Forum > Demolåtar
Hedblom - Dag För Dag
spacetrucker:
Nähä... denna föll mig inte i smaken :( ...jag blev anfådd av att lyssna på den.
Men låt inte mina åsikter störa dig... huvudsaken att man själv gillar för man kan andå inte vara alla till lags :P
// Space
Hedblom:
Nej spacetrucker, man kan inte få alla att gilla låten, det har du rätt i :)
Men för nyfikenhetens skull, vad var det du inte gillade? Låten, gitarren, sången?
Tack MaxB :D
MaxB:
--- Citat från: Hedblom skrivet 06.05.2013, 15:20:28 ---Nej spacetrucker, man kan inte få alla att gilla låten, det har du rätt i :)
Men för nyfikenhetens skull, vad var det du inte gillade? Låten, gitarren, sången?
Tack MaxB :D
--- Slut citat ---
Asti, jag och Spacetrucker har nog samma synpunkt...
Lite för snabb...
Harmonica mike:
Jag gillar låt ide´n.
Gitarren känns stressande ja,det håller jag med om.Kan du byta komp rytm/tempo och varva med det snabba då och då - exempelvis snabbare på reffen? Som inte finns men "Jag kommer aldrig" partiet skulle kunna passera som reff med den snabba guran.
Då skulle det funka bättre tror jag..Men det är ju vad jag tror och gör det som du tycker är bäst för låten.
Jag skulle korta av "dag för daaaaggg" då det inte sjungs med vibrato,tror det blir snyggare.Bra känsla annars i pipan,passar fint till låten.
Mike
Roffe H:
Håller med om att gitarren känns "stressig", tar bort lite av känslan i låten. Prova att sänka tempot, tror inte det blir segt. Annars bra lir och sång. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida