Forum > Demolåtar

Rock-Haren&Uriah - Riffin_the_THR10

<< < (7/7)

bjurte:

--- Citat från: Girly skrivet 16.05.2013, 17:40:14 ---Grymt fett! ...eller vad är det ungdomarna säger nuförtiden  :rolleyes:
Tror jag sträckte en nackmuskel när jag började headbanga  :lol:
Vilket drag... me like  :D
/Girly

--- Slut citat ---
Tack Lena (eller var det Bunny??)
Ja visst är det ett ' fett- riff ' ett sånt där som malt i mitt huvud ca. 10 år.
Skulle så gärna göra en låt av det , men hur tar man sig vidare ??
Någon gång kanske ?? :lol:
Jag lyckades ju 'klämma in' mitt allra första komponerade bassriff i låten soultaker/The end (som legat och skvalpat sedan ca. 78. :o )
Så om jag får vara frisk kanske det blir en låt om en 15-20 år.. :D

Eddi:
Det låter ju himla bra det här. Jag vet att det inte går att jämföra apelsiner med godståg - men har du fått någon uppfattning om hur ljudet (i en inspelning) sitter i förhållande till Eleven? Tuff fråga va :lol:

bjurte:

--- Citat från: Eddi link=topic=34222.msg247262#msgjavascript:void(0);247262 date=1368776495 ---Det låter ju himla bra det här. Jag vet att det inte går att jämföra apelsiner med godståg - men har du fått någon uppfattning om hur ljudet (i en inspelning) sitter i förhållande till Eleven? Tuff fråga va :lol:

--- Slut citat ---
Suck !!! :lol:
Eleven är ju en mer 'professionell' pryl, den här har bara 5 modeller som å andra sidan låter mumsigt, och mer lättilgängliga.
Risken för bortrattning är minimal..(bara en handfull effekter, men dom man behöver enl. mig)
Effekter kan man ju fixa på andra sätt om man behöver.
Den här är ju roligare att använda, med sina inbyggda högtalare och vrålsnygga look. :D
Och nu ska vi prata tyst(Jag föredrar THR:en)
Blev aldrig riktigt 'kompis' med Eleven.. Och ännu tystare (Hata AVID/ProTools,vidrigt program och editeringsmöjligheter :angry:) 

B)

Roffe H:
Detta gillas skarpt, vad härligt med gitarrrer i alla fall! Hare (urbra)!  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion