Kontrollrummet

Call me, love me, see me

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Call me, love me, see me
GENRE: Electronica/Rock
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Från plattan Rising. Släpps i juni 2013.
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:06:10 by Wernborg »


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Att låten är hur proffsig som helst, som vanligt från dig, det visste du redan så det behöver vi inte skriva?

Jag vill ha sången en halv till en hel db högre. Den är perfekt placerad (såklart :) ) bara lite låg.

Sen undrar jag om det går att göra nått roligare med basen. Den ligger ofta och anonymt markerar vad det nu är, ettor? i grundackord, den skulle kunna gå upp och ner i nån slags triol till grundackordet, kanske
Jag kan inte termerna så det är troligt att jag beskrev det fel. "tråkig" bas är det jag är ute efter.

Första pianoljudet ligger lite högt. Jag pumpar hög volym eftersom låten är så himla bra och då får öronen en chock när det drar igång.

Gitarrerna, pianot och trummorna är så sjukt proffsiga!
Jag älskar hur trummorna omfamnar mig!!!
 :wub:

Gessle kan slänga sig i väggen, så här ska gitarrer spelas!

Tack för att du gör musik!
/Josef


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön låt får av någon anledning The Who vibbar :D
När det gäller mixen så tycker jag att allt framgår som det ska men jag har lyssnat bå jobbet med lågt ljud i lurar och hoppas att HasseFX hinner svara innan jag kan göra en hemmalyssning :unsure:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Låter som nåt som skulle passa halvvägs in i en rockmusikal. Lite anonym tycker jag och slingan framförallt på verserna kändes lite som när Blink182 eller liknande band försöker göra "ballader", lite småtrist. Trummorna låter ganska instängda, känns nästan som om jag skulle ha lock för öronen. Om du närmar dig slutmix så skulle jag nog försöka få virveln att sticka ut lite mer, nu låter den väldigt mycket trumplugg. Sen lägga lite skimmer över hela trumgruppen förutom baskaggen så att det öppnas upp lite. Annars tycker jag det är väl framfört och riktigt bra sång och instrumentalinsatser. Låten lyfter aldrig men som en musikallåt för att föra själva historien vidare till nästa scen skulle den funka som handen i handsken.

Än en gång visar du iaf din makalösa genre-bredd  :)

Micke


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Mycket detaljer och instrument men den här gången verkar de så inbäddade att jag har svårt att urskilja dem... Jag hör snygga gitarrgrejer, pianoplink och en kör (om jag anstränger mig och lyssnar ett par gånger...) Skulle önska större separation i ljudbilden men det kan ju vara det här soundet du är ute efter och då är det ju som det ska!  ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter schlager. En sån låt som inte gick vidare.

Bra hantverk och bra sångprestation.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Henric

Bra låt/text! Bas och trummor lirar för tråkigt tycker jag! Tror du skall behålla "halvtempo" feelingen i introt för att sedan låta bas och trummor samt gitarr spela mer i samma tempo som melodin! Jag får känslan av att sångaren sjunger en snabb låt men bas, trummor och även gitarr spelar en sakta melodi! Sen tycker jag att trummorna låter lite dammiga samt för mycket effekt på sång!
Låter som jag vaknat på fel sida - not! Låten och texten är bra men kompet passar inte i mina öron, vill ha mer driv när sången kommer in!  :rolleyes:
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jättebra låt och fantastiskt sjunget! Men varför ligger guran i mitten ovanpå basen? Det blir lite grötigt i mitten av mixen. Trummorna är ju stereobreddade ordentligt och jag tror att både gitarren och basen skulle må bra av att komma ifrån varandra. Jag vet att det är lite "traditionellt" men lägg en gitarr till och bredda spåren. Då blir det lite renare i mitten. Kanske att virveln inte skulle vara fullt så blöt?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Att låten är hur proffsig som helst, som vanligt från dig, det visste du redan så det behöver vi inte skriva?

Jag vill ha sången en halv till en hel db högre. Den är perfekt placerad (såklart :) ) bara lite låg.

Sen undrar jag om det går att göra nått roligare med basen. Den ligger ofta och anonymt markerar vad det nu är, ettor? i grundackord, den skulle kunna gå upp och ner i nån slags triol till grundackordet, kanske
Jag kan inte termerna så det är troligt att jag beskrev det fel. "tråkig" bas är det jag är ute efter.

Första pianoljudet ligger lite högt. Jag pumpar hög volym eftersom låten är så himla bra och då får öronen en chock när det drar igång.

Gitarrerna, pianot och trummorna är så sjukt proffsiga!
Jag älskar hur trummorna omfamnar mig!!!
 :wub:

Gessle kan slänga sig i väggen, så här ska gitarrer spelas!

Tack för att du gör musik!
/Josef
Tack för ett fantastiskt skönt inlägg. Värmer.  :wub: Medhåll om basen, men det är svårt att få det att gå fram i ett redan maffigt arr. Men kommer nog att försöka förbättra den. Bra om pianointrot där. Ska nog sänka det.

Skön låt får av någon anledning The Who vibbar :D
När det gäller mixen så tycker jag att allt framgår som det ska men jag har lyssnat bå jobbet med lågt ljud i lurar och hoppas att HasseFX hinner svara innan jag kan göra en hemmalyssning :unsure:
Tnx. Jo jag tycker också att allt hörs som jag vill, men det är liksom ingen skärpa i mixen.

Låter som nåt som skulle passa halvvägs in i en rockmusikal. Lite anonym tycker jag och slingan framförallt på verserna kändes lite som när Blink182 eller liknande band försöker göra "ballader", lite småtrist. Trummorna låter ganska instängda, känns nästan som om jag skulle ha lock för öronen. Om du närmar dig slutmix så skulle jag nog försöka få virveln att sticka ut lite mer, nu låter den väldigt mycket trumplugg. Sen lägga lite skimmer över hela trumgruppen förutom baskaggen så att det öppnas upp lite. Annars tycker jag det är väl framfört och riktigt bra sång och instrumentalinsatser. Låten lyfter aldrig men som en musikallåt för att föra själva historien vidare till nästa scen skulle den funka som handen i handsken.

Än en gång visar du iaf din makalösa genre-bredd  :)

Micke
Tack. Trummorna har ju en ganska speciell grove med mycket pukor som kanske gör att de tar för mycket energi i mixen. Ska försöka vässa fram virveln lite iaf. Detta kommer vara enda låten på kommande skivan som går i dur. Så stilbrottet i detta fallet är fullt medvetet. Tog faktiskt bort rummet på trumgruppen för att det bumlade för mycket, kanske kan få till det med hjälp av eq och mupptrix. Makalös genre-bredd.  :wub:

Mycket detaljer och instrument men den här gången verkar de så inbäddade att jag har svårt att urskilja dem... Jag hör snygga gitarrgrejer, pianoplink och en kör (om jag anstränger mig och lyssnar ett par gånger...) Skulle önska större separation i ljudbilden men det kan ju vara det här soundet du är ute efter och då är det ju som det ska!  ;)
Medhåll. Vill ha lite mer separation än vad jag lyckats få fram.

Låter schlager. En sån låt som inte gick vidare.

Bra hantverk och bra sångprestation.
Hoppsan och tack.

Bra låt/text! Bas och trummor lirar för tråkigt tycker jag! Tror du skall behålla "halvtempo" feelingen i introt för att sedan låta bas och trummor samt gitarr spela mer i samma tempo som melodin! Jag får känslan av att sångaren sjunger en snabb låt men bas, trummor och även gitarr spelar en sakta melodi! Sen tycker jag att trummorna låter lite dammiga samt för mycket effekt på sång!
Låter som jag vaknat på fel sida - not! Låten och texten är bra men kompet passar inte i mina öron, vill ha mer driv när sången kommer in!  :rolleyes:
Full relevanta synpunkter angående arret. Men jag håller inte med på någon punkt tyvärr. En låt går ju att bygga på lika många sätt som det finns musiker.  :lol:
Dammiga trummor. Är det avsaknad av diskant? När det gäller sång är jag en sucker för stora men tydliga ljudbilder. Delay med många studsar men låg mixinblandning vidare in i ett reverb med lång men förhållandevis låg svans. Om jag ska gå dig tillmötes så handlar det nog om att göra om låten helt och hållet. Och jag tror faktiskt jag ska göra det en dag. Jag har haft stora bekymmer med att få denna så här långt. Främst när det gäller mixeriet iofs. Tack för feedback och roligt att låten i sig gick hem.

Jättebra låt och fantastiskt sjunget! Men varför ligger guran i mitten ovanpå basen? Det blir lite grötigt i mitten av mixen. Trummorna är ju stereobreddade ordentligt och jag tror att både gitarren och basen skulle må bra av att komma ifrån varandra. Jag vet att det är lite "traditionellt" men lägg en gitarr till och bredda spåren. Då blir det lite renare i mitten. Kanske att virveln inte skulle vara fullt så blöt?
Kul att du gillar låt och sång. Guran i mitten säger du. Det är tre kompgitarrer just nu. En på vänster, en på höger och en dist i mitten. Men det kan ju mycket väl upplevas som centrerat i alla fall. Får kolla på det. Basen tycker jag inte man kan panorera, det blir ju slagsida som är jobbig att lyssna på tycker jag. En sak jag skulle kunna göra är att lägga ut distgitarr och piano ordentligt åt var sitt håll. Ska testas. Tackar!!


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Skönt med genomarbetat och proffsgt material :) Kanske inte så stark låt, men bra framförande och bra tryck.

Sången låter för "ren" och pålagd i sammanhanget - Erik har ju pipa så det finns ju potential. Mer "pressad" sång i de lugnare partierna skulle "limma" bättre.
och dra ner sången någon dB ;)

Kul med "tjocka" välspelade arr men sådana är beroende av att detaljerna framgår. Som nu är det (moderiktigt) skitig mix så det drar åt en platt gröt utan djup! Det låter inte så "stort" som det borde.

Saknar också definierad bas! Drar jag igång subben bullrar det lite svagt i botten (ala "lyssna-på-grannens-stereo).

Trummorna är platta och virveln "plaskig" (likt din instrumental tidigare). Mer Bonham borde det vara :)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag tycker det är svårt att komma med några bra idéer här. Det låter bra och så men är en ganska trist låt. Det blir lite för tjockt i ljudbilden. Det är ok om det blir det på vissa ställen men jag vill ha det lite tunnare, mer sparsamt  på t.ex verserna. Tycke och smak, kort sagt.
Annars välproducerat och semiproffessionellt. Men låten som sådan lämnar dock inga större avtryck hos mig.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skönt med genomarbetat och proffsgt material :) Kanske inte så stark låt, men bra framförande och bra tryck.

Sången låter för "ren" och pålagd i sammanhanget - Erik har ju pipa så det finns ju potential. Mer "pressad" sång i de lugnare partierna skulle "limma" bättre.
och dra ner sången någon dB ;)

Kul med "tjocka" välspelade arr men sådana är beroende av att detaljerna framgår. Som nu är det (moderiktigt) skitig mix så det drar åt en platt gröt utan djup! Det låter inte så "stort" som det borde.

Saknar också definierad bas! Drar jag igång subben bullrar det lite svagt i botten (ala "lyssna-på-grannens-stereo).

Trummorna är platta och virveln "plaskig" (likt din instrumental tidigare). Mer Bonham borde det vara :)
Hehe, sången upp, sånger ner. Jag håller med dig Hasse på den punkten. Ska se över virveln. Tack för skojsig feedback.

Jag tycker det är svårt att komma med några bra idéer här. Det låter bra och så men är en ganska trist låt. Det blir lite för tjockt i ljudbilden. Det är ok om det blir det på vissa ställen men jag vill ha det lite tunnare, mer sparsamt  på t.ex verserna. Tycke och smak, kort sagt.
Annars välproducerat och semiproffessionellt. Men låten som sådan lämnar dock inga större avtryck hos mig.
Bra synpunkt ang. dynamik i verserna. Tar det till mig.




Sen gjorde jag en helt ny version. Mest för kul, men också för Henrics skull.  :lol:
... borttagen länk ...
« Senast ändrad: 05.05.2013, 23:57:21 by Wernborg »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Lyssnade på den först versionen och tänkte skriva att trummorna borde fokuseras till mitten å tydligare bas  :D Nya versionen sitter! Nåt fibbel i introt ( gitarrpryl ) annars bra!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Backa en aning volymmässigt på basen och höj Erik något tycker jag. (har lyssnat på versionen i tråden)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Henric

Skönt med genomarbetat och proffsgt material :) Kanske inte så stark låt, men bra framförande och bra tryck.

Sången låter för "ren" och pålagd i sammanhanget - Erik har ju pipa så det finns ju potential. Mer "pressad" sång i de lugnare partierna skulle "limma" bättre.
och dra ner sången någon dB ;)

Kul med "tjocka" välspelade arr men sådana är beroende av att detaljerna framgår. Som nu är det (moderiktigt) skitig mix så det drar åt en platt gröt utan djup! Det låter inte så "stort" som det borde.

Saknar också definierad bas! Drar jag igång subben bullrar det lite svagt i botten (ala "lyssna-på-grannens-stereo).

Trummorna är platta och virveln "plaskig" (likt din instrumental tidigare). Mer Bonham borde det vara :)
Hehe, sången upp, sånger ner. Jag håller med dig Hasse på den punkten. Ska se över virveln. Tack för skojsig feedback.

Jag tycker det är svårt att komma med några bra idéer här. Det låter bra och så men är en ganska trist låt. Det blir lite för tjockt i ljudbilden. Det är ok om det blir det på vissa ställen men jag vill ha det lite tunnare, mer sparsamt  på t.ex verserna. Tycke och smak, kort sagt.
Annars välproducerat och semiproffessionellt. Men låten som sådan lämnar dock inga större avtryck hos mig.
Bra synpunkt ang. dynamik i verserna. Tar det till mig.




Sen gjorde jag en helt ny version. Mest för kul, men också för Henrics skull.  :lol:
... borttagen länk ...

Onödigt bra! :D Du jobbar snabbt! :o Helt annat driv i denna versionen, bra låt som blev ännu bättre!
« Senast ändrad: 05.05.2013, 23:58:12 by Wernborg »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Ja, jösses vad mycket bättre det blev :D Jag menade inte heller att bredda eller flytta basen i panoreringen i mitt tidigare inlägg. Men om jag får återkomma till basen i nya mixen så är den det enda som får mig att höja lite på ögonbrynen. Den är rätt framträdande. Välspelad, men dominant i mixen. Inget fel på lågbasen men toppen kunde kapas lite. Nu är det lite som att basen har leadet i låten.


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tycker sången ska upp lite i mixen och gärna ha lite större rumsljud.
Basen känns för dominerande, kunde varit lite mjukare.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ja, jösses vad mycket bättre det blev :D Jag menade inte heller att bredda eller flytta basen i panoreringen i mitt tidigare inlägg. Men om jag får återkomma till basen i nya mixen så är den det enda som får mig att höja lite på ögonbrynen. Den är rätt framträdande. Välspelad, men dominant i mixen. Inget fel på lågbasen men toppen kunde kapas lite. Nu är det lite som att basen har leadet i låten.
Kul! Nu kommer ju inte denna version bli den finala, men troligen dyker den upp som ett bonusspår  på kommande plattan, eller möjligen som andraspår på en singel. Ska definitivt mixa klart den i alla fall. Bra synpunkter.

Henric hade rätt!!
 :wub: :wub: :wub:
Lite mix och master på det där så är du hemma  :)
Det kan man tycka. Det som inte framgår i tyckandet är kontexten. Alltså albumet låten ska hamna på. Då är den snabba lite malplacerad. Som en Gessle-låt på ett Depeche-album istället för på ett Gyllene Tider-album liksom. Därmed inte sagt att varken du eller Henric tycker fel. Som isolerad låt utan sammanhang kanske jag till och med håller med.

Tycker sången ska upp lite i mixen och gärna ha lite större rumsljud.
Basen känns för dominerande, kunde varit lite mjukare.
/Asti
Antar att du syftar på den snabba versionen? Basen blev lite hög där ja.




Kul att göra denna snabba version som illustration till en forummedlems inlägg. Jag tar som sagt det med mig och slänger nog med den som bonusspår på en singel eller så.

 :D


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Proffsig men lite enformig för min smak.
Sången är fenomenal och bra engelska. Lät mig dock störas en aning av tomtom-trummorna som jag tycker ligger lite väl långt ut.

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Japps, kompetent utfört är det verkligen :)

Sång, gitarrer, piano, bas och trummor..väldigt bra..men det känns lite för mycket tät ljudmatta här.
Vad jag önskar fick lite mer plats, är framförallt pianot, det drunknar i ljudbilden, och det gör andra instrument oxå.

Måste vara svårt att mixa till detta, men det kommer säkert bli snyggt i slutänden.
Det är låten värd :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hur tar jag mig ur det här då,jag har ju tryckt lyssna för en vecka sedan..

Då skriver jag så klart när jag har tid :)

Riktigt bra sång.Låten fastnar på något konstigt sätt,jag brukar inte lyssna på dylikt så det får ses som ett gott betyg.
Liret,ja fet grymt as usual.Mixen låter relativt bra via monitorerna,mycket som slåss i samma frekvenser låter det som..Tvinga lite uppååt och lite neråt från distguran så kanske det klarnar lite,eller så släpper du den och går vidare för så tokigt är det inte.

Mike


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Proffsig men lite enformig för min smak.
Sången är fenomenal och bra engelska. Lät mig dock störas en aning av tomtom-trummorna som jag tycker ligger lite väl långt ut.

// Space
Tack för att du är ärlig. Helt ommixade trummor nu.

Japps, kompetent utfört är det verkligen :)

Sång, gitarrer, piano, bas och trummor..väldigt bra..men det känns lite för mycket tät ljudmatta här.
Vad jag önskar fick lite mer plats, är framförallt pianot, det drunknar i ljudbilden, och det gör andra instrument oxå.

Måste vara svårt att mixa till detta, men det kommer säkert bli snyggt i slutänden.
Det är låten värd :)

/Marre
Tack Marre. Mixat om den helt nu. Hoppas det blev bättre.

Hur tar jag mig ur det här då,jag har ju tryckt lyssna för en vecka sedan..

Då skriver jag så klart när jag har tid :)

Riktigt bra sång.Låten fastnar på något konstigt sätt,jag brukar inte lyssna på dylikt så det får ses som ett gott betyg.
Liret,ja fet grymt as usual.Mixen låter relativt bra via monitorerna,mycket som slåss i samma frekvenser låter det som..Tvinga lite uppååt och lite neråt från distguran så kanske det klarnar lite,eller så släpper du den och går vidare för så tokigt är det inte.

Mike
Tnx bluesman!


Flyttar denna till färdiga nu. Tack för hjälpen på vägen.


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
99,9% färdig :)  bara piano-dragningen i början som ligger högre än alla andra ljud någonstans i låten ;)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har lyssnat tidigare och jag har lyssnat nu men inte kommenterat. Lite svårt för jag känner mig osäker på mitt omdöme. Jag skriver som några andra att det inte är en låt jag kommer ihåg så länge efter jag lyssnat på den. Bra arbete av musikerna och mixandet men känns som det är mycket instrument och ljud på liten yta.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja det är ju oklanderligt och en proffsigt produktion - även om det är för "stort" rum för min enkla smak  :)
låtmässigt inget som sticker ut förutom den senare delen av refrängen då det lyfter
Även slutet när gitarrerna dubbleras är riktigt snyggt
Snyggt med inrimmen i texten!

Coolt med skiva!

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
99,9% färdig :)  bara piano-dragningen i början som ligger högre än alla andra ljud någonstans i låten ;)
:D Tack.

Jag har lyssnat tidigare och jag har lyssnat nu men inte kommenterat. Lite svårt för jag känner mig osäker på mitt omdöme. Jag skriver som några andra att det inte är en låt jag kommer ihåg så länge efter jag lyssnat på den. Bra arbete av musikerna och mixandet men känns som det är mycket instrument och ljud på liten yta.
Äsch, jag tycker det är alldeles lagom mycket instrument.  :lol:  Du kan säkert ha en poäng, men nu blev det så här och jag blev ändå nöjd. Det kommer en "Summer edition" av denna låt till plattan som diskuterats tidigare i tråden. Med dubbelt tempo och enklare sättning.

Ja det är ju oklanderligt och en proffsigt produktion - även om det är för "stort" rum för min enkla smak  :)
låtmässigt inget som sticker ut förutom den senare delen av refrängen då det lyfter
Även slutet när gitarrerna dubbleras är riktigt snyggt
Snyggt med inrimmen i texten!

Coolt med skiva!
Tack.
Vad menas med inrimmen?