Att låten är hur proffsig som helst, som vanligt från dig, det visste du redan så det behöver vi inte skriva?
Jag vill ha sången en halv till en hel db högre. Den är perfekt placerad (såklart
) bara lite låg.
Sen undrar jag om det går att göra nått roligare med basen. Den ligger ofta och anonymt markerar vad det nu är, ettor? i grundackord, den skulle kunna gå upp och ner i nån slags triol till grundackordet, kanske
Jag kan inte termerna så det är troligt att jag beskrev det fel. "tråkig" bas är det jag är ute efter.
Första pianoljudet ligger lite högt. Jag pumpar hög volym eftersom låten är så himla bra och då får öronen en chock när det drar igång.
Gitarrerna, pianot och trummorna är så sjukt proffsiga!
Jag älskar hur trummorna omfamnar mig!!!

Gessle kan slänga sig i väggen, så här ska gitarrer spelas!
Tack för att du gör musik!
/Josef
Tack för ett fantastiskt skönt inlägg. Värmer.

Medhåll om basen, men det är svårt att få det att gå fram i ett redan maffigt arr. Men kommer nog att försöka förbättra den. Bra om pianointrot där. Ska nog sänka det.
Skön låt får av någon anledning The Who vibbar 
När det gäller mixen så tycker jag att allt framgår som det ska men jag har lyssnat bå jobbet med lågt ljud i lurar och hoppas att HasseFX hinner svara innan jag kan göra en hemmalyssning 
Tnx. Jo jag tycker också att allt hörs som jag vill, men det är liksom ingen skärpa i mixen.
Låter som nåt som skulle passa halvvägs in i en rockmusikal. Lite anonym tycker jag och slingan framförallt på verserna kändes lite som när Blink182 eller liknande band försöker göra "ballader", lite småtrist. Trummorna låter ganska instängda, känns nästan som om jag skulle ha lock för öronen. Om du närmar dig slutmix så skulle jag nog försöka få virveln att sticka ut lite mer, nu låter den väldigt mycket trumplugg. Sen lägga lite skimmer över hela trumgruppen förutom baskaggen så att det öppnas upp lite. Annars tycker jag det är väl framfört och riktigt bra sång och instrumentalinsatser. Låten lyfter aldrig men som en musikallåt för att föra själva historien vidare till nästa scen skulle den funka som handen i handsken.
Än en gång visar du iaf din makalösa genre-bredd 
Micke
Tack. Trummorna har ju en ganska speciell grove med mycket pukor som kanske gör att de tar för mycket energi i mixen. Ska försöka vässa fram virveln lite iaf. Detta kommer vara enda låten på kommande skivan som går i dur. Så stilbrottet i detta fallet är fullt medvetet. Tog faktiskt bort rummet på trumgruppen för att det bumlade för mycket, kanske kan få till det med hjälp av eq och mupptrix. Makalös genre-bredd.

Mycket detaljer och instrument men den här gången verkar de så inbäddade att jag har svårt att urskilja dem... Jag hör snygga gitarrgrejer, pianoplink och en kör (om jag anstränger mig och lyssnar ett par gånger...) Skulle önska större separation i ljudbilden men det kan ju vara det här soundet du är ute efter och då är det ju som det ska! 
Medhåll. Vill ha lite mer separation än vad jag lyckats få fram.
Låter schlager. En sån låt som inte gick vidare.
Bra hantverk och bra sångprestation.
Hoppsan och tack.
Bra låt/text! Bas och trummor lirar för tråkigt tycker jag! Tror du skall behålla "halvtempo" feelingen i introt för att sedan låta bas och trummor samt gitarr spela mer i samma tempo som melodin! Jag får känslan av att sångaren sjunger en snabb låt men bas, trummor och även gitarr spelar en sakta melodi! Sen tycker jag att trummorna låter lite dammiga samt för mycket effekt på sång!
Låter som jag vaknat på fel sida - not! Låten och texten är bra men kompet passar inte i mina öron, vill ha mer driv när sången kommer in! 
Full relevanta synpunkter angående arret. Men jag håller inte med på någon punkt tyvärr. En låt går ju att bygga på lika många sätt som det finns musiker.

Dammiga trummor. Är det avsaknad av diskant? När det gäller sång är jag en sucker för stora men tydliga ljudbilder. Delay med många studsar men låg mixinblandning vidare in i ett reverb med lång men förhållandevis låg svans. Om jag ska gå dig tillmötes så handlar det nog om att göra om låten helt och hållet. Och jag tror faktiskt jag ska göra det en dag. Jag har haft stora bekymmer med att få denna så här långt. Främst när det gäller mixeriet iofs. Tack för feedback och roligt att låten i sig gick hem.
Jättebra låt och fantastiskt sjunget! Men varför ligger guran i mitten ovanpå basen? Det blir lite grötigt i mitten av mixen. Trummorna är ju stereobreddade ordentligt och jag tror att både gitarren och basen skulle må bra av att komma ifrån varandra. Jag vet att det är lite "traditionellt" men lägg en gitarr till och bredda spåren. Då blir det lite renare i mitten. Kanske att virveln inte skulle vara fullt så blöt?
Kul att du gillar låt och sång. Guran i mitten säger du. Det är tre kompgitarrer just nu. En på vänster, en på höger och en dist i mitten. Men det kan ju mycket väl upplevas som centrerat i alla fall. Får kolla på det. Basen tycker jag inte man kan panorera, det blir ju slagsida som är jobbig att lyssna på tycker jag. En sak jag skulle kunna göra är att lägga ut distgitarr och piano ordentligt åt var sitt håll. Ska testas. Tackar!!