Forum > Demolåtar

Mysmorgon Slåttertrall

(1/4) > >>

Altsax:
Det finns massor med saker man inte får köpa utan någon form att tillstånd, license eller utbildning

En hemmastudio borde räknas in där.  :P

Här är Josef utsläppt på slåttern
[mp3=200,20,0,center]http://dl.dropboxusercontent.com/u/95768896/Slattertrall.mp3[/mp3]

Samplingar exporterade längre ner i tråden.

Posta gärna remixar i den här tråden  :)

Slåtter i Kringlarp, nära min mormor och morfars gård i Knätte. Mormor vet säkert vilka de var på bilden - men jag har ingen aning.

Hare!
nejvisstja, det var taget, eh
GoKo!
Josef

Wernborg:
Hehe, cool blandning. dist på sax kanske? :D

Jocke:
Kul kult-tur-krock! :D

Kommer att tänka på när jag var ute och körde för något år sedan. Det var inte min bil och radion var en katastrof men jag lyckades iaf få in P2 till slut... Nåja, bättre än inget!^^ Där pågick ett samtal och efter en stund fattade jag att programledaren pratade med Bosse Skoglund som spelade trummor med Peps. I början gjorde de blues-låtar men rätt vad det var hade Peps hört reggae och ville spela det. Bosse hade ju som de flesta andra inte hört reggae vid den tiden men när Peps visat ett komp så spelade Bosse... schottis!  :lol:

MaxB:
Koko Josef!
Kul mix. Jag tror att den största behållningen för mig är ditt saxspel.
Denna sax tillsammans med mer raka eller drivna trummor (vem hanterar dessa?) och något slags reggaekomp (nån?) på gitarr och orgel (nån?) skulle kunna mynna ut i en annan kulturkrock som inte heller skulle vara fel. Jag hör ett shysst luftigt sommarsound i en sån idé också. Om man bara hade lite tid, att inte slåttern tog all tid.  B)
Nån borde lira en reggaebas också. Är det Jocke det? Tror starkt på reggaeidén med den här fina saxofonen som låter riktigt skönt!

Verkar vara uppbyggd på liten lagom dos:

||:B Cm F:||
och
||:B Cm:||

MaxB:
dubbelpost i exitationen...

Edit: exaltationen

Nu är det dags att sladda ridvolten och laga de delar av staketet som gått sönder under hästarnas löshoppning i förmiddags.
De älskar sysslan och blir som barn på nytt då de löshoppar...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion