Forum > Demolåtar
Hedblom - Dag För Dag
spacetrucker:
--- Citat från: Hedblom skrivet 06.05.2013, 15:20:28 ---Nej spacetrucker, man kan inte få alla att gilla låten, det har du rätt i :)
Men för nyfikenhetens skull, vad var det du inte gillade? Låten, gitarren, sången?
--- Slut citat ---
Gitarren är väl helt OK, det beror nog inte på tempot... Sången tror jag nog det är... jag upplever det så att orden "slängs" mig rakt i ansiktet. Jag antar att det är just så du vill ha det och att det är det du syftar till då du sade ätt det belv "ärligt".
I och för sig intressant det här... det är så lätt att säga "nope, dehär gillar jag inte" men att sedan definiera varför är inte alltid lätt.
// Space
Sigmunds:
Gitaren og fingerspillet låter fint i seg själv, men melodien "stör" mig.. blir for stressig rytmik i teksten. For mange laaaange og "sterke" ord..
Hedblom:
Harmonica mike: Jag har tänkt samma tanke som dig att köra snabba gitarren på refrängen bara. Väl värt att testa. Tack för tipset :)
Roffe H: Du är inte den första att kommentera tempot på gitarren, så det ligger nog något i det. Tack för kommentaren.
spacetrucker: Jag hade nog faktiskt önskat mer attityd och tryck i sången faktiskt, men det är väl som du säger olika vad man gillar.
Sigmunds: Dynamiken i sången har jag funderat på om det är det du menar och det försöker komma det när jag spelar in :)
cykeln:
Håller med de som skrivit att gitarren är lite för stressig - tycker också att den skulle softas lite i ljudet och sänkas i volym
Men varför inte prova fram ett annat kompmönster som stämmer bättre med sången
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida