Forum > Demolåtar

Rock-Haren&Uriah - Riffin_the_THR10

<< < (2/7) > >>

Jocke:

--- Citat från: bjurte skrivet 13.05.2013, 12:12:42 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 13.05.2013, 12:06:56 ---Det är inte dumt alls... även om jag anar att en del av det förhatliga fräsandet är gömt av EQ... men det gäller nog att skruva som en tok så blir det bra! :) Kopp! ^^

--- Slut citat ---
Gootya !! :D
Ingen EQ (eller yttre/innre bearbetning) whatsoever.. Skruvade bara in det ljudet jag ville ha på "Förstärkarmodellen"
Denna är fanimig en Bra liten Gizmo.. B)

--- Slut citat ---

Ja, det verkar vara en fantastisk lite pryl! :)  Det är verkligen inte illa alls - tvärtom, men jag skulle vilja ha lite mindre "fräs" och lite "brightare" men som sagt - det går säkert att skruva till!^^

bjurte:

--- Citat från: Jocke skrivet 13.05.2013, 12:25:31 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 13.05.2013, 12:06:56 ---Det är inte dumt alls... även om jag anar att en del av det förhatliga fräsandet är gömt av EQ... men det gäller nog att skruva som en tok så blir det bra! :) Kopp! ^^

--- Slut citat ---
Ingen EQ (eller yttre/innre bearbetning) whatsoever.. Skruvade bara in det ljudet jag ville ha på "Förstärkarmodellen"

--- Slut citat ---

Ja, det verkar vara en fantastisk lite pryl! :)  Det är verkligen inte illa alls - tvärtom, men jag skulle vilja ha lite mindre "fräs" och lite "brightare" men som sagt - det går säkert att skruva till!^^

--- Slut citat ---
Jo jag förstår precis vad du menar, men samtidigt är det väl bara för oss 'åldringar' att inse, detta är det Moderna-distljudet som gäller bland kidsen och modern gitarrism..
Själv älskar jag det lite rundare och smalare distljudet dom använde på 70: talet..
Men tyvärr verkar det ouppnåligt.. :(

Jocke:

--- Citat från: bjurte skrivet 13.05.2013, 12:47:58 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 13.05.2013, 12:25:31 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Jo jag förstår precis vad du menar, men samtidigt är det väl bara för oss 'åldringar' att inse, detta är det Moderna-distljudet som gäller bland kidsen och modern gitarrism..
Själv älskar jag det lite rundare och smalare distljudet dom använde på 70: talet..
Men tyvärr verkar det ouppnåligt.. :(

--- Slut citat ---

Haha... "Gitarrism" var ett kul uttryck!  :D Ja, jag är bekännande gitarrist!  :lol: Modernt?  :wacko: Är det därför "vintige" är en så het trend?  :rolleyes:  Man kan ju fundera över teknik... Kopplade in en Tele igår och det sprakade och lät f*n... "Skitsladd" tänkte jag och tog en annan men inte blev det bättre av det... :( Tycker det är helt åt skogen att man kan göra datorer med avancerade program för att vi ska få utlopp för vår kreativitet men ett fungerande utjack är tydligen otroligt svårt att få till... :(

bjurte:
Vet inte om vintage e så hett längre ??
Visst gammla gurkor och Rör pryttlar från 50-60 talet är fortfarande heta,men allvarligt, vilka köper
Jo gammla rika stofiler som oss  :lol: (Eller rika vet jag ju inte,men det andra :rolleyes: )

Annars hör jag ju nu när jag lyssnar i min "vanliga" lyssning att det kunde vara lite mer diskant,men som sagt det är ju
det lilla probl. jag nämde i första posten som ställer till det.. :wacko:
(Sladd är på väg aus Deutchland ) 

Jocke:
Den här lilla grunkan låter iaf riktigt bra så här långt och säkert bättre när du har skruvat lite!  Kolla hur många nya grejer som bär epitetet "Vintige"... ;-) Vet inte om elgitarrer alls är någon trend bland ungdomar - verkar ju som de mest "spelar skivor" för varandra (SHM, Avicii osv...). Hårdrock och metal verkar ju ändå vara en tydlig gitarrtrend och det går ju åt några lass Marshalls och 4x12:or för att det ska börja lira... Indie har väl också ofta varit rätt så gitarrbaserad...? Nä, jag tror nog att det oftast är "riktiga grejer" som gäller... ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion