Det är inte ofta man hör pop-corn-blip-musik som är intressant - men här är ett undantag!
Kreativt och snyggt
Vocodern funkar rätt bra , några delar försvinner kanske lite för mycket men i stora hela låter det ballt
Men jag tycker du ska lyfta fram melodin (med mer vanlig sång) i något sammanhang i låten - den är riktigt bra!
Tackar!! Kul att kunna intressera för lite elektronika. Ja lovar, det finns mycket att upptäcka om detta faller i smaken.

Tänker det skulle passa tvärtom, att sjunga vers så att texten framgår och sen i reffen ha vocoders med tillsammans med sången så att texten framgår och blir fetare. Om du sen gör reffen två varv till med två parallella melodier, kan vocodern fortsätta med den ursprungliga melodin och din röst sjunger samma text eller annat, med en annan melodi som "funkar" (då menar jag funk!) bra tillsammans.
Nja, jag är nog ganska nöjd med själva formen och arret, men tack för förslaget. Din länk funkar inte längre. Förstår att du vill hjälpa till, men låt mig sköta medialänkarna i mina demotrådar själv. Tnx.
Vocodern kan jag ge lite tips om senare, men herregud vilken underbar refrängslinga på sången. Skitsnygg!!! Rysningar!!! 

(Tar gärna emot vocodertips.)
Det här är riktigt läckert!
Tycker bassyntens resonans krockar lite och stjäl uppmärksamhet från vocodern-rösten... Går det kanske att skruva till resonanserna lite när de stämmorna går samtidigt? Skulle tro att man inte önskar upp vocoder-rösten lika mycket om basen blir "torrare"...
Kul, tackar! Jag har gjort lite andra ändringar för att behålla vocodern, men samtidig förtydliga sången.
Ny version längst upp som innehåller följande ändringar:
* I verserna har jag kompletterat vocodersången med min ursprungliga sångmelodi. Vocoder lite åt vänster, och melodi lite åt höger.
* I slutet har jag lagt till en refräng till. Den är transponerad från Cm till Gm, och det coola är att det inte märks jättetydligt eftersom den modulerar en hel del som den är. Här ligger leadsången enbart som vocoder tillsammans med en leadsynt. Tänkte att så långt in i låten är både text och melodi tydligt presenterade så det vore passande med ett nytt grepp.
What say you?