Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Religion closin´ in

(1/6) > >>

Harmonica mike:
Artsist:Jag
Arbetsnamn: Religion closin´in
Kompositör:Jag
Text:Jag - Blarr so far men lite allvar ändå,vinkeln är given
Ev,medv:Nope
Tillverkningsår:Maj 2013
Format:mp3
Längd:Kort
Tanke: Fiske på hjärnan men musiken drar hårt
Nya prylar:Köpte Indie folks kitet till ez och testade det i denna korta skiss

######################################################

Hej gott folk.

Lite musikabstinens så jag lirade lite nu på fm.Funderade kring Putins upprustning och vår invandring,religion etc..Fick en ide´som jag skall spela in ordentligt då tillfälle ges.Nu är det havsöringar som gäller i en månad cirkus.Men jag tänkte att ni kan få lyssna på detta tidiga utkast..
Solot flyttar jag till förmån för mer text och ett stick sedan kan man ju köra soloräkor på hammond to the end varvat med YYL.

Vad har jag på hjärtat då,,,Ja ett coolt brytande stick vore trevligt om nån kunde ta ut/visa mig..110 tempo i denna å Cm

Sedan får ni givetvis göra som vanligt,dvs. - såga ned norrlands furan

Mike

Jocke:
Det måste vara öringarna som "gör det"...

Va... slut redan? Ville höra mer! :)

Alltså - nu har grejerna fallit på plats och du producerar demos som låter bättre än mina färdiga... h-e! :(

:lol:

Det här är ju bara så gott sväng att jag vill lyssna igen - tar ett varv till - det här är skitbra! :)

Harmonica mike:
Jocke:

Ja kanske det är öringarna som stressar lite,det behövs ju lite stress om det skall bli nåt  :D
Putins upprustning i ett annars lugnt Nordkalotten är också lätt stressande.
Kul att du gillar detta korta utkast Jocke,det värmer gott.
Ja jag kopplade in min gamla "ZOOM BFX-708 Bas Effect Processor" då mitt basljud är uselt.Fick till ett ljud som fungerar ganska bra men det ligger ett kraftigt chorus på..Det går att programmera den där rackaren men nån manual har jag inte så det får bli hit and learn  :)
Sedan körde jag trummorna genom "Indie folks" ez:s senaste plugg..Orgeln är Halion/Cubase.
Mer skall det komma på denna,när det blir - ja det hänger på öringarna  :rolleyes:
När frysen "bångnar" så lirar vi igen.

Stort tack för kommentaren,skickar en firre på posten  :lol:

Mike

Hedblom:
Skön feeling på låten. Var medryckande på något behagligt sätt.
Jag önskar ett riktigt smutsigt gitarrsolo  :D Det tror jag skulle bli riktigt läckert samt lite små licks mitt i versen.
Men jag är ju gitarrskadad så det är kanske inte så konstigt att jag vill ha en gitarr med  :D

Eddi:
Håller med Jocke - låter färdigproddat om man bortser från att låten inte är klar typ :D
Låten då - ett härligt klassiskt groove som bara ger mersmak och visst man längtar efter ett lika härligt klassiskt stick. Sångrösten du har nu är tiptop så dra inte på dig nåra förkylningar nu.

Ser fram emot fortsatt trixande med denna  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion