Kontrollrummet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Lennons fredsönskarlåt i min version.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det var en bra personlig tolkning jag gissar att den gör sig bra från scen.

50% av originalet utgörs av texten, 50% av arret med pianot som lead och 50% av att det just är Lennon som sjunger. Ja jag vet att det blir 150% men så bra är den ju.

Du får inte riktigt så många % Håkan men många :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Ja det var en bra personlig tolkning jag gissar att den gör sig bra från scen.

50% av originalet utgörs av texten, 50% av arret med pianot som lead och 50% av att det just är Lennon som sjunger. Ja jag vet att det blir 150% men så bra är den ju.

Du får inte riktigt så många % Håkan men många :D
Tackar! Jag hade en backtrack där jag spelade pianofiguren lite taffligt, men den hade så j-a taskigt ljud, så därför ville jag göra en ny. Många av mina gamla backtrax har jag själv sabbat genom att köra dem fram o tillbaka mellan minidiscspelarna med en Behringer Ultramizer eq o multibandare emellan, jag brukade höra live att det var för lite eller för mycket bas tex i PAt. Efter att ha ha försökt "rädda" dem genom flera ggr åkande genom den fasansfulla Behringerburken var de för evigt förstörda med en hemsk digital hårdhet o loss av botten... Nu när jag har både bättre lyssning och kunskap om ljuden blir det helt andra resultat.
Bra låt att spela för supande människor som inte orkar resa sig o dansa. De kan ju vara med och tjoa "yohooo" i breaken. Fullt tillräckligt jobbigt för ett krogfyllo.   :)
Jag gjorde både den här och Okie from Muskoogie helt från start till färdiga på en knapp dag. Det är jäkligt snabbt jobbat för att vara av mig. Och ändå låter det bättre ljudmässigt än mycket av det jag petat i i flera år. Skitkul.
Funderar lite på om det är anings för mycket mid (sång) när jag lyssnar i nåt middigt, som tex I-Macens inbyggda baksideshögtalare?

Här är den som WAV-fil:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/14563300/01%20Imagine%2024%20april%20WAV.wav
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Riktigt bra faktiskt, jag hade varit mer än nöjd om jag hade presterat detta!!

Sången blir lite "Bowie", låter bra! Tycker du lyckas väl och det är hyfsat personligt, men ändå rätt "nära".


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Riktigt bra faktiskt, jag hade varit mer än nöjd om jag hade presterat detta!!

Sången blir lite "Bowie", låter bra! Tycker du lyckas väl och det är hyfsat personligt, men ändå rätt "nära".
Bowie? Det var oväntat, honom har jag nog aldrig brytt mig i alls, hehe. Hade väl inga större funderingar hur jag ville göra den heller, bara spelade en grej i taget. Jag har ett väldigt flöde med låtar jag skruvar ihop nu. Jag har en egengjord instrumental jag aldrig spelat ihop med nån. Kanskle ja borde göra den i morrn?
Tack för fin kritik.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Riktigt bra tolkning.Tycker nog lika bra som Lennons. Fast jag har aldrig gillat hans solo-karriär.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Riktigt bra tolkning.Tycker nog lika bra som Lennons. Fast jag har aldrig gillat hans solo-karriär.
Nej, de var bäst alla fyra tillsammans. Jag gillar de tidigaste låtarna, She loves you tex. Sådan stämsång har aldrig gjorts mer än då. Rösterna passade i varann så otroligt bra. George när han sjunger Roll over Beethohen...

"Lika bra som Lennon"!!!???  :o
Nu tog du väl i lite? Han var ganska bra även utan de andra...
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
  :D Jättesnyggt Häkan, fullträff. Håller med om att de var bättre tillsammans.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Riktigt bra tolkning.Tycker nog lika bra som Lennons. Fast jag har aldrig gillat hans solo-karriär.
Nej, de var bäst alla fyra tillsammans. Jag gillar de tidigaste låtarna, She loves you tex. Sådan stämsång har aldrig gjorts mer än då. Rösterna passade i varann så otroligt bra. George när han sjunger Roll over Beethohen...

"Lika bra som Lennon"!!!???  :o
Nu tog du väl i lite? Han var ganska bra även utan de andra...

Jag menar just på den här låten :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Så jag gör den här ganska bra då? (gulp)  :blink:
Självförtroendet ang sångandet är inge vidare.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Riktigt bra tolkning.Tycker nog lika bra som Lennons. Fast jag har aldrig gillat hans solo-karriär.
Nej, de var bäst alla fyra tillsammans. Jag gillar de tidigaste låtarna, She loves you tex. Sådan stämsång har aldrig gjorts mer än då. Rösterna passade i varann så otroligt bra. George när han sjunger Roll over Beethohen...

"Lika bra som Lennon"!!!???  :o
Nu tog du väl i lite? Han var ganska bra även utan de andra...

OBS, Jag menar inte att vara elak men visst är det lite roligt med formuleringar.
Det är ju så lätt att tolka lite fel, som här t.ex.

> Tycker nog lika bra som Lennons. Fast jag har aldrig gillat hans solo-karriär

Öhh, tack... eller?  :unsure:  :lol:
« Senast ändrad: 26.04.2013, 12:57:23 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Medhåll. :)
https://soundcloud.com/user7789882