Ett spännande stycke att lyssna till, Rattlesnake !!!
Kan inte komma med råd när det gäller den här typen av musik eller mix -
kan bara konstatera att det är ett spännande och fint stycke bra komponerat...
mvh
Hej pxm,
Tack för att du lyssnade och skrev!
Härligt stycke jag var orolig ett tag att du inte skulle komma tillbaka till huvudtemat men det gjorde du och med bravur för en del nya överraskningar kom till på slutet. Kan för lite för att säga något om ljuden men för mig lät de riktiga, plingeliplonget i början upplevde jag dock som lite för påträngande.
Hej Eddi,
Kom jag verkligen tillbaka till huvudtemat?

Det är ju egentligen ett A och ett B-tema, och B-temat varierar jag lite för att senare komma tillbaka till just detta i ”finalen”, inte A-temat. Är kanske "fel" egentligen, men jag tyckte det passade bra.
Celestan kanske är lite för hög i volym. Har aldrig hört en sån ”på riktigt”. Den finns med i större klassiska bibliotek, men jag vet inte riktigt hur den används heller, har bara hört den i Tjajkovskijs ”sugarplum fairy”
Stillsam och skön komposition.Ett rejält stilbrott om du vill göra nåt mer - fullfart i mitten/senare delen för att avsluta lugnt..
Jag vet inte om det skulle tillföra nåt,möjligen lite drama.
Stycket fungerar fint så här och det är genomtänkt och mycket snyggt,en ren fröjd att lyssna till.
Mike
Hej Mike,
Tack för dina tankar. Ja, drama vore inte så dumt att få till. Ett tredje tema som anknyter till de andra två fast mycket kraftfullare? Ska fundera lite på den. Då kanske jag måste ta in bleckblåsare och slagverkare, är ju skönt att slippa dem för de brukar sällan lyda min vilja...
Snyggt stycke med snygga ljud. Flöjten låter kusligt verklig. Funkar bra utan snus
Var det inte en klarinett med? Engelskt horn är väl en lite större oboe om jag minns rätt.
/H
Haha, Hagis, nu imponerar du på mig!

Jag ändrade ju det engelska hornet till just en klarinett, men lurade mig själv då jag inte bytte namn på spåret! (Jo, Engelskt horn är en altoboe och har egentligen ett mycket trevligare ljud än den gälla oboen, men jag har svårt att få den att passa ihop med resten av församlingen.)
Tack för lyssning och kommentarer!
Vackert och rogivande, och som du säger skönt att glida bort med blicken till..
Små lätta moln.. 
Det dör plinge-plonget i början var lite ojämt i volym där i början(vissa toner var lite för höga).
Hej Bjurte, tack för lyssningen. Kul att det funkade som rogivande musik. Ska se över celestan och jämna till tonerna.