Forum > Demolåtar

Gurano & Eddi - Its over now

<< < (2/7) > >>

bjurte:
Jepp!!
En ovanligt 'städad' Gurano, och jag tror ev. sång vinner på det.
Skönt sväng och melodi, kan bli riktigt bra med sång..

Ps. med städad menar jag att det inte är så fullt med instrument och melodier hela tiden.. :rolleyes:

Gurano:

--- Citat från: Altsax skrivet 02.05.2013, 09:13:47 --- :wub:
Den här är, i mitt tycke, det mest kompletta och färdiga första utkast du lagt upp sen jag gick med i KR.
Ett klart steg framåt.  :)
Jag hör Mikes härliga stämma på sång och hans fantastiska munspel kanske mellan 1.20 - 1.46
Kan du sola ut mer vid 2.30? Du är duktig på gura! Det vill vi höra!

Nått i låten gör mig riktigt sugen på att sjunga

Since I met you
I don't know what to do

Spinning round
and round
I'm lost
you I found
going out of my mind
Spinning around

--- Slut citat ---
Tack - kul att du gillar. Vi får se hur jag utvecklar guran...beroende på om någon sjunger eller inte.
Håller dock inte riktigt med dig om att det är ett steg framåt när jag nu lägger upp en mer fullödig idé. Jag tycker personligen att fler på KR borde "våga" lägga upp tidigare utkast som är mer avskalade. Detta pga två anledningar - dels så kan vi alla höra varandras grundtankar tydligare tycker jag och dels så tror jag att om man lägger upp enklare tidigare utkast så kanske flera noviser vågar ge sig till känna med sina alster. Som det är nu när alla i princip lägger upp färdiga låtar på ofärdigt så hämmar det nya osäkra musikanter....så tänker jag!

--- Citat från: Roffe H skrivet 02.05.2013, 11:31:20 ---Helschyst bakgrund, svänger fint. Kan inte hitta nåt att säga just nu utom att man ser fram emot fortsättningen.  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---
Man tackar :)

--- Citat från: bjurte skrivet 02.05.2013, 14:00:10 ---Jepp!!
En ovanligt 'städad' Gurano, och jag tror ev. sång vinner på det.
Skönt sväng och melodi, kan bli riktigt bra med sång..

Ps. med städad menar jag att det inte är så fullt med instrument och melodier hela tiden.. :rolleyes:

--- Slut citat ---
Jag ska nog kunna pressa in lite mer slingor i detta - vänta så får du se :D
Kul att du gillar

Gurano

MaxB:
Mixen funkar bra i laptophögtalare också!

Asti:
Svänger fint! Sköna guraljud och fin mix!
/Asti

Wernborg:

--- Citat från: Gurano skrivet 01.05.2013, 18:07:07 ---Har knåpat lite på en idé. bla basen är fulmixad. Tar tacksamt emot ideer till förbättring!

--- Slut citat ---
:lol: Vad är fulmixad bas? Nerpitchad gitarr?

Dina trummor börjar bli väldigt välbekanta. Dags att utöka loopbiblioteket kanske, eller börja programmera själv? Inte det att dom inte svänger, men man hör bara på trumlooparna och tempot att du är i farten. Trademarks är ju oftast bra, men kanske i alla fall dags att tänka till lite? Bara en idé.

Förbättringar då? Kompgitarrens ljud är väldigt naken för att vara dig.  :D Med det menar jag att du valt ett väldigt svårtspelat ljud, och det gör också att små halvtabbar och sånt som egentligen kanske inte är missar låter mindre bra än de hade behövt göra i en mix. Sen är min personliga åsikt att det är för mycket bends och trick för att vara en kompgitarr också. Eller kan det vara så att du har en dåligt justerad gitarr med väldigt hög stränghöjd?

Feedbackguran är underbar föresten. Den hade jag fokuserat mer på. Bra där!

Detta kan bli nåt gött, absolut!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion