Forum > Demolåtar
Gurano & Eddi - Its over now
Altsax:
--- Citat från: Gurano skrivet 02.05.2013, 18:22:59 ---Jag tycker personligen att fler på KR borde "våga" lägga upp tidigare utkast som är mer avskalade. Detta pga två anledningar - dels så kan vi alla höra varandras grundtankar tydligare tycker jag och dels så tror jag att om man lägger upp enklare tidigare utkast så kanske flera noviser vågar ge sig till känna med sina alster. Som det är nu när alla i princip lägger upp färdiga låtar på ofärdigt så hämmar det nya osäkra musikanter....så tänker jag!
--- Slut citat ---
Mycket bra tänkt! Det stödjer jag! :wub:
MaxB:
--- Citat från: Altsax skrivet 02.05.2013, 21:45:50 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 02.05.2013, 18:22:59 ---Jag tycker personligen att fler på KR borde "våga" lägga upp tidigare utkast som är mer avskalade. Detta pga två anledningar - dels så kan vi alla höra varandras grundtankar tydligare tycker jag och dels så tror jag att om man lägger upp enklare tidigare utkast så kanske flera noviser vågar ge sig till känna med sina alster. Som det är nu när alla i princip lägger upp färdiga låtar på ofärdigt så hämmar det nya osäkra musikanter....så tänker jag!
--- Slut citat ---
Mycket bra tänkt! Det stödjer jag! :wub:
--- Slut citat ---
Kunde inte sagt det bättre själv!
Har nog också sagt det
om jag tänker efter.
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.05.2013, 21:06:46 ---Mixen funkar bra i laptophögtalare också!
--- Slut citat ---
Tackar :)
--- Citat från: Asti skrivet 02.05.2013, 21:16:07 ---Svänger fint! Sköna guraljud och fin mix!
/Asti
--- Slut citat ---
Tackar :)
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.05.2013, 21:28:16 --- :lol: Vad är fulmixad bas? Nerpitchad gitarr?
Dina trummor börjar bli väldigt välbekanta. Dags att utöka loopbiblioteket kanske, eller börja programmera själv? Inte det att dom inte svänger, men man hör bara på trumlooparna och tempot att du är i farten. Trademarks är ju oftast bra, men kanske i alla fall dags att tänka till lite? Bara en idé.
Förbättringar då? Kompgitarrens ljud är väldigt naken för att vara dig. :D Med det menar jag att du valt ett väldigt svårtspelat ljud, och det gör också att små halvtabbar och sånt som egentligen kanske inte är missar låter mindre bra än de hade behövt göra i en mix. Sen är min personliga åsikt att det är för mycket bends och trick för att vara en kompgitarr också. Eller kan det vara så att du har en dåligt justerad gitarr med väldigt hög stränghöjd?
Feedbackguran är underbar föresten. Den hade jag fokuserat mer på. Bra där!
Detta kan bli nåt gött, absolut!
--- Slut citat ---
Den fulmixade basen har blivit bättre mixad - kanske om du hörde verren jag la upp igår direkt så kanske du förstår vad jag menade - men jag bytte ut den ganska snabbt så nu är det nog försent att höra mina fulmixning :).
Ang trummorna så kan jag hålla med - något måste ske men vi får se vad som eg. sker på den fronten framöver.
Ang guraljud så har jag över tid lärt mig att du å jag har helt olika smak vad gäller detta - vi upplever dem mycket olika och har olika bild av vad som är bra resp dåligt skulle jag tro!
Guran är inte dåligt justerad och med perfekt stränghöjd, om du frågar mig!
Kul att du i alla fall gillar en gura :)
--- Citat från: Altsax skrivet 02.05.2013, 21:45:50 ---Mycket bra tänkt! Det stödjer jag! :wub:
--- Slut citat ---
:D
--- Citat från: MaxB skrivet 02.05.2013, 22:14:36 ---Kunde inte sagt det bättre själv!
Har nog också sagt det
om jag tänker efter.
--- Slut citat ---
:D
Tack alla för era synpunkter
Ska fundera lite på förbättringar!
Just nu tampas jag tyvärr lite med knaster från ljudkortet (hörs tydligt i början av låten)
/Gurano
Dividend:
Låter bra. Får inga speciella idéer varken emotionella eller rationella av det :D
Men visst öser det en hel del.
Wernborg:
--- Citat från: Gurano skrivet 02.05.2013, 22:18:34 ---Ang guraljud så har jag över tid lärt mig att du å jag har helt olika smak vad gäller detta - vi upplever dem mycket olika och har olika bild av vad som är bra resp dåligt skulle jag tro!
--- Slut citat ---
Trägen vinner. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida