tråd, men det låter fint och egentligen tycker jag det kunde vara lite mer sparsmakat.
Men en skön och värdig 'sorgelåt' är det.. :(

--- Slut citat ---
Jo du kan nog ha rätt - jag drog iväg åt det tunga svarta hållet här ...

--- Citat från: Roffe H skrivet 21.05.2013, 10:41:03 ---Vackert och sorgligt!  :mellow:
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack Roffe!

--- Citat från: Dividend skrivet 22.05.2013, 12:03:01 ---Mer ångestframkallande än deppigt :)
Nejmen, låter bra på nåt konstigt vis. Nog inte hört dig sjunga så här bra förr. (Jo, jag vet att du kan.) Menar bara att rösten går in här, kanske delvis pga välformulerad text.
Blir inte så sorgsen, men har väl deppat färdigt på mitt eget vis med annan depp-låt.

--- Slut citat ---
Ja så är det nog - det drar iväg till de trakterna ibland
Kul att sången funkar!

-----

Ny version - mycket sparsmakad och enkel - tillbaks till ursprunget

cykeln:
Ny version med Roffe på sax.
Tackar och bugar för snabb och strålande insats Roffe!

Jocke:
För att tala vårt språk - det kan ta flera version att bearbeta... Tycker du gör det här snyggt och lagom avmätt, Roffe!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion