Forum > Demolåtar
jonnerstone - Cloud
Wernborg:
Skön stämning i låten. Behaglig att lyssna på. Ingen hit dock, men man behöver ju mellanspår på plattor också så klart.
Slutet var väldigt långt, så jag tror du kan göra uppbyggnaden snabbare än vad formen tillåter nu.
I introt låg melodin väldigt högt. Lite halvkrånglig melodi/wale där också. Kanske falsett?
Ska bli kul att höra fortsättningen.
Bra!
cykeln:
Enkel och fin melodi
gillar särskilt sticket och det som kommer efter det
I början dränks det lite av den där synthslingan
Ljudmässigt låter det bra redan nu
Avslutningen kanske något för lång
Jocke:
Jag har eg inget emot långa låtar om de inte är kass... och det är inte den här! ;) Versen har inte så mycket melodi i sig och det blir ett härligt "släpp" mot refrängen sedan - gillas! Avslutningen är ju snygg i sig men det blir lite mycket av det goda tycker jag... vore det möjligt att låta avslutningen börja tidigare :wacko: och lägga de sista refrängerna ovanpå? Det låter annars snyggt och prydligt. :)
Wernborg:
Alla riktiga låtar är längre än åtta minuter. Så jag förväntar mig ett långt intro. :D
Roffe H:
Har inte heller något emot lite längre låtar, särskilt inte när de varieras, som i denna. Gillar därför att du lagt in det lugna mittpartiet (fina stämmor) och se´n kör igång igen. Jocke kansske har en poäng när det gäller att korta av slutet något? I stort, schyst låt, bra lirat. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida