Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Religion closin´ in

<< < (2/6) > >>

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.05.2013, 13:06:22 ---Jocke:

Ja kanske det är öringarna som stressar lite,det behövs ju lite stress om det skall bli nåt  :D
Putins upprustning i ett annars lugnt Nordkalotten är också lätt stressande.

--- Slut citat ---

Tänkte inte på det först men det blir ju nästgårds för dig... klart man bli orolig... :(

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.05.2013, 13:06:22 ---Kul att du gillar detta korta utkast Jocke,det värmer gott.
Ja jag kopplade in min gamla "ZOOM BFX-708 Bas Effect Processor" då mitt basljud är uselt.Fick till ett ljud som fungerar ganska bra men det ligger ett kraftigt chorus på..Det går att programmera den där rackaren men nån manual har jag inte så det får bli hit and learn  :)

--- Slut citat ---

http://www.zoom.co.jp/download/E_BFX708.pdf

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.05.2013, 13:06:22 ---Sedan körde jag trummorna genom "Indie folks" ez:s senaste plugg..Orgeln är Halion/Cubase.
Mer skall det komma på denna,när det blir - ja det hänger på öringarna  :rolleyes:
När frysen "bångnar" så lirar vi igen.

Stort tack för kommentaren,skickar en firre på posten  :lol:

Mike

--- Slut citat ---

Posten? ^^ Surströmming har jag hört talas om men "Sur-öring"... Ni har väl inte bättre postgång i dina trakter än vi har här i södern...?

Näväl - du efterfrågar "stick"... behövs det? Jag tycker att du har fått till ett skönt tillbakalutat sväng som jag inte riktigt vet om det verkligen behövs något avbrott på... Tänkte först att det skulle gå att variera genom att lägga in orgelparti mellan verserna när jag upptäckte att det var precis det du gör...  :lol:  Kanske ett fallande tema med långa orgelackord Cm-Bb-Ab-G7...?

Harmonica mike:
JOCKE:
Du är bäst  :wub: manualen till zoomen var perfa - mega thanx man,så småningom klurar jag ut hur mackapären fungerar.Nu körde jag på ett preset..
Fallande temat kan funka..Måste testas då tillfälle ges.Sticket behöver ju inte vara speciellt långt och det räcker om det kommer en gång i låten,det tror jag också blir perfa.
Apropå surströmming:
Kolla på tuben när ett par Jänkare testar surströmming - helt obetalbart.Skriv surströmming så hittar du klippet..

Hedblom:
En elgura,ja varför inte..Jag har ingen men KR är ju nedlusat med guror,vi får se om jag kan lura med någon då jag har alstret klart :) Kul att du diggade,mer kommer så småningom

Eddi:
Ja gunget är skönt i denna,sångrösten - ja jag skall fiska i en månad nu så det kan hända att jag drar på mig nåt dragigt drag  :D
Kul att mixen funkar,det är ju mer än halva jobbet minst.

bjurte:
Skön låt!!
En tänkbar utväg är denna (Kommer på slutet  ;) )
För er som är intresserade är denna USB:ad med min nya Yamaha grunkamojja !! :rolleyes:
Hmike !
Tar bort snutten så fort du 'ryter till'  :o :D

Inge mera funk

MaxB:
Niice. Skön lyssning! Kanin-slutet låter som en bra fortsättning på din låt!

Harmonica mike:

--- Citat från: bjurte skrivet 08.05.2013, 17:31:34 ---Skön låt!!
En tänkbar utväg är denna (Kommer på slutet  ;) )
För er som är intresserade är denna USB:ad med min nya Yamaha grunkamojja !! :rolleyes:
Hmike !
Tar bort snutten så fort du 'ryter till'  :o :D

[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/HMike.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---
Sitter i stugan å läppjar på en single malt.  Får en religiös uppenbarelse, briljant Björn. Vi kör ett collab på denna om du vill.. Jag skall bara fylla frysen med öringar först :)
Så djala bra!

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion