Kontrollrummet

Hellpig rapporterar in

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Hej,

En del känner väl redan till mig från Studios forum men nu är jag här o jag hoppas att Kontrollrummet blir det som tar över medan Studios 'community' för min del redan är körd. Skall inte gnälla mer över det nu dock... Kort beskrivning av mig själv: född i slutet av 60-talet. Lirar främst gitarr (och bas). Gillar alla typer av musik men är inte förtjust i dansband och dussinproducerad listmusik. Ett par favoritartister kan ju nämnas; Led Zeppelin, Pink Floyd och en hel massa andra 60/70-talsband. Gillar även moderna artister (faktiskt) som Danko Jones, Royksoup (stavas det så?), Coop med många andra. Jobbar med IT (System manager för närvarande) och har lite problem med att få tid över för musik - inte minst för att vårt boende är lite för trångt för kvällssessioner med guran (min lilla dotter sover i rummet alldeles jämte datorn...). That's me.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Sedär, du hittade hit. ;)

Du är så välkommen så! Tror att det stavas såhär:


Och jag tror att Coop stavas Koop! Om det är det svenska jazzbandet du tänker på? Waltz for Koop? De är coola.  B)


Utloggad tsmalmbe

Välkommen. Jag rekommenderar Virgin Radio Classic Rock åt dig, helt klart.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjenare!

tricket är att vänja dem med ljud :) lyckades tom montera kök till 24:00 fem dagar utan att väcka lillan :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol



Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hepp! :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
en grej bara....hellpig=djävulsgris???

lite som Gun Hellsweek -gamla ministern :D


typ...eller..tja  :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Nu skall jag be att få räta ut att krökta streck:

Chromawoods:
Koop var det, ja. De är riktigt coola faktiskt...

Emulator:
Mer problem än så. Dottern sover till vänster om datorn. Till höger fortsätt vårt vardsrum där frun allt som oftast sitter och tittar på TV. Så stör jag inte den ena så stör jag den andra. Men för rättvisans skulle skall jag nog säga att jag blir lika störd av dem! :P Jag behöver helt enkelt ett avskilt rum för mitt musicerande. Vad jag aldrig mer kommer att behöva när jag väl kommer härifrån är en lägenhet/ett boende med öppen planlösning. Trodde inte att jag skulle gilla det när vi flyttade hit för ett par år sedan och givetvis känner jag mig själv så bra som det bara är möjligt...

Hellpig, det är en gammal historia som jag nog dragit på Studio någongång men jag bjuder på den i all korthet:
På 80-talet lirade jag i ett metalband som först hetter "worship". Det namnet förkastade vi efter ett tag och letade efter ett nytt. Trummisen ville då ha något coolt namn som anspelade på demoner eller djävlar eller något annat tufft, det var ju coolt då. Fast... det tyckte inte jag så jag förslog lite sarkastiskt att vi skulle heta "The Hellpigs". Vi tog aldrig namnet men jag började använda det i spelsammanhang o så småningom blev det ett nick som jag använt online rätt ofta... fast räkna inte med att det är jag om du ser det någon annanstans - har sett en och annan som använder det. Tror det finns en hyfsat känd amerikansk bok som handlar om just en "hellpig" som rödnackarna jagar men inte får tag på... jaja. Snacksalig på kvällskanten eller!? :)




Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
hallo i etern ,,,, herrn :)
att leva är att dö


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil