Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Religion closin´ in

<< < (5/6) > >>

Harmonica mike:
Oj vad många kommentarer boys trots att alstret inte är klart på långa vägar,det glädjer mig.
Ni är bara bäst  :wub:

Borde svara alla men har dåligt med tid,såg att Tokai frågade om trummorna/orgeln..Ja detta är en midifil,med samma fills genom alstret för snabbt "färdigställande".Jag arbetar in bättre/varierade fills vad det lider på keys.Jo det ingår midi spår i "Indie folks kitet".Inga direkta höjdare,lite mer experimentiellt lir,men soundet är schysst tycker jag.Hammondliret är halion ja,och jag håller med inte så kul plugg till hammond men bra som allround då den innehåller så mycket mer..Nån med fräckt hammondljud kanske kan "dona" lite med min midifil senare,vi får se om det.
Asti - basen..Helt riktigt,inte riktigt hemma än med soundet men jag närmar mig.

Till alla andra,stort tack för digget...I just love you boys and Marre  :wub:

Till Björn:
Cm:et är ett barré utan lillfingret.Vad det heter inte en susning,men det låter fräckt  :D Nu sprättar jag mest där så det är kanske lite svårt att höra,men det ger en liten färgning som jag tycker låter snyggt mot höjda adur ackordet.Hörs förmodligen knappt i övriga larmet..Nåväl,jag hör av mig om fortsättning då firrarna har landat i frysen eller då jag får nån lucka..Det kommer att bli helfräckt med dina förslag i denna.Du kan gärna låta det ligga kvar tills vi har satt allt..

Mike

Wernborg:
Lite skumt sound på akkegurkan. Märklig placering på miken kanske?

Trummorna är lite instängda va?

Kan säkert bli nåt av detta. Refräng?

bjurte:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.05.2013, 11:04:32 ---Oj vad många kommentarer boys trots att alstret inte är klart på långa vägar,det glädjer mig.
Ni är bara bäst  :wub:

Borde svara alla men har dåligt med tid,såg att Tokai frågade om trummorna/orgeln..Ja detta är en midifil,med samma fills genom alstret för snabbt "färdigställande".Jag arbetar in bättre/varierade fills vad det lider på keys.Jo det ingår midi spår i "Indie folks kitet".Inga direkta höjdare,lite mer experimentiellt lir,men soundet är schysst tycker jag.Hammondliret är halion ja,och jag håller med inte så kul plugg till hammond men bra som allround då den innehåller så mycket mer..Nån med fräckt hammondljud kanske kan "dona" lite med min midifil senare,vi får se om det.
Asti - basen..Helt riktigt,inte riktigt hemma än med soundet men jag närmar mig.

Till alla andra,stort tack för digget...I just love you boys and Marre  :wub:

Till Björn:
Cm:et är ett barré utan lillfingret.Vad det heter inte en susning,men det låter fräckt  :D Nu sprättar jag mest där så det är kanske lite svårt att höra,men det ger en liten färgning som jag tycker låter snyggt mot höjda adur ackordet.Hörs förmodligen knappt i övriga larmet..Nåväl,jag hör av mig om fortsättning då firrarna har landat i frysen eller då jag får nån lucka..Det kommer att bli helfräckt med dina förslag i denna.Du kan gärna låta det ligga kvar tills vi har satt allt..

Mike

--- Slut citat ---

Amen då är vi lika bortkollrade när det gäller teorin!! :D
Jag flipprar och sprättar med både lillfinger, storfinger och mellanfinger mest hela tiden här.. B)
Känns skönt att det inte är så stressat, mycket skit att fixa i trädgården så här års..Frugan låter mig inte sitta vid Datorn så mycket som jag vill.. :wacko: :rolleyes:
Jag testar lite allternativ så länge!!

Sigmunds:
Groovy  B)

spacetrucker:
Skön orgel och skönt sväng här. Låter helt klar utom att den tar slut mitt i...

Lyssnade medan jag läste... kom fram till Bjurtes version. Kanske låten inte var helt klar trots allt.

--- Citat från: bjurte skrivet 08.05.2013, 17:31:34 ---Skön låt!!
En tänkbar utväg är denna (Kommer på slutet  ;) )
För er som är intresserade är denna USB:ad med min nya Yamaha grunkamojja !! :rolleyes:
Hmike !
Tar bort snutten så fort du 'ryter till'  :o :D

[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/HMike.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Detta sitter bra och slutet är bra

Gör denna färdig tillsammans vet ja

// Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion