Kontrollrummet

Roffe H - A Minor Bossa (En sisa finslipning)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Sådär. Färdiggnällt!  ;)

Har lyssnat i monitorerna och det låter riktigt bra nu! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack för lyssning och informatiion. Skönt att de var slut på gnölet.   :lol:
Har finslipat lite till, sänkt volymen på melodisaxen, justerat dragspelet och lagt saxarna en liten bit ifrån varandra så de ska gå fram tydligare. Hoppas att det blev bra och alla glada.  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Utloggad clastrofobi

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 38
  • Navelsträngen var iallafall inte ostämd
    • Visa profil
    • www.tunaton.se
clastrofobi / Bra Roffe.!!  Ståbasen som startar upp låten talar om vad som komma ska. Nu börjar du pricka taktslagen mycket bättre, och hänger mer på "rätt ställen" - Du borde "toköva skalor" så att du med tiden kommer att känna dig mer bekväm när du inproviserar.  Du är fortfarande rätt så melodifixerad när du inproviserar, - men fan Roffe det har hänt "mycket vatten under broarna" - Det hade jag (ärligt sagt aldrig trott för 10 år sen - inponerad ? Ja!!!) och man ska väl vara helt ärlig här på kr (kontrollrummet) det kallas ju för kr, ? - så att jag säger rätt ord -  Din vän /clastrofobi

----------------------------------------------------------------
LÅTNAMN: A minor bossa
ARTIST, KOMPOSITÖR, MEDVERKANDE: Roffe H
GENRE: Jazz/Bossa
LÅTLÄNGD: 4 min
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
-----------------------------------------------------------------

Ville prova mina nya prylar Cubase LE 6 och interface CI2+, och efter många glada tillrop och goda råd på halvfärdiga, tycker jag det kändes helt ok att lägga upp den på färdiga. :D

NY version: Har nu kommit underfund med lite mer hur man använder instrumenten i Cubase så jag gjorde ett litet pålägg till. Vet inte om jag lyckades ratta mitt keyboard rätt, men det ska var dragspel bara så ni vet.  :lol:
/Roffe H


Clas Svanberg /clastrofobi :)


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Nu låter det heeeelt underbart!  :wub:

Jag gillar den här typen av musik

Bra jobb!
/Josef


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack för lyssning och kommentarer grabbar.  :D Jo det händer ju lite på 10 år...jag är ju inte så förtjust i att spela skalor. Det tar bort glädjen på nåt viss (tycker jag).  :wacko: Jag har aldrig varit nån "skalman", precis!
Så tjurskallig som jag är, spelar jag bara på och har kul, även om det tar längra tid att få till bra improvisationer.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)