Fattar egentligen vad du vill ha kritik på Låten är nu typ 5 minuter och ska utökas med 20 sekunder vid introt?
Det blir lite för långt säger jag då!
Själva insatsen låter helt ok även om du säger att både trummor ocvh gura ska skiftas - då blir det ju kanske en helt annan låt 
Har lite svårt över vad jag ska tycka till om?
Jag tyckte frågan var rätt tydlig
"Förutom den tråkiga basen och dom stela trummorna på refräng och outro, funkar upplägg och struktur?", men kanske inte var så tydligt
Jag gör väldigt mycket musik men lägger inte upp här så ofta, utan det blir mest när jag själv är osäker eller kört fast på nån detalj eller så, för att få lite tips och råd från nån med fräscha öron.
Denna gången var jag m.a.o inte ute efter åsikter om mix, sång och instrumentutförande utan det var åsikter om själva strukturen/formen på låten jag ville ha, om den funkade.
Dvs: Intro, vers, lugn ref, ref med mer tryck, vers två med ny versmelodi, ref med tryck, avskalad ref, stick, låååångt outro som byggs upp till en "wall of sound":ish känsla. Samt att då ha i åtanke att bas och trummor kommer att låta mer levande då dom ska spelas in på riktigt och vara mer varierande under framförallt outrot, plus lite fetare gitarrer.
Givetvis är det fritt fram att kommentera andra detaljer också om man känner för det, men det är inte det jag i första hand är ute efter.
Jag tvingar ingen att kommentera, tycker du att det är svårt eller inte fattar själva grejen så är det helt okej

Tack för lyssning iaf

Micke