Kontrollrummet

övervaka sina egna trådar...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Hur gör ni när ni har skapat en tråd, och vill enkelt kolla om ngn skrivit i tråden efter er?

Jag vet att man kan välja att få ett mail, men det blir ju otroligt många mail, så det går bort..

Det bästa vore om man under verktyg/mina senaste inlägg -sidan, även kunde se VEM som postat det senaste inlägget... Om det är en själv, så vet man att det inte tillkommit ngt nytt.
 Som det är nu får man klicka sig in på varje tråd o se om ngn svarat...

Hur gör ni andra? Kanske finns ngn bra funktion som jag missat.
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
....Alternativt om man kunder filtrera på tex skapare på sidan där alla trådar finns listade... För där kan man ju se vem som postat senast...
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad tsmalmbe

någon länk under verktyg listar aktivitet i trådar du är aktiv i. Duger det?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
någon länk under verktyg listar aktivitet i trådar du är aktiv i. Duger det?

Det finns ju "mina senaste inlägg" o så har vi "Trådar jag är aktiv i"... är det ngn av dessa du menar?

Skillnaden mellan dessa är väl att i den ena ser jag alla de trådar som jag själv skapat medans den andra visar alla mina inlägg!?

Fast det var inte riktigt det jag efterfrågade.. eller jo, nästan..
På dessa sidor skulle man vilja kunna se ven som skrivit sista meddelandet...  annars får man öppna varje tråd och ögna igenom.

I det gamla studio forumet har jag för mig det fanns en sån funktion, under "min assistent"... det var ngn länk som ledde till trådar jag skrivit i/skapat och som det varit aktivitet i senast...
Den funktionen verkar dock ha försvunnit iom det nya studio-forumet.. eller så hittar jag den inte bara.


Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
någon länk under verktyg listar aktivitet i trådar du är aktiv i. Duger det?

Det finns ju "mina senaste inlägg" o så har vi "Trådar jag är aktiv i"... är det ngn av dessa du menar?

Skillnaden mellan dessa är väl att i den ena ser jag alla de trådar som jag själv skapat medans den andra visar alla mina inlägg!?

Fast det var inte riktigt det jag efterfrågade.. eller jo, nästan..
På dessa sidor skulle man vilja kunna se ven som skrivit sista meddelandet...  annars får man öppna varje tråd och ögna igenom.

I det gamla studio forumet har jag för mig det fanns en sån funktion, under "min assistent"... det var ngn länk som ledde till trådar jag skrivit i/skapat och som det varit aktivitet i senast...
Den funktionen verkar dock ha försvunnit iom det nya studio-forumet.. eller så hittar jag den inte bara.
...men detta är ju inte Studio-forumet, utan Kontrollrummet... ;)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
någon länk under verktyg listar aktivitet i trådar du är aktiv i. Duger det?

Det finns ju "mina senaste inlägg" o så har vi "Trådar jag är aktiv i"... är det ngn av dessa du menar?

Skillnaden mellan dessa är väl att i den ena ser jag alla de trådar som jag själv skapat medans den andra visar alla mina inlägg!?

Fast det var inte riktigt det jag efterfrågade.. eller jo, nästan..
På dessa sidor skulle man vilja kunna se ven som skrivit sista meddelandet...  annars får man öppna varje tråd och ögna igenom.

I det gamla studio forumet har jag för mig det fanns en sån funktion, under "min assistent"... det var ngn länk som ledde till trådar jag skrivit i/skapat och som det varit aktivitet i senast...
Den funktionen verkar dock ha försvunnit iom det nya studio-forumet.. eller så hittar jag den inte bara.
...men detta är ju inte Studio-forumet, utan Kontrollrummet... ;)


hehe, nääähäääää......:)

Kontrollrummet kan ju inte vara sämre än studio forumet (det är det iofs inte)... men det kan ju vara bättre på fler fronter?:D

Hur gör ni andra då? ställer ni in så att ni får ni ett mail per inlägg i era "bevakade" trådar?
Eller gör ni som mig, o går in på alla trådar ni skrivit i för att se om ngn svarat.?? (såsom jag gjorde nyss för att se ngn hade skrivit i denna tråd)...
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad tsmalmbe


Hur gör ni andra då? ställer ni in så att ni får ni ett mail per inlägg i era "bevakade" trådar?

Vi hänger här såpass ofta att alla aktuella trådar syns på första sidan :)

Skämt åsido, jag tycker http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=unread fungerar bra om man besöker forumet mera sällan. OK, den följer inte med bara dina trådar, men man får ju en överblick av vem som  skrivit senast och i vilken tråd.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil

Hur gör ni andra då? ställer ni in så att ni får ni ett mail per inlägg i era "bevakade" trådar?

Vi hänger här såpass ofta att alla aktuella trådar syns på första sidan :)

Skämt åsido, jag tycker http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=unread fungerar bra om man besöker forumet mera sällan. OK, den följer inte med bara dina trådar, men man får ju en överblick av vem som  skrivit senast och i vilken tråd.



Då får jag väl börja hänga här ÄNNU oftare då.. :D

Klart det funkar, men det är lite omständigt.. lätt hänt att man missar ngn gammal tråd man startat/skrivit i...

Fan min förfäder hade minsan inte såna här problem..:S 

Snacka om I-landsproblem/Nutidsproblem :)

Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Verktyg/alla nya inlägg

så visas trådar du är aktiv i med ny post i.
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Verktyg/alla nya inlägg

så visas trådar du är aktiv i med ny post i.

ja, men det var ju det jag skrev.. den sidan + viss filtrering hade vart perfekt. Inte helt lätt att hitta sina egna trådar bland 100 andra..

Jag tror ni fattar vad jag är ute efter, o uppenbarligen finns inte den funktionaliteten på detta forum, vilket är helt okej, jag får lära mig leva med det... Jag ville bara kolla så jag inte missat ngt...

Man kan inte ha RSS på trådnivå va?
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad tsmalmbe

jag kan kolla rss-biten.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Verktyg/alla nya inlägg

så visas trådar du är aktiv i med ny post i.

ja, men det var ju det jag skrev.. den sidan + viss filtrering hade vart perfekt. Inte helt lätt att hitta sina egna trådar bland 100 andra..

Jag tror ni fattar vad jag är ute efter, o uppenbarligen finns inte den funktionaliteten på detta forum, vilket är helt okej, jag får lära mig leva med det... Jag ville bara kolla så jag inte missat ngt...

Man kan inte ha RSS på trådnivå va?


aha läste med trötta ögon.
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad tsmalmbe

Tyvärr har rss-feedarna endast boardnivå, inte threadnivåer.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.